نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
7. دى 1397 - 20:08
رئیس مرکز آموزشی و درمانی بی بی حکیمه (س) گچساران گفت: نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیربهداشت در این مرکز آموزشی و درمانی افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، پردیس بخشایی،رئیس مرکز آموزشی و درمانی بی بی حکیمه (س) گچساران  در این خصوص اظهار کرد: با توجه به اینکه مرکز درمان ناباروری نیاز استان کهگیلویه و بویراحمد بوده، احداث این مرکز سال گذشته در دستور کار قرار گرفت که برای راه اندازی و تجهیز این مرکز اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال هزینه شده که با بهره برداری این مرکزتحولی مهم در امر ارائه خدمات مناسب به زوج های نابارور ایجاد خواهد شد. 

این جراح و فلوشیپ نازایی و IVF افزود: این مرکز با زیربنای 295 مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های استان و دیگر استان ها خواهد بود که با راه اندازی این مرکز جامع از مراجعه شهروندان کهگیلویه و بویراحمد به سایر استان های کشور برای درمان جلوگیری خواهد شد.

بخشایی تصریح کرد:در این مرکز فوق تخصصی ناباروری خدمات درمانی و دارویی لازم به زوج های نابارور برای بارداری و صاحب فرزند شدن ارائه خواهد شد و فوق تخصص های رشته های نازایی، ناباروری، زنان و زایمان، جنین شناسی و ژنتیک برای ارائه خدمات لازم به گروه های هدف در این مرکز مشارکت می کنند. 

 وی درادامه تصریح کرد:فضای فیزیکی مرکز ناباروری گچساران کاملا مناسب بوده و تجهیزات و متدهای پیشرفته در این مرکز مورد استفاده قرار می گیرد و امکانات جهت انجام IVF،IUI، میکرواینجکشن یا تزریق اسپرم داخل تخمک (ICSI )و(PGD)وجود دارد و اتاق عمل، بخش بستری زنان و نمونه گیری از جمله بخش های مرکز نازایی بیمارستان بی بی حکیمه (س) گچساران است.

بخشایی افزود: همچنین ساعت کار مرکز درمان ناباروری بیمارستان بی بی حکیمه (س) این شهرستان غیر از روزهای تعطیل ساعت 8 تا 14 خواهد بودکرد و این مرکز یکی از مجهزترین و پیشرفته ترین مراکز کشور است که از امکانات و تجهیزات روز دنیا استفاده خواهد شد.

بخشایی گفت:دراین مرکزمتخصصان،کادر پزشکی و درمانی مجرب و ماهر به مراجعه کنندگان خدمات ارایه خواهند کرد واین مرکز علاوه بر بیماران کهگیلویه و بویراحمد، مراجعه کنندگان دیگر استان ها را نیز پذیرش و خدمات لازم را ارائه می دهد. 

گفتنی است بر اساس آمارهای ارایه شده در کشور حدود 25 درصد زوج ها به دلایل مختلفی صاحب فرزند نمی شوند و ارایه خدمات درمانی مناسب در این بخش اهمیت ویژه ای دارد.  

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها