نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. شهريور 1397 - 19:06
مدعی العموم با ورود به واگذاری اراضی به پیمانکاران مسکن مهر در محدوده شهرک نفت شهرگچساران از تشکیل پرونده برای یک کارشناس رسمی دادگستری دراین رابطه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، دادستان عمومی وانقلاب شهرستان گچساران در تشریح املاک واگذار شده در محدوده شهرک نفت شهر دوگنبدان گچساران به پیمانکاران مسکن مهر گفت: دراین رابطه برای یک نفر از کارشناسان رسمی دادگستری به اتهام جعل مفادی اسناد رسمی و گزارش خلاف واقع پرونده قضایی تشکیل شده است.

بازیار افزود: ۱۵۰۰ مترمربع در ۵ قطعه اصلی ملک تجاری در محدوده شهرک نفت شهر دوگنبدان گچساران توسط اداره کل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد پیمانکاران مسکن مهر شهرستان گچساران واگذار شده است.

وی با اشاره به روند واگذاری املاک به این افراد اظهار کرد: اداره راه و شهرسازی استان در راستای مصوبه هیات وزیران و دستور وزیر راه و شهرسازی که جهت پرداخت باقی مانده مطالبات مسکن مهر می‌بایست از اراضی دولتی واقع در محدوده هر شهر تابعه مورد ساخت و ساز مسکن مهر به قیمت کارشناسی اراضی دولتی را به پیمانکاران واگذار نماید، این اقدام را صورت داده است.

دادستان گچساران در ادامه بیان کرد: اداره راه شهرسازی استان جهت برآورد قیمت اراضی مورد واگذاری به پیمانکاران مربوطه موضوع را جهت انتخاب کارشناس رسمی دادگستری به کانون کارشناسان رسمی استان اعلام و متعاقب آن کارشناس موردنظر توسط کانون معرفی شد، اما طبق تحقیقات انجام شده نظریه کارشناسی این فرد به صورت غیرواقعی و کمتر از قیمت واقعی مورد مبادله تقویم بوده است.

این مقام قضایی در شهرستان گچساران همچنین گفت: دادستانی به عنوان مدعی العموم در راستای حفظ حقوق عامه و جلوگیری از تضییع حقوق بیت المال طی مکاتبه‌ای با ادارات راه و شهرسازی و ثبت اسناد و املاک استان کهگیلویه وبویراحمد و شهرستان گچساران اعلام نموده است که قبل از آنکه نظریه مقرون به واقع کارشناسی توسط این دادستانی تایید نگردد از هرگونه انتقال املاک موصوف به پیمانکاران به شرح صورتجلسات واگذاری ایشان خودداری شود.

وی افزود: دراین راستا هیات سه نفره کارشناسان رسمی دادگستری توسط دادستانی انتخاب شده اند تا با در نظر گرفتن جمیع جهات موثر در تعیین قیمت اراضی واگذار شده در محدوده موصوف و احراز مقرون به واقع بودن نظریه این هیات مراتب را به اداره راه و شهرسازی استان و شهرستان اعلام تا وفق نظریه واقعی و توام با صیانت از اراضی دولتی و بیت المال اقدام لازم انجام شود.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها