نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. بهمن 1397 - 7:53
امام جمعه موقت شیرازگفت:امروز فشار اقتصادی و معیشتی برگرده اقشار کم درآمد جامعه سنگینی می کند و عده ای از خدا بی خبر می خواهند اعتماد ملت از حکومت را سلب کنندکه باید با مفسدین ،محتکرین،دزدان و نجومی بگیران برخورد شود هرمقامی که می خواهد باشد ولو برادر رئیس جمهور هم که باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،،ویژه برنامه انقلاب فاطمی با موضوع بازخوانی انقلاب اسلامی(سلسله نشت های چی بودیم؟ چی شدیم؟) به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم در مسجد شهیدان گچساران برگزار شد.

 حجت الاسلام ابوفاضل رضوی اردکانی ،امام جمعه موقت شیراز در این آیین با اشاره به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت:امروز در حالی چهل سال از انقلاب گذشته است که شاید در سال های اول انقلاب کسی حتی فکر نمی کرد با این همه دشمنی ها و توطئه ها،این  انقلاب نوپا چندان دوامی بیاورد.

فلسفه بقای انقلاب چیست؟

وی افزود:اما سوال اینجاست که چرا این انقلاب با این همه توطئه ها و نقشه های شوم دشمنان همچنان ماندنی شده است؟ و درحقیقت فلسفه بقای انقلاب چیست؟،باید توجه داشت که هرانقلابی که چهار پایه و اساس حق طلبانه داشته باشد نه منحرف می شود و نه سقوط می کند.

رضوی اردکانی اظهارکرد:اولین رکن این است که هر انقلابی که برپایه ایمان و مکتب بنا شود و دارای یک ایدئولوژی باشد این انقلاب نتیجه خواهد گرفت،دومین رکن بقای یک انقلاب جایگاه رهبری است و انقلابی که رهبر مقتدر و واحد نداشته باشد خیلی زود متلاشی خواهد شد.

حفظ وحدت و انسجام درجامعه

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد:سومین رکن اساسی در بقای یک انقلاب، خود ملت هستند و علت این همه خنثی سازی توطئه های دشمان همین ملت هستند و آخرین رکن بقای انقلاب هم عامل وحدت و انسجام است که تا زمانی که وحدت در جامعه حفظ شود هیچ قدرتی نمی تواند براین انقلاب چیره شود.

ترفندهای دشمن برا سرنگونی انقلاب

رضوی اردکانی درادامه گفت:دشمن چهل سال است که با ترفندها و نقشه های مختلف بدنبال انحراف و یا سرنگونی انقلاب اسلامی است و در اوایل انقلاب هم شاهد بودیم که مردم را آماج هدف قرار داده بودند و توسط منافقین دست به جنایت های زیادی زدند و بسیاری از بزرگان ما را به شهادت رساندند.

انقلاب نمی شد ذخایرنفت ایران تا ۲۰سال هم دوام نمی آورد!

امام جمعه موقت شیراز اظهارکرد:در اوایل انقلاب دشمن به طروق مختلف بسیارتلاش کرد که مردم را از انقلاب دلسرد کند چرا که دشمنان لقمه چربی را با پیروزی انقلاب اسلامی از دست داده بودند،در دوران رژیم منحوس پهلوی ثروت و منابع کشور غارت می شد که اگر انقلاب نمی شد و این وضعیت ادامه پیدا می کرد شاید ذخایرنفت ایران تا ۲۰سال هم دوام نمی آورد.

وی تصریح کرد:درحالی که امروز همین بلا را بر سر عربستان پیاده کرده اند و ترامپ می گوید که عربستان همچون یک گاو شیرده است؛دشمنان در ادامه انقلاب جنگ 8ساله را تحمیل کردند و روزی که "صدام" به خاک کشورمان حمله کرد هیچ نیرو و امکاناتی که با دشمن تا بن دندان مسلح مقابله کنیم ،نداشتیم و حتی سیم خاردار هم وجود نداشت.

کمک 30میلیارد دلاری عربستان به حزب بعث

رضوی اردکانی افزود:8سال جنگ با تمام دنیا در شرایطی که هیچ گونه امکاناتی هم نداشتیم،۳۰میلیارد دلار پادشاه عربستان پول نقد غیر از دیگر تسلیحات به صدام کمک کرداما امروز جایگاه "صدام" کجاست و ملت ایران در کجای دنیا قرار دارد؟.

جدایی بحرین از ایران

امام جمعه موقت شیراز درادامه اظهارکرد:در دوران پهلوی  و در سال ۴۸،همین بحرین مفت و بی سرو صدا از ایران جدا شد در حالی که در دفاع مقدس ملت ایران با رشادت ها و جانفشانی ها مقابل دشمنان ایستادگی کردند وحتی یک وجب خاک میهنمان را به دشمن ندادند.

وی درادامه تصریح کرد:دشمنان در طول چهل سال از عمر پربرکت انقلاب به طروق مختلف با زیرسوال بردن مکتب و ایدئولوژی اسلامی و تبلیغ مکتب های الحادی ،هجمه ها ، انتقادات و سیل تبلیغات علیه ولایت فقیه و با ایجاد تفرقه و جدایی بین ملت  سعی در انحراف و سرنگونی این انقلاب را دارند.

دشمن در فتنه 88بدنبال براندازی نظام بود

امام جمعه موقت شیراز اظهارکرد:دشمنان دراتفاقات فتنه ۸۸از تجربیات گذشته خود استفاده کردند و در این فتنه بدنبال زدن ۴پایه و رکن اساسی این انقلاب بودند ،به خیمه عزای امام حسین علیه السلام هجمه بردند، به جایگاه رهبری و اصل ولایت فقیه توهین شد و بدنبال این بودند تا وحدت مردم را از آنها بگیرند.

رضوی اردکانی در ادامه افزود:درفتنه ۸۸هم مکتب، هم وحدت ، هم جایگاه رهبری و هم ملت هدف قرار گرفته بود اما در ۹دی مردم در یک حماسه باشکوه تمام توطئه های دشمنان را خنثی کردند و بعد از بعد از چند ماه تشنج، بصیرت مردم از چهاررکن اصلی انقلاب اسلامی صیانت کرد  و دشمن در اهدافش شکست خوردند.

فتنه 88و زمینه حضور آمریکا درمملکت

وی تصریح کرد:در فتنه 88خیلی ها می خواستند زمینه را برای حضور امریکا در مملکت فراهم کنند اما بصیرت مردم در 9دی ماه توطئه های دشمنان را به زباله دان تاریخ فرستاد،امروز مهم ترین وظیفه همه مردم و مسئولین ، اطاعت از رهبری آگاه ،شجاع و دوراندیش است ؛رهبری که به بهترین وجه با تمام توطئه ها مقابله کرده است.

دشمن بدنبال القای ناامیدی در کشور است

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد:امروز دشمن بدنبال القای یاس و ناامیدی در کشور است،سیاست دشمن تغییر کرده است و ترفند جنگ اقتصادی را مطرح کردند،در برجام هم آنها کسانی نبودند که به ما امتیاز بدهند و حتی آمریکا هم به تعهداتش در برجام لگد زد و تحریم ها را شدیتر هم کردند.

برخی می خواهند اعتماد ملت از حکومت را سلب کنند

وی تصریح کرد:امروز فشار اقتصادی و معیشتی برگرده اقشار کم درآمد جامعه سنگینی می کند و عده ای از خدا بی خبر می خواهند اعتماد ملت از حکومت را سلب کنندکه باید با مفسدین ،محتکرین،دزدان و نجومی بگیران برخورد شود هرمقامی که می خواهد باشد ولو برادر رئیس جمهور هم که باشد.

قوه قضاییه برخورد قاطع کند

رضوی اردکانی درادامه اظهارکرد: سختی ها و مشکلات وجود دارند و ملت هم کمی  آگاهی به خرج دهند،ملتی که آمریکا را مایوس کرد و بارها  دشمنان را ناکام گذاشته است که انتظار داریم که قوه قضاییه با مفسدین و محتکرین و دزدان محکم و قاطع برخورد کنند چرا که درنهایت روسیاهی برای این دزدان و محتکرین خواهد بود.

امام جمعه موقت شیراز تصریح کرد:انقلاب اسلامی به اهدافش رسیده است اما نه به طور کامل و همچنان با قدرت به راهش ادامه خواهد داد؛امروز جمهوری اسلامی زیر بار هیچ ابدرقدرتی نرفته است و مستقل ترین کشور دنیاست.

انقلاب اسلامی امروز از مرزها گذشته است

وی افزود:انقلاب اسلامی امروز از مرزها گذشته است، در مراحل علمی بالاترین رتبه ها را داریم در علم نانو ، انرژی هسته ای ، رادیو دارو ها ،تکنولوژی و ساخت ابزارهای پیچیده در جهان سرآمد هستیم،امروز موشک های که به دست توانمند همین جوانان ساخته شده اند دورترین نقطه های دشمن را زیر برد خود دارند.

فضای مجازی نباید به ابزار نفوذ دشمن تبدیل شود

رضوی اردکانی تصریح کرد:امروز زیر بمباران و هجمه های فرهنگی دشمن قرار داریم و فضای مجازی نباید به ابزار نفوذ و سلطه فرهنگی دشمن تبدیل شود ،هرچند باید نقشه های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه را خنثی کنیم.

وی درادامه درگذشت "محمد نبی حبیبی" دبیرکل حزب موتلفه اسلامی را تسلیت گفت و افزود:مرحوم حبیبی مبارزی پاک و بابصیرت بود و درزمان انقلاب زحمت ها و شکنجه ها کشیدند،وی از یاران باوفای امام و رهبری بود و کارنامه انقلابی او نزد انقلابیون شفاف و روشن است،مرحوم  حبیبی در عرصه های خدمت به نظام خستگی‌ناپذیر بود و در مسئولیت‌هایی که در انقلاب پذیرفت، زمینه‌ساز خدمات بی منت و صادقانه به ملت ایران بود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها