نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. فروردين 1397 - 7:53
رئیس صنعت،معدن و تجارت گچساران گفت: پتروشیمی گچساران تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال با اتمام عملیات ساخت و ساز تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا شریفی،رئیس صنعت، معدن وتجارت گچساران در نشست بررسی روند اجرایی پروژه‌های عمرانی این شهرستان اظهار کرد: پتروشیمی گچساران یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های این شهرستان است که بهره‌برداری آن نقش مؤثری در پیشرفت و توسعه اقتصادی جنوب کشور دارد.

وی افزود: پتروشیمی گچساران تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امسال با اتمام عملیات ساخت و ساز تا پایان سال به مرحله بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران تصریح کرد: پتروشیمی گچساران در زمینی به مساحت 157 هکتار در دست احداث است که با بهره برداری از این طرح بیش از 2 هزار نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در این کارخانه مشغول به کار خواهند شد.

شریفی اظهارکرد:در حال حاضر بیش از یک هزار نفر در این پتروشیمی مشغول به کار هستندکه از مجموع این تعداد 70 درصد نیروهای جذب شده در پتروشیمی گچساران افراد بومی این شهرستان هستند.

وی تصریح کرد:مواد اولیه این کارخانه از پالایشگاه بید بلند بهبهان تأمین می‌شودکه در صورت تکمیل پتروشیمی گچساران، مواد اولیه کارخانه پتروشیمی بروجن، دهدشت، ممسنی و کازرون را تأمین خواهد کرد.

رئیس صنعت، معدن و تجارت گچساران گفت: سالانه یک میلیون تن اتیلن از این کارخانه تولید خواهد شدو مشکل تامین خوراک و آب آن در حال تامین است و متاسفانه خط تامین سوخت آن علی‌رغم پرداخت‌هایی که به مجری طرح انجام شده است، سوخت این کارخانه تامین نشده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها