نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
25. فروردين 1397 - 20:45
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:امروز شرایط داخلی کشور روشن است و با مشکلات زیادی مواجه هستیم و بحران های زیادی داریم و فشارهای که از طرف آمریکایی ها و اروپایی ها برما وارد است که مبادلات بانکی مان به آسانی انجام نمی شود و تحت فشار اقتصادی قرار داریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی مطهری ،نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در همایش ملی "قلم،اقوام و آرامش"که درسالن اجتماعات آزادی گچساران برگزار شد ضمن تبریک مبعث پیامبراکرم(ص)گفت:هیچ روزی درتاریخ بشر به اندازه این روز درنجات بشر از بندگی و بردگی موثر نبوده است و آزادی بشر به معنی واقعی کلمه درواقع از این روز آغاز شده است.

وی افزود:مبعث روزی است که رسالت پیامبراکرم(ص) با دستور به خواندن آغاز شد و صحبت از نوشتن و قلم به میان آمده است،بعثت پیامبراسلام با کلمه "اقرا" یعنی خواندن شروع شده است و عجیب است که وحی الهی اسلامی با این مطالب آغاز می شود.

فرهنگ اسلامی یعنی توام بودن علم با ایمان

مطهری اظهارکرد:بدنبال آن نهضت قلم در سرزمین حجاز آغاز شد که منجر به شکل گیری یک تمدن بزرگ اسلامی شد و اساسا روح فرهنگ اسلامی توام بودن علم با ایمان است .

 نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:علم بدون ایمان مانند این است که شمشیررا بدست یک فرد جنگی محض بدهیم و امروز می توان تشبیه کرد که یکی از مظاهر علم بدون ایمان این وضعیتی است که دنیای غرب دارد.

تقلید از فرهنگ غرب اشتباه امروز مسلمانان

وی درادامه افزود:افرادی مثل ترامپ که قدرت دارند اما ایمان ندارند،افرادی که به واسطه  علم قدرتی رسیدند اما علم بدون ایمان که مشکلاتی برای دنیا بوجود آورده است و اشتباه امروز مسلمانان هم تقلید از فرنگی ها و غربی هاست در علم منهای ایمان.

مطهری افزود:انسان با دوبال باید پرواز بکند، علم و ایمان و هرکدام که نباشد به مشکل برخواهد خورد ،دردنیای غرب و اروپا برخلاف دنیای اسلام از ابتدا تضادی بین علم و ایمان قائل بودند.

تمدن اروپایی مدیون دنیای اسلام است

وی تصریح کرد:دنیای اسلام به سرعت تا زمانی که دستورات پیامبراکرم(ص) درست عمل می شد به سرعت پیشرفت کرد و تمدن بسیار بزرگی را در قرن 4و 5 بوجود آورد و حتی تمدن اروپایی مدیون دنیای اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:اساسا نقطه شروع پیشرفت دنیای اروپا برخورد آنها با مسلمانان دراسپانیا بود و مسلمانان حدود 800سال درآنجا حاکم بودند و جنگ های صلیبی 200سال بین مسلمانان و مسیحیان انجام می گرفت.

ریشه اسلام توحید است

نماینده مردم تهران درمجلس اظهارکرد:نقطه شروع دعوت اسلام توحید بوده است ،ریشه اسلام توحید است و همه چیز از توحید پیدا شده است .

وی گفت:درباره مسئله اقوام ،اولا نژاد پرستی از نظراسلام مردود است و اسلام هیچوقت برای نژاد،خون ، قبیله و...ارزش و اصالتی قائل نیست و در واقع ایمان و ایدئولوژی و تقواست که اهمیت دارد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:متاسفانه ما امروز برعکس عمل می کنیم و تعصبات نژادی همچنان درذیل ما وجود دارد چه درقوم عرب،چه درقوم ایرانی،چه درقوم ترک و دیگر موارد که البته قوم عرب همچنان دراین قضیه پیشتاز است همانطور که درجاهلیت عرب تعصب نژادی داشتند امروز هم به همان جاهلیت خود برگشتند.

امام(ره) همه چیز را برای اسلام می خواستند

مطهری تصریح کرد:امروز درایران ،اسلام محور همه اقوام و نژاد هاست،امام(ره)همیشه براسلام تاکید داشتندکه ما برای اسلام قیام کردیم، امام(ره) همه چیز را برای اسلام می خواستند و ما باید این تعلیم را همیشه درذهن داشته باشیم.

وی ادامه داد:همین روش بود که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد و هیچ قومی احساس تبعیض نمی کرد و همه برای اسلام مبارزه می کردند و امروز هم برای ادامه درست انقلاب اسلامی نیاز به همین نگاه است که ما همه تحت لوای اسلام و زیریک پرچم با یک هدف و یک راه را دنبال می کنیم.

نماینده مردم تهران درمجلس اظهارکرد:اساسا امروزهیچ نژادی نمی تواند ادعا کند که خلوص خودش را حفظ کرده است شاید تا 100سال پیش کسی می توانست ادعا کند که یک قوم و ملتی خلوص خودش را حفظ کرده است .

تفرقه بیانداز و حکومت کن

مطهری گفت:امروز کسی چنین ادعایی نمی تواند بکند که بقدری که نسل ها و قوم ها دریکدیگر داخل شدند و ازدواج هایی وارد شده که اساسا خلوص ، اصالت نژاد ها و قوم ها از بین رفته است.

تاثیرتفرقه در سرنوشت دنیای اسلام

وی درادامه تصریح کرد:نقشه استعمار هم همین بوده است که تفرقه بیانداز و حکومت کن،و پان عربیسیم،پان ترکیسم و پان ایرانیسم را ایجاد کردند و تجربه حکومت عثمانی بهترین تجربه است برای ما که حاکی ازتاثیر تفرقه و تشتت و تعصب نژادی در سرنوشت دنیای اسلام است.

مطهری گفت:الان 60سال است که گرفتار این موضوع فلسطین و اسرائیل هستیم که همه ناشی از تفرقه و تشتتی است که باز ناشی از نژاد پرستی و تعصب نژادی بودو قران کریم باز تشتت و تفرقه را یکی از عوامل انقراض جامعه ها و امت ها می داند.

ظلم جامعه را نابود می کند

وی تصریح کرد:قرآن چهار عامل رابرای انقراض امت ها موثر می داند ،اگر در جامعه ای  ظلم برعدالت غلبه کند آن جامعه منقرض خواهد شد،اگر در جامعه ای فساد اخلاق برسلاح غلبه کند آن جامعه نابود می شود و اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک بشود آن جامعه منقرض خواهد شد و اگر درجامعه ای تفرق و تشتت نیز حاکم شود آن جامعه نیز منقرض خواهد شد.

امروز باید بدنبال اتحاد و وحدت کلمه باشیم

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه با اشاره به شرایط امروز مملکت گفت:امروز ما هم باید همین راه را ادامه بدهیم راه اتحاد و وحدت کلمه ،همان تعبیری که امام (ره)تاکید می کردند و در هر سخنرانی ایشان از وحدت کلمه صحبت می کردند.

تحت فشار اقتصادی قرار داریم

مطهری افزود:امروز شرایط داخلی کشور روشن است و با مشکلات زیادی مواجه هستیم و بحران های زیادی داریم و فشارهای که از طرف آمریکایی ها و اروپایی ها برما وارد است که مبادلات بانکی مان به آسانی انجام نمی شود و تحت فشار اقتصادی قرار داریم.

مصلحت امروز ما وحدت است

وی تصریح کرد:در منطقه خاورمیانه هم اینها شیطنت می کنند و ما هم وظایفی داریم و طبیعی است که دریک شرایط خاصی هستیم بنابراین وحدت امروز برای ما از اهمیت مضاعفی برخوردار است ،حتی اگر الهی هم فکر نکنیم و مادی فکر کنیم و بدنبال منافع اقتصادی باشیم باز مصلحت امروز ما وحدت است.

کشوررا باید با آرامش به سرمنزل مقصود برسانیم

مطهری گفت:کشوررا باید با آرامش به سرمنزل مقصود برسانیم به هرحال رسالت امروز ما سنگین است و درحفظ و ادامه انقلاب و همینطور وضعیت منطقه خاورمیانه؛ اساسا نسبت به کل دنیا هرمسلمانی مسئولیت داردو ما قائل به مهدویت و حکومت واحد جهانی هستیم.

حکومت واحد جهانی یک امر شدنی است

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی افزود:ما معتقدیم که درنهایت صالحان پیروز خواهند شد و حکومت واحد جهانی تشکیل خواهد شد و اگر حکومت واحد جهانی تا 50سال پیش امر بعید و غیرقابل تحققی به نظر می رسید امروز با پیشرفتی که در ارتباطات حاصل شده است خیلی روشن است که کاملایک امر شدنی است.

وی درادامه گفت:خیلی از متفکران غربی هم امروز دارند می گویندکه تنها راه حل برطرف شدن مشکلات بشرتشکیل حکومت واحد جهانی است و ما مسلمانان بخصوص شیعیان این ایده را دارند ودیگران هم به شکل های مختلف این ایده را دارند.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها