نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. شهريور 1397 - 23:13
توزیع یک هزار پرس غذا به مناسبت عید غدیر خم در محل های کمتر برخوردار گچساران ازجمله محلات لبنان، سادات، رادک، کیامرثی ونیز روستاهای حاشیه نشین این شهرستان توسط هیات عشاق الحسن علیه السلام صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عید سعید غدیر خم یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و یکی از سنت های حسنه در این عیدبزرگ که روایات عجیبی درباره آن نقل نموده اند و متاسفانه مورد غفلت واقع شده است سنت غذا دادن به افراد یا همان اطعام مومن است.

امام صادق(ع) فرموده اند: غذا دادن به یک مومن در روز عیدغدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحار ج۶ ص ۳۰۳)

در جای دیگر ایشان نیزفرمودند: غذا دادن به یک نفر در این روز مانند غذا دادن به همه پیامبران و صدیقان است. (مفاتیح الجنان ص۵۰۰) به گونه ای که امام صادق(ع) اصلاً این روز را روز اطعام الطعام نامیدند. (بحار ج۹۵ ص۳۲۳)

با توجه به این روایات اعضای هیات عشاق الحسن علیه اسلام ،به مناسبت عید سعید غدیر یک هزارپرس غذای گرم موردنیاز خانواده‌های نیازمندرا درمحلات فقیرنشین گچساران توزیع کردند.

علاوه بر توزیع غذا به خانواده های نیازمند در محله های کمتر برخوردار گچساران ازجمله محلات لبنان، سادات، رادک، کیامرثی و نیز روستاهای حاشیه نشین شهرستان ،پخش پوسترهای عید غدیرخم و نیز بازگویی ماجرای غدیر دراین مناطق نیز صورت گرفت.

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها