نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
27. فروردين 1397 - 15:33
مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت:پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن "خوراک c3+" خواهد بود‌ وتاکنون بیش از ۵۰ درصد از پتروشیمی گچساران تکمیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا نوروز زاده ،مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی وهیئت همراه از پتروشیمی گچساران بازدید و در جریان آخرین وضعیت فعلی طرح ، میزان پیشرفت و زمان بهره برداری، قرار گرفت.

جمشیدمبارکی، مدیر عامل پتروشیمی گچساران دراین آیین ، ظرفیت تولید اتیلن طرح یادشده را یک میلیون تن در سال برشمرد و گفت: پتروشیمی گچساران قرار است خوراک پتروشیمی های خط دنا شامل بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تامین کند که در این میان پتروشیمی دهدشت در اولویت قرار دارد.

وی اظهار کرد: پیش از راه اندازی، قرار است انشعابی از خط لوله اتیلن غرب برای انتقال اتیلن تولیدی در این طرح به پتروشیمی گچساران وارد شود.

مدیر عامل پتروشیمی گچساران در ادامه افزود: طرح مورد نظر سالانه یک هزار و ۲۵۰ تن خوراک اتان خود را از پالایشگاه بید بلند دریافت می کندو شرکت برق منطقه ای خوزستان نیز تامین برق پتروشیمی گچساران را بر عهده دارد.

مبارکی تصریح کرد:آب و گاز این طرح قرار است به ترتیب از سد کوثر و شرکت ملی گاز ایران تامین شود‌ که پتروشیمی گچساران در آینده تولید کننده سالانه ۸۴ هزار تن "خوراک c3+" خواهد بود‌.

مدیر عامل پتروشیمی گچساران بیان کرد: پیشبرد طرح با اتکا به توان داخلی و توسط پیمانکاران ایرانی صورت خواهد گرفت.

وی درادامه گفت: تاکنون بیش از ۵۰ درصد از پتروشیمی گچساران تکمیل شده است و اگر چه انتظار می رفت تا پایان سال ۹۷ طرح به بهره برداری برسداما راه اندازی آن با چند ماه تاخیر صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها