نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
22. مرداد 1397 - 14:08
مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمدگفت:بافت فرسوده در گچساران یک معضل جدی بودوهم اکنون طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این شهر به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است و164هکتار با جمعیتی بیش از ۲۲ هزار نفر در بافت فرسوده گچساران واقع شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،ابراهیم فرزانه ،مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد در نشست بررسی روند اجرایی بافت فرسوده گچساران که درسالن جلسات فرمانداری این شهربرگزار شد گفت:بحث نوسازی و بازسازی بافت فرسوده گچساران از سال ۹۴ در دستور کار قرار گرفته است که در طول این مدت چندین جلسه در زمینه پیشرفت کار مورد بررسی قرار گرفته است.

بافت فرسوده یک معضل بود

وی افزود:بافت فرسوده در گچساران یک معضل جدی بودوهم اکنون طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده این شهر به عنوان یک طرح پایلوت در کشور در حال اجرا است و164هکتار با جمعیتی بیش از ۲۲ هزار نفر در بافت فرسوده گچساران واقع شده است.

سکونت 25درصد جمعیت گچساران دربافت فرسوده

فرزانه تصریح کرد:۲۵درصد از جمعیت شهری گچساران در مناطق 9 گانه بافت فرسوده از جمله محلات لبنان، کیامرثی، رادک، سادات، پربالی و امینی سکونت دارندکه تعداد پنج هزار و 350 واحد مسکونی در بافت فرسوده این شهر شناسایی شده است که در فاز اول تعداد سه هزار ۱۰۰ واحد نوسازی شود.

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:طرح احیای بافت فرسوده شهر گچساران که از سال 87 تصویب شده بودبه دلیل نبود اعتبار نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده از سال 94در شهرستان گچساران اجرایی شد.

پایان کار 285 واحدمسکونی

فرزانه افزود:هم اکنون تعداد دو هزار و ۱۴۴ واحد برای نوسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی خود تشکیل پرونده داده‌اند واز مجموع این تعدادهم اکنون تعداد یک هزارو ۸۱۳ واحد متقاضی نقشه، تعداد یک هزار و ۶۱۳ واحد صدور نقشه ، تعداد یک هزار و ۱۰۴واحد صدور پروانه ساختمانی ، تعداد یک هزار و ۱۵۲ واحد تهیه نقشه از سوی نظام مهندسی، و تعداد 285 واحد تاکنون پایانکار نوسازی واحدهای مسکونی خود را از شهرداری دریافت نموده‌اند.

وی تصریح کرد: تعداد یک هزار و ۴۰ واحد در مرحله اجرای فونداسیون است و تعداد یک هزار واحد در مرحله نازک کاری و بهره برداری قرار گرفته است.

فرزانه در ادامه با اشاره به بازگشایی رینگ معابر در بافت فرسوده گچساران بیان کرد: تعداد 193 واحد در بازگشایی رینگ معابر قرار گرفته که تا کنون ۱۶۸واحددر محله کیامرثی در بازگشایی رینگ قرار گرفته است که هم اکنون باید آواربرداری شود،تعداد 11 واحد خریداری نشده و تعداد 17 واحد درگیر رینگ با قابلیت تعریض و نوسازی قرار گرفته‌ است.

بازگشایی رینگ معابر

وی اظهار کرد: بازگشایی رینگ معابر به عرض 20 متر به متراژ بیش از یک هزارو 600متر از کوچه یکم کیامرثی تا فلکه سه گوش در محله سادات گچساران واقع شده است که در حال حاضر تخریب این واحدها جهت بازگشایی رینگ معابر صورت گرفته است.

هزینه۷۰ میلیارد تومانی در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده 

فرزانه افزود: برای خرید واحدهای مسکونی که در رینگ بازگشایی معابر قرار گرفته مبلغ 100 میلیارد ریال اختصاص داده شده است وتا کنون بیش از ۷۰ میلیارد تومان در طرح نوسازی و بهسازی بافت فرسوده گچساران هزینه شده است.

 ۴۰۱ واحد تحت پوشش کمیته امداد در بافت فرسوده 

مدیرکل بنیاد مسکن کهگیلویه و بویراحمدگفت: تعداد ۴۰۱ واحد تحت پوشش کمیته امداد در بافت فرسوده گچساران سکونت دارند که از این تعداد ۵۰ واحد با دریافت تسهیلات بلاعوض در حال نوسازی و در سال گذشته تعداد ۴۰ واحدمسکن مهر برای جا به جایی این افراد خریداری شده است.

۱۱۸ واحد تحت پوشش بهزیستی

وی خاطرنشان کرد: تعداد ۱۱۸ واحد تحت پوشش بهزیستی در بافت فرسوده گچساران ساکن هستند که از این تعداد تا کنون ۴۱واحد در حال دریافت تسهیلات بلاعوض از سوی این سازمان برای نوسازی واحدهای مسکونی خود هستند.

فرزانه با اشاره به اعطای تسهیلات از سوی دولت بیان کرد: در حال حاضر مبلغ چهل میلیون تومان وام با بهره پنج درصد و بازپرداخت چند ساله و همچنین مبلغ 6 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت می‌شود،همچنین هزینه‌های تخریب، آواربرداری، قطع و وصل انشعابات، مجوز نقشه و پروانه ساخت به صورت رایگان برای اهالی ساکن در بافت فرسوده گچساران صورت گرفته است.

گفتنی است نشست بررسی روند اجرایی بافت فرسوده گچساران با حضور نماینده شهرستان های گچساران و باشت درمجلس، معاونت بنیاد مسکن، فرماندار،مدیران کل ، روسای ادارات و بانک های عامل در سالن کنفرانس فرمانداری گچساران برگزار شد.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها