نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1397 - 15:36
مديرعامل شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران با اشاره به دستاوردهاي انقلاب اسلامي در صنعت نفت، گفت: 4 واحد نمك زدايي جمعاً با ظرفيت اسمي 330 هزار بشكه در روز پس از انقلاب ساخته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،هوشنگ صيدالي، ضمن گرامیداشت ایام دهه مبارک فجر، شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران را دومين توليد کننده بزرگ نفت خام نفتخيز جنوب ذكر كرد و گفت: قرار گرفتن تلمبه خانه گوره و چندراهه نفت خام صادراتی کشور در حوزه عمليات اين شرکت، گچساران را به قلب صادرات نفت خام کشور تبديل کرده است.

وي تشريح كرد: پيش از انقلاب توليد ما صيانتي نبوده و ما حتي واحدهاي تقويت فشار را هم نداشتيم. بعد از انقلاب در شركت نفت و گاز گچساران 583 حلقه چاه حفاري شده و تعداد چاه هاي ما به 813 حلقه چاه رسيده است؛ 4 واحد نمك زدايي جمعاً با ظرفيت اسمي 330 هزار بشكه در روز پس از انقلاب ساخته شده و تعداد واحدهاي نمك زدايي شركت گچساران را 7 عدد رسانده است. دو كارخانه گاز  و گاز مايع و يك ايستگاه پيش تراكم، جمعاً با ظرفيت اسمي 1370 ميليون فوت مكعب در روز پس از انقلاب احداث شده در صورتي كه پيش از آن فقط كارخانه ان جي ال 900 راه اندازي شده بود.

صیدالی ادامه داد: 14 ايستگاه تقويت فشار و تزريق گاز جمعاً با ظرفيت اسمي 1853 ميليون فوت مكعب در روز، 4 دستگاه تفكيك گر سيار، 26 تفكيك گر سر چاهي هم در سال هاي پس از انقلاب اسلامي ساخته شده‎اند.

وی اظهار كرد: ما همواره توانسته ايم به صد درصد تعهدات و برنامه هاي خودمان عمل كنيم؛ استقرار سيستم‎هاي مديريتي كيفيت، زيست محيطي، ايمني و بهداشت حرفه اي، مديريت كيفيت ويژه صنايع نفت وگاز و تمديد اعتبار آنها طي سال هاي متوالي در شركت نفت گچساران محقق شده است. به طور كلي 138 مورد پروژه سرمايه اي با برآورد كل حدود 9 هزار ميليارد تومان پس از انقلاب در حوزه شركت نفت و گاز گچساران و توسط اين شركت و مديريت نظارت بر طرح هاي عمراني مناطق نفتخيز شركت ملي نفت انجام شده است.

صیدالی با تشريح پروژه هاي انجام شده در حوزه مسئوليت هاي اجتماعي و توسعه و عمران مناطق محروم از محل اعتبارات نفت، بيان كرد: كمك به احداث يا تعمير و نگهداري 25 آموزشگاه با اعتباري معادل 7100 ميليون ریال، احداث بيش از 20 واحد آموزشي و واگذاري آنها به آموزش و پرورش، كمك به احداث استخرهاي سر پوشيده و روباز ، چندين سالن ورزشي ، زمين چمن فوتبال و هاكي با اعتباري بالغ بر 16 هزار ميليون ريال، احداث 29 سالن ورزشي و چمن مصنوعي درسطح شهرستان گچساران، احداث زيرگذر شهري دوگنبدان، كمك به احداث جاده ها و معابر، اصلاح شبكه آبرساني، احداث مسكن محرومان، احداث اورژانس و غيره (جمعاً 9 پروژه) با اعتبار بالغ بر 11550 ميليون ريال، كمك به احداث مجمتع فرهنگي هنري، كمك به خريد ساختمان كانون فرهنگي بانوان، كمك به تكميل مسجد صاحب‌الزمان(ع)، ‌كمك به تكميل حوزه علميه امام‌جعفر صادق(ع) در گچساران‌ جمعاً با اعتباري بالغ بر 4200 ‌ميليون ريال، كمك به احداث شهربازي، پارك 20 هكتاري، پارك نفت، احداث درمانگاه در شهرك نفت، احداث سالن ورزشي و زمين چمن فوتبال در كوي كاركنان دولت جمعاً با اعتباري  بالغ بر 54100 ميليون ريال و كمك به آسفالت و احداث جاده هاي روستايي و تأمين آب شرب (جمعاً 17 پروژه ) با اعتباري  بالغ بر 6850 ميليون ريال از جمله پروژه هايي است كه در شهرستان گچساران انجام شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با تاكيد بر مساله حفاظت از محيط زيست، گفت: امروز ما نفت سوزي نداريم و براي به نزديك صفر رساندن فلرينگ، بخشي از فلرها را با توان مهندسين شركت مجدد به سيستم برمي گردانيم و براي بخش ديگر تعريف پروژه شده و به بخش خصوصي واگذار مي شود.

صیدالی با اشاره به دقت شركت گچساران در استفاده بهينه از منابع آب و برق، گفت: تابستان امسال يكي از بهترين تابستان هاي ما از لحاظ ميزان آب مخازن بود، زيرا گروه ويژه اي براي رصد نشتي آب شبكه گذاشتيم و دقت ويژه اي در صرفه جويي در مصرف آب داشتيم؛ با كاهش مصرف آب، تلمبه خانه هاي ما به جاي 5 پمپ با 2 پمپ كار مي كردند و مصرف برق ما كاهش پيدا كرد.

این مقام مسئول ايجاد فرصت هاي شغلي فراوان براي اشتغال در پروژه هاي پيمانكاري و نيز فراهم آمدن زمينه توسعه و پيشرفت شغلي صنعتگران و كسبه و رونق اقتصادي عمومي در شهرستان گچساران را از نتايج فعاليت هاي صنعت نفت در اين شهرستان دانست.

صیدالی افزود: شركت بهره برداري نفت و گاز گچساران داراي 16 مخزن در مدار است كه عمده توليد نفت از مخازن گچساران ، بي بي حكيمه و رگ سفيد-2 است. مخازن بينك، گلخاري، نرگسي، چلينگر، پازنان-2،  منصور آباد، سياهمكان، گرنگان، سولابدر، ‌ چهاربيشه، رودك، كيلوركريم و خويز نيز به ترتيب چهارمين تا شانزدهمين مخازن در مدار اين شركت محسوب مي شوند.

وی با اشاره به نقش مهم همت و همكاري خانواده صنعت نفت در روزهای انقلاب، گفت: با بستن شيرهاي نفت رژيم پهلوي ضربه بزرگي خورد؛ با خروج نيروهاي خارجي از صنعت نفت، تلاشگران صنعت نفت امور فني را به دست گرفتند و حتي در زمان جنگ نيز نگذاشتند لحظه اي توليد نفت متوقف شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها