نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مرداد 1397 - 0:12
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آیین کلنگ زنی احداث کارخانه گیاهان دارویی گچساران گفت:یک هزارو 300میلیارد تومان خرج می شود،یک کارخانه نیزساخته می شود و حیف است با عدم دقت و عدم پیگیری کارها، نتوانیم آن بازدهی و بهره برداری مناسب را از آنها به عمل آوریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در آیین کلنگ زنی احداث کارخانه گیاهان دارویی گچساران گفت:درواقع ترکیبی که امروز برای این آیین انتخاب شده است تا هم مسئولان باشند و هم زحمت کشان، حرکت و آغاز یک کار خوب ، تلفیقی و برنامه ریزی شده است.

احداث اولین کارخانه گیاهان دارویی

وی افزود:احداث اولین کارخانه گیاهان دارویی درشهرستان به نوعی آغاز یک حرکت جهادی در منطقه است و کلنگی به زمین زده می شود تا در آینده ای نه چندان دور کارخانه ای به بهره بردای برسد، اما آن موضوعی که برای ما بسیارمهم است و بدنبالش هستیم این است که انتظار داریم در این کار مشترک یک تحولی درزندگی، تولید، اشتغال و درآمد مردم منطقه صورت بگیرد.

تبدیل 16هزارهکتار زمین دیم به آبی

تاجگردون اظهارکرد:درآینده نزدیک حدود 16هزار هکتار زمین های کشاورزی گچساران و باشت از دیم به آبی تبدیل خواهند شدودریک حساب سرانگشتی برداشت ما از یک فصل مثلا کشت گندم از800کیلو تبدیل به حدود 4تن می شود و اگر در دو فصل کشت کشاورزان به شکل سنتی همان محصولات را انتخاب کنند، درآمد سالیانه این کشاورزان حدود 150میلیارد تومان تفاوت درآمد است.

درآمد 400میلیاردی گیاهان دارویی

نماینده گچساران و باشت درمجلس تصریح کرد:این درحالی است که کشت صحیح گیاهان دارویی نسبت به کشت سنتی محصولات زراعی فعلی مانیز افزایش درآمدخواهد داشت ،یعنی می توانید این 150میلیارد درآمد را به حدود حداقل 400میلیاردتومان درآینده افزایش دهید.

وی افزود:این موضوع به همت خود کشاورزان برمی گردد که صد البته مواردی باید به هم وصل بشود تا این درآمد حاصل شود که جرقه و کلید آن همین احداث کارخانه گیاهان دارویی است بنابراین یک موضوعاتی حد وسط این کارخانه ، زمین داران و کشاورزان وجود دارد که برخی قسمت ها باید تلفیقی و مشارکتی راه اندازی شود .

مقداری هم پول داریم

تاجگردون درادامه گفت: اگر دنبال افزایش پول،درآمد و شغل هستید این راهش است، عقل ناقص ما هم در این مجموعه مقدورات جامعه به جز این به مسئله دیگری هم نمی رسندچرا که آب داریم ،زمین داریم، کشاورز داریم، مقداری هم پول داریم و اگر بخواهیم پولمان را دوچندان کنیم این راهش است.

آغاز یک تغییر جهت

وی تصریح کرد:امروز آغاز یک تغییر جهت است و طرح های آبرسانی درحال انجام است، یک روزی با دوست عزیزی درباره اعتبارات بحث و نقد داشتیم و گفتم فکر می کنید این 16هزار هکتار اگربخواهد آبی شود چه مقدار پول این دوشهرستان گچسارن و باشت نیاز دارد؟.

1300میلیارد تومان خرج می شود

تاجگردون افزود:درپاسخ گفت که بایدحدود 100میلیارد تومان هزینه نیاز داشته باشد،بنده خدمتشان عرض کردم که بین یک هزارو200میلیارد تا یک هزارو 500میلیارد تومان پول خرج می شود تا 16هزار هکتارزمین از تامین آب تا روشن شدن فواره ها بهره برداری شود،به طور میانگین هکتاری حدود 70میلیون تومان هزینه خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهارکرد:یک هزارو 300میلیارد تومان خرج می شود،یک کارخانه نیزساخته می شود و حیف است با عدم دقت و عدم پیگیری کارها، نتوانیم آن بازدهی و بهره برداری مناسب را از آنها به عمل آوریم.

نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:به کشاورزان عزیزبه عنوان یک کارشناس کوچک مملکت توصیه می کنم که واقعا تلفیق اینها را ببینید و به همراه این موارد جلو بروندو تنها به اینکه زمین هایشان آبی شدند بسنده نکنید و تلاش کنید درآمدتان را افزایش دهید.

خدمات ارزشمند بنیاد برکت

تاجگردون افزود:ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) انصافا خدمات بسیار ارزشمندی را در عرصه تولید،سرمایه گذاری ،اشتغال ،عمران و رفع محرومیت ها در کشور انجام می دهند که به نوبه خود شایسته تقدیر است.

رونق بزرگ در فعالیت های اقتصادی منطقه

وی اظهارکرد:هرچنددرشهرستان باشت هم یک مجتمع متناسب با این مجموعه عملیاتی خواهد شد،اگرچه خدمات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را تاکنون بدنبال داشته ایم و امیدواریم درآینده ای نزدیک شاهد یک رونق بزرگ در فعالیت های اقتصادی منطقه باشیم.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها