نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. مهر 1397 - 13:48
امام جمعه موقت گچساران گفت: مراجع معظم تقلید نگرانی های زیادی درباره تصویب این قانون دارند و مراجع معظم یکی از دلایل مخالفتشان را اینگونه بیان می کنند که اگر این قانون تصویب بشود نهایتا سلطه اسکتبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام علیرضا صفایی ،امام جمعه موقت گچساران ظهر امروز در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به روایتی از امام سجاد علیه السلام گفت:زین العابدین(ع) دعای بنام مکارم الاخلاق دارد که بسیار خواندنی است،کل دعاهای صحیفه سجادیه در یک بعد خاصی است و هرکدام معارفی را بیان می کنند و آنچنان ارزشمند است که به اُخت قرآن معروف شده است.

وی افزود: روز 23مهرمصادف با روز عصای سفید نام گرفته است و در بین ما افرادی وجود دارند که از نعمت دیدن محروم ونابینا هستند خدای متعال هرکسی را به شکلی امتحان می کند و ما را هم به شکل دیگری ،که ما باید به دیده احترام به چنین افرادی برخورد کنیم.

صفایی اظهارکرد:افرادی که از نظر جسمانی و از نظر چشم معلول هستند و از طرفی هم ما باید شاکر خداوند باشیم که تن سالم ، اعضا و جوارحی سالم به ما عطا کرده است.

امام جمعه موقت گچساران با اشاره به روز پیوند اولیاءو مربیان در روز 24مهرماه تصریح کرد: اول مهرماه که می شود مردم فرزندانشان را به مراکز علمی ، آموزشی و تربیتی می فرستند و علم می آموزند تا در مسیر زندگی تربیت شوند ،در این رابطه باید بین خانه و مدرسه ارتباطی باشد که هم معلمان و هم والدین باید یک دلسوزی نسبت به آینده فرزندانشان داشته باشند و حساسیت بیشتری دراین خصوص به خرج دهند.

صفایی گفت:هر کشوری که نسبت به مسئله تعلیم و تربیت بیشتر اهمیت دهد آینده بسیار روشنی دارد،در قرآن کریم اتفاقا اولین سوره ای که برقلب پیامبر(ص)نازل شد درباره علم و دانش است و باید تلاش کرد تا فرزندانمان به مراتب بالای علم و دانش نائل شوند.

وی درادامه با اشاره به روز جهانی غذا گفت :انسان ها مانند هرمخلوق دیگرخداوند نیاز به غذای سالم دارند و دغدغه هر انسانی آسایش و آرامش است ،انسان باید قوت و نیرو بگیرد برای انجام دادن وظایفش چراکه هر مسئولیتی که بخواهد انجام دهد نیاز به تن و جسم سالم دارد.

خطیب جمعه گچساران افزود:کسانی که مواد غذایی مردم بدست آنهاست باید خیلی تلاش کنند برخی وقت ها شنیده می شود که این مرگ و میرها و مشکلات که در جامعه پیدا می شود ناشی از عدم رعایت مسائل غذایی است که برخی ها متاسفانه اصلا رعایت نمی کنند و باید نسبت به بهداشت مواد غذایی مسئولین نهایت دقت را انجام دهند.

صفایی با اشاره به 26مهرماه سالروز شهادات سرداران سپاه اسلام توسط عوامل مزدور استکبار جهانی در سیستان و بلوچستان در سال 88بیان کرد:این شهدا معروف به شهدای وحدت شدند که منافقین مزدور این جنایت را انجام دادند و تعدا زیادی از عزیزان ما همانند سردار شوشتری و همرزمانشان را به شهادت رساندند و به روح همه شهدای راه اسلام درود می فرستیم.

وی درادامه با اشاره به روز تربیت بدنی و ورزش اظهارکرد:مسئله ورزش در کشور ما هم اهمیت خاصی داردکه داری وزارتخانه است و نسبت به اقشار مختلف جامعه این مسئله ورزش بسیار حیاتی است و انسان نیازمند تحرک و ورزش است.

امام جمعه موقت گچساران گفت:فضاهای ورزشی و سالن هایی که اختصاص به این کار دارد لازمه این امر ورزش است و امکانات ورزشی برای همه امور مردم لازم است،ورزش یکی از راه های بدست آوردن تندرستی و قوت بدن است که بسیار درروایات اهل بیت (ع) سفارش شده است.

صفایی درادامه با اشاره به تصویب قانون fatfدرمجلس تصریح کرد:این قانون متاسفانه در مجلس تصویب شد البته با آرا و اختلاف کم بین موافقین و مخالفین،آنهایی که موافق بودند حدود 143نفربودند و اختلاف تقریبا 20نفربودند که برای بار سوم مجلس این قانون را تصویب کردند.

وی افزود:شخصیت های دینی ، مذهبی ،دانشگاهیان و فرهیختگان هشدارهای مختلفی درباره این قانون داده بودند،اما مجلس متاسفانه تصویب کرد و امیدواریم شورای محترم نگهبان مثل دومرتبه گذشته که این قانون را رد کرده اینبار هم رد کند و امیدواریم که این قانون تصویب نشود.

خطیب جمعه گچساران درادامه گفت:مراجع معظم تقلید نگرانی های زیادی درباره تصویب این قانون دارند و مراجع معظم یکی از دلایل مخالفتشان را اینگونه بیان می کنند که  اگر این قانون تصویب بشود نهایتا سلطه اسکتبار جهانی را به همراه خواهد داشت.

صفایی اظهارکرد:یک عمر فریاد مخالفت با مستکبران عالم سر می دهیم در حالی که جنگ را برما تحمیل کردند و سناریوهای مختلفی علیه ملت ایران انجام دادند و هربار هم شکست خوردند اما اگر چنین قانونی تصویب شود نهایتا دیگر همه ملزم به اجرا خواهند بود.

امام جمعه موقت گچساران گفت:اگر این قانون درکشوربه صورت کامل تصویب بشود و شورای نگهبان هم تایید کند آنوقت دیگر همه ملزم به رعایت هستند،بسیاری معتقدند که چنین قراردادی یک قرارداد استعماری است و در تضاد با منافع ملت ایران است

وی افزود:امیدورایم که نمایندگان مجلس شورای اسلامی از خواب غفلت بیدار شوند ،و خدا راقسم می دهیم که همه کسانی که خواسته و ناخواسته می خواهند به استکبار جهانی یاری کند از خواب غفلت بیدار کند و اگر کسانی هم تعمدا چنین اقدامی می کند خداوند شرشان را به خودشان بازگرداند.

وی درادامه با اشاره به پیاده روی اربعین گفت:باید مردم به این موکب ها که برای خدمت به زوار اربعین برپا می شوند،کمک و حمایت کنند،البته دولت قیمت ویزا را مقداری کاهش داده که امیدواریم کمتر هزینه از مردم اخذ شود تا آنهایی که عاشق کربلا هستند بتوانند به راحتی بروند و کربلا را زیارت کنند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها