نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. بهمن 1397 - 10:15
محقق آلمانی مسلمان شده گفت:دین مبین اسلام یک آرامش قلبی خاصی به انسان می دهد ،انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد و نابود شدنی نیست و انقلابی که پایه و اساس انقلاب حضرت مهدی (عج)است همچنان با قدرت به راهش ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،استفان فردریش شفر،محقق آلمانی مسلمان شده در سلسله نشت های "چی بودیم؟ چی شدیم؟ "که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد،در خصوص نحوه مسلمان شدنش گفت:یک نام اسلامی بنام عبدالله برای خودم انتخاب کردم ،بنده در سال 1999میلادی حدود 20سال پیش با یک دوست مسلمانی(اهل سنت) رفت و آمد داشتم وی یک پروفسور بود و بنده را دعوت به دین اسلام کرد.

وی افزود:اطلاعات و آگاهی دوستم درخصوص اسلام و جواب پاسخ های بنده کامل نبود که در این باره وی یک کتاب به بنده معرفی می کنند که یک کتاب تاریخی درباره شرح زندگانی 4خلیفه اسلام ابوبکر،عمر، عثمان و علی بن ابیطالب(ع) بود.

مجذوب عدالت امام علی(ع) شدم

شفردر ادامه اظهارکرد:از اول شروع به مطالعه شرح حال سه خلیفه اول می کنم که دراین مطالعه موضوع جذابی برایم بوجود نمی آیدکه وقتی به بخش زندگانی و حکومت امام علی علیه السلام می رسم با داستانی روبرو می شود که بنده را بسیار مجذوب خود می کند ،آنجایی که دو نفر مسیحی در موضوعی با هم اختلاف دارند و به نزد امام علی(ع) برای قضاوت می روند.

این محقق آلمانی مسلمان شده افزود:در این ماجرا امام علی علیه السلام به عنوان حاکم اسلامی به افراد مسیحی می گوید که من با کتاب قرآن بین شما دو نفر قضاوت نمی کنم و به حکم فقه و حقوق مسیحیت و با انجیل خودتان میان شما قضاوت خواهم کرد.

شفر تصریح کرد:این اندازه از کرامت ، توجه به حقوق انسان ها و این درجه از عدالت در 1400سال پیش توسط یک حاکم برایم بسیارجالب توجه است وعدالت امیرالمومنین علیه السلام در بنده بسیارتاثیرگذار بود.

قبل از انتخاب اسلام ،دینی نداشتم

وی درادامه اظهارکرد:بنده قبل از اسلام دینی نداشتم و به نوعی معتقدم بودم خدایی وجود ندارد(آتئیست)،...بعد از سه سال که سنی شده بودم یک دوست شیعه داستان فتح خیبر را برایم بازگو می کند که رسول اکرم (ص)فرمودند: امروز پرچم را به کسی می دهم که ایمانش از همه قوی تر باشد .

 شفرتصریح کرد:حضرت رسول (ص)پرچم را به دست مبارک امام علی علیه السلام می دهند و در این بین افرادی هم حسادت می کنند،درحالی که خداوند در قرآن و سوره فلق می فرمایند که پیامبر(ص) و مومنان از شرحسادت شخص حسود به خدا پناه ببرند.

این مسلمان آلمانی افزود: آن فرد که بعدها خلیفه مسلمین می شود نسبت به امام علی علیه السلام حسادت می کند برای اینکه پیامبر(ص)پرچم را به دست علی بن ابیطالب سپرده است ،پس واضح است که چنین فردی شایستگی آن درجه از ایمان و جانشینی پیامبر خدا را ندارد .

کشورهای غربی دوستدار ایران هستند

شفردرادامه با اشاره به شناخت امام(ره) و انقلاب اسلامی ایران در اروپا گفت:اگر برخی از عوامل سیاسی را کنار بگذاریم باید گفت به نوعی همه کشورهای غربی دوستدار ایران هستند؛دو موضوع است که شیعه و انقلاب اسلامی را در اروپا و بویژه در آلمان معرفی می کند که یکی عاشورا و عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام و دیگری مسئله روز قدس و حمایت ایران از مردم فلسطین است.

ابتکار امام (ره)بایکوت رسانه ای را شکست

وی افزود:به طور کلی رسانه های غربی از ابتدای انقلاب تاکنون در تلاشند که اخبار ایران را منعکس نکنندو این ابتکار حضرت امام(ره) درنامگذاری روز قدس همه این بایکوت های رسانه ای و خبری را شکست و مسلمانان را از ملیت های مختلف گردهم جمع کرده است.

شرکت یهودیان متولد تلاویو در روز قدس

شفربیان کرد:سال گذشته بدخواهان انقلاب اسلامی یک کمپین رسانه ای به راه انداختند که بگویند روز قدس تنها یک مسئله ایرانی است و چرا مسلمانان دیگر کشورها باید در این مراسم شرکت کنند؟!و این در حالی است که مسئله روز قدس آنقدر در آلمان بزرگ شده است که مسیحیان،یهودیان و نیز برخی از یهودیانی که متولد تلاویو هم هستند در این مراسم هم شرکت می کنند.

باید از مردم مظلوم فلسطین نیز حمایت کرد

این محقق آلمانی اظهارکرد:دشمنان برای اینکه مقابل این مسئله موضوع گیری کنند و چون این توطئه صورت گرفت، پس ایرانی ها آمدند و طرحی را متفکرانه با هماهنگی سفارت ایران در آلمان پیاده کردند که ایرانی ها اینبار در روز قدس شرکت نکنند ،درحالی که همه افراد غیرایرانی از مسیحی گرفته تا یهودی و هندی و بودایی ها همه آمدند و راهپیمایی روز قدس باشکوه برگزار شدو همچنان روز قدس با نام امام خمینی(ره) با شکوه تر از قبل سرجای خودش باقی ماند، باید گفت که مسئله فلسطین بسیار مهم است و باید از مردم مظلوم فلسطین نیز حمایت کرد.

داماد ایرانی ها هستم

وی درادامه گفت:جمعیت آلمان حدود 82میلیون نفر است که حدود 200هزار شیعه داردو تقریبا 4و نیم میلیون نفر هم مسلمان دارند؛یک ضرب المثل ایرانی ها دارند که می گویند: اهل کجایی؟ که در جواب می گویند: "هنوز زن نگرفته ام".پس با این ضرب المثل بنده ایرانی ام و به نوعی داماد ایرانی ها هستم.

هیچ نسبتی با سرمربی استقلال ندارم

شفردرادامه درپاسخ به سوالی تصریح کرد: هیچ نسبتی با شفرسرمربی فعلی استقلال ندارم و همینطور که در کشور شما برخی از نام ها همچون علی و محمد و حسین فراوان وجود دارد ،درآلمان هم شفر زیاد داریم.

بنده مجنون هستم!

وی درادامه در پاسخ به سوالی در خصوص واکنش خانواده اش درباره انتخاب دینش گفت:برخورد خانواده ام طوری بود که دین داشتن یک امر شخصی است و به نوعی مادرم گفت مسئولیت زندگی ات برعهده خودت است و خودت باید انتخاب کنی،اما برخی از دوستانم چندان مایل نبودند و اختلافاتی وجود داشت ،برخی موافق بودند و برخی هم مخالفت می کردندو برخی از دوستان هم گفتند که بنده مجنون هستم و دیوانه شده ام.

شفرتصریح کرد:به طور کلی وقتی که می خواستم به ایران بیایم و برای شناخت بهتر اسلام و شیعه درحوزه علمیه مشغول به تحصیل شود خانواده ام چندان مخالفتی نکردند اما برادرم بامن تماس گفت و مرتب می گفتند که این کار شما خطرناک است!.

وی درادامه درپاسخ به سوالی با اشاره به تصویر ذهنی مردم آلمان نسبت به ایران گفت:باید از دو منظر این موضوع را بررسی کرد برخی ها این موضوع را با نگاه سیاسی می بینند و ایران را یک کشور تروریستی می دانند اما از جنبه عمومی نسبتا ایران را خوب می شناسند و اگر درست به این موضوع نگاه کنیم در تاریخ آلمان با ایران یک ارتباط خوبی داشته است.  

اسلام به من آرامش می دهد

این محقق آلمانی مسلمان شده تصریح کرد:قبل از اسلام آوردنم به نوعی هدفی در زندگی ام مشخص نبود، اما الان زندگی برایم جهت دار و هدفدار شده است و این همان هدف زندگی است که مهم است و دین مبین اسلام یک آرامش قلبی خاصی به انسان می دهد .

انقلاب با قدرت به راهش ادامه خواهد داد

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص آینده انقلاب اسلامی گفت:انقلاب اسلامی ماندگار خواهد شد و نابود شدنی نیست و انقلابی که پایه و اساس انقلاب حضرت مهدی (عج)است همچنان با قدرت به راهش ادامه خواهد داد.

گفتنی است، استفان فریدریش شفر از سال ۱۹۹۹به دین اسلام گرویده و از سال ۲۰۰۲ نیز مذهب تشیع را برای خود برگزیده است.وی پس از اسلام آوردن چندین مقاله و کتاب مانند "چهل حدیث در مورد روزه" و چند مقاله نوشته است.

فریدریش شفر هم اکنون با نام عبدالله در ایران و شهر قم زندگی می کند و در این مدت زبان فارسی را نیز فرا گرفته است.استفان فردریش شفر 56 ساله است و بیش از 10سال است که در ایران زندگی می کند . متولد آلمان شهر آفنباخ نزدیک فرانکفورت است تا ۴۵ سالگی در آنجا زندگی می کردو به مدت۲۰ سال شغلش برنامه نویسی بود و در دانشگاه انفورماتیک خوانده است .

انتهای پیام

 
تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها