نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. بهمن 1397 - 11:42
مدیرامور آب گچساران گفت:قبل از انقلاب هیچ گونه پروژه آبرسانی جهت تامین آب در سطح این شهرستان وجود نداشت درحالی که امروز اراضی که از طریق سامانه انتقال آب و شبکه های آبیاری در این شهرستان در مدار بهره برداری قرار گرفته و از دیم به آبی تبدیل شده اند در حدود 9هزار و 250هکتار است که حدود 13هزار هکتار هم در دست اقدام خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عارف بهگام ،مدیرامور آب گچساران در گفت و گوی اختصاصی با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص  دستاوردهای بزرگ انقلاب در حوزه منابع گچساران اظهارکرد:در چهل ساله انقلاب دستاوردهای خوبی در حوزه منابع آب در این شهرستان داشته ایم که تامین آب شرب ،صنعت و کشاورزی از بزرگترین سد مخزنی کهگیلویه و بویراحمد است که با سفر مقام معظم رهبری به استان ساخت این سد آغاز شد و در حال حاضر جمعیتی بالغ بر 2و نیم میلیون نفر از پنج استان جنوبی را تامین آب می کند.

وی افزود:احداث شبکه های آبیاری و زهکشی از دیگر اقدامات صورت گرفته در این شهرستان است که  این شبکه ها اراضی دیم را به آبی تبدلیل کرده اند ،شبکه مناطق لیشتر و خیرآباد در حدود 5هزار هکتار، شبکه دشت امامزاده جعفر و ماهور باشت در سطح 3هزارو 500هکتار و شبکه منطقه رودبال در سطح 350هکتار هستند که همه این اقدامات از برکات نظام اسلامی است.

مدیر امور آب گچساران اظهارکرد:شبکه های آبرسانی دیگری هم در دست اجرا و احداث هستند که در آینده نزدیک به مدار بهره برداری خواهند رسید و کمک شایانی در حوزه اقتصاد و اشتغال در این شهرستان خواهند کرد شبکه فاز دوم آبرسانی دشت امامزاده جعفر و منطقه خان احمد که در سطح 3هزار و 100هکتار است .

وی افزود:مهمترین پروژه آبرسانی این شهرستان برای آینده در حوزه تامین آب از سد چمشیر است که روند مطالعات این پروژه در دست اقدام است و اراضی مستعد آبرسانی روستاهای کمبل ،بی بی جان آباد ،آبشیرین ،پشه کان، سرآب ننیز و دشت گز خواهند بود که تامین آب خواهند شد.

بهگام درادامه تصریح کرد:شاید بتوان گفت قبل از انقلاب هیچ گونه پروژه آبرسانی که بتواند تامین آب را در سطح این شهرستان داشته باشد را نداشتیم و این اقدامات از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی گفت:اراضی که از طریق سامانه انتقال آب و شبکه های آبیاری در حال حاضر در شهرستان گچساران در مدار بهره برداری قرار گرفته اند و از دیم به آبی تبدیل شده است در حدود 9هزار و 250هکتار است که حدود 13هزار هکتار هم در دست اقدام است.

بهگام در ادامه تصریح کرد:این محدوده در شهرستان باشت حدود 4هزار هکتار و در دشت امامزاده جعفر فاز دوم در حدود 3هزارو 100هکتار و در اراضی هدف سد چمشیر نیز حدود 8هزار هکتار خواهد بود که در آینده ای نزدیک بعد از فاز اجرایی در مدار بهره برداری قرار خواهند گرفت.

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها