نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
8. آذر 1397 - 9:45
فرماندار گچساران گفت:با توجه به برآوردي كه انجام گرفته و اعلام نظر كارشناسان مبلغ 121 ميليارد ريال به زير ساخت‌ها و تاسيسات اين شهرستان براثر بارندگی‌های اخير خسارت وارد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی،فرماندارگچساران در گفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی در خصوص میزان خسارت بارندگی های اخیردراین شهرستان گفت:در پی بارندگی شدید چند روز گذشته در این شهرستان خساراتی به تاسیسات آب، برق، کشاورزی و مسکن وارد شده که  با توجه به برآوردی که انجام گرفته و اعلام نظر کارشناسان مبلغ 121 میلیارد ریال به زیر ساخت ها و تاسیسات این شهرستان خسارت وارد شده است.

وی افزود:بیش از 20 میلیارد و 200 میلیون ریال به تاسیسات آبی، 46 میلیارد و 900 میلیون ریال به بخش کشاورزی، 23 میلیارد ریال بخش راه، 22 میلیاردو 800 میلیون ریال به بخش مسکن روستایی و شهری، 5 میلیاردو 600 میلیون ریال به زیر ساخت های عشایری و 2 میلیارد و 500 میلیون ریال در بخش تاسیسات آب روستایی این شهرستان خسارت وارد شده است.

رحیمی درادامه تصریح کرد:98 کیلومتر از راه های اصلی و فرعی این شهرستان نیز بر اثر بارندگی اخیر در این شهرستان خسارت وارد شده که بیشترین خسارات در محورهای روستایی بوده است.

فرماندارگچساران اظهارکرد:به مسیرهای روستایی از جمله رودبال، باباکلان، روستای کمبل، آب شیرین، دیل، آرو، بیزگه، نازمکان، جهاد آباد، خیرآباد، پادوک گچساران، ماهور باشت در گچساران خسارت وارد شده است.

وی گفت:همچنین به محورهای جاده  گچساران- ماهور باشت، 3میلیارد و 500 میلیون ریال به جاده کمر بندی گچساران، 3 میلیاردو 500 میلیون ریال به جایگزین گچساران-باباکلان(تنگ دربه)، 2 میلیارد و 600 میلیون ریال وبه جاده گچساران- آب شیرین نیز 2میلیاردو 800 میلیون خسارت وارد شد.

 فرماندار گچساران در ادامه افزود:۹۷۵ کیلومتر راه عشایری در این شهرستان وجود دارد که بیش از نیمی از راه های عشایری در زمان قشلاق عشایر به مناطق عشایرنشین این شهرستان مرمت و بهسازی شده بودکه بر اثر بارندگی‌های شدید اخیر در این شهرستان ۵۷۵ کیلومتر از راه های عشایری در این منطقه تخریب و مسدود شده است.

رحیمی اظهارکرد:گچساران دارای ۸۷ منطقه عشایرنشین است که این راه‌ها در مناطقی دره‌یلا، باباکلان، آب گندی، چهار تنگ، گچ سیدعلا داد، خشاب، سدخاکی و دیگر مناطق عشایری این شهرستان خسارت وارد وهمچنین تعداد ۱۲ دهنه پل و آبنما بر اثر بارندگی های شدید چند روز اخیر در این شهرستان تخریب شد.

وی درادامه تصریح کرد:تعداد ۵۶ راس دام عشایری بر اثر بارندگی شدید و برخورد صاعقه تلف شد وهمچنین تعداد ۴۷ تخته چادر و سرپناه عشایری در مناطق عشایری این شهرستان بر اثر بارندگی شدید چند روز اخیر تخریب شده است.

فرماندارگچساران اظهارکرد:به خطوط لوله انتقال آب در منطقه عشایری به طول ۹۸۰۰ متر بر اثر بارندگی خسارت وارد شده است که بر اثر بارندگی شدید در این شهرستان به میزان ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال به زیرساخت های مناطق عشایری خسارت وارد شده است.

وی تصریح کرد:هم اکنون برای بازگشایی جاده دسترسی عشایر چهار دستگاه خودرو سنگین و نیمه سنگین راهسازی مشغول بازگشایی مسیرها در چهار منطقه عشایری هستند.

رحیمی افزود:براثر بارندگی اخیر و جاری شدن سیل 155 هکتار از محصولات زراعی این شهرستان (گوجه فرهنگی، ذرت، سبزی)،200 هکتار از باغات مرکبات، 55 هکتار شبکه تحت فشار، یک هزارو 200 متر کانال و 2 و نیم کیلومتر جاده بین مزارع خسارت وارد شد.

 رحیمی درپایان خاطرنشان کرد: همچنین تعداد 100 کلونی زنبور عسل که بیشتر در مناطق باباکلان و امامزاده جعفر بوده بر اثر بارندگی چند روز گذشته در این شهرستان دچار خسارت شدند.

 انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها