نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. فروردين 1397 - 7:12
رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران گفت:متاسفانه درصد ناباروری و نازایی در ایران رو به افزایش است و وزارت بهداشت نیز نسبت به راه‌اندازی مراکز جدید اهتمام ویژه داشته است دراین شهرستان نیز فضای فیزیکی مهیا و نیزتجهیزات و امکانات پیشرفته خریداری شده و این مرکز تا اواخر خرداد ماه امسال راه اندازی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پردیس بخشایی،رئیس بیمارستان بی بی حکیمه(س) گچساران درگفت و گو با این پایگاه خبری تحلیلی درخصوص میزان زایمان ها با جراحی سزارین دراین شهرستان، گفت: شاخص زایمان ها با جراحی سزارین دربارداری های نخست دراین شهرستان  در ابتدای شروع برنامه های آگاه سازی، از سال 90تاکنون از ۶۲ درصد به ۳۰درصد کاهش یافته است.

وی افزود: زایمان طبیعی یک امر بسیار طبیعی و شایع برای زنان در سن باروری است و از نظر علمی نیز بهترین نوع زایمان است واجرای طرح زایمان طبیعی رایگان، زایمان های بدون درد و آموزش مادران جوان درباره عوارض سزارین از برنامه های کاهش این معضل است.

رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران اظهارکرد: افزایش مرگ و میر مادران، بیماری های عفونی، فشارخون و کمتر بودن ضریب هوشی نوزدان سزارینی از مهمترین تهدیدهای این نوع جراحی است.

بخشایی درادامه تصریح کرد: بیشتر زنان به خاطر ترس از زایمان طبیعی متقاضی سزارین هستند و این در حالی است که می‌توان با ترویج روش‌های کم تهاجمی و بیان عوارض سزارین مانند افزایش احتمال عفونت رحم، خطرات ناشی از بیهوشی، دردهای لگنی و چسبندگی بیشتر، احتمال نازایی و افسردگی میزان گرایش مادران به سزارین را کاهش داد.

این فوق تخصص نازایی افزود:برای کاهش آمار سزارین کلاس‌های آموزش و مراقبت‌های قبل از زایمان برای مادران و همراه آنان جهت انجام روند بهتر زایمان طبیعی برگزار می‌شود.

بخشایی با اشاره به ساخت بخش زایشگاهی و راه اندازی بخش ال. دی. آر (LDR) بیان کرد: در این بخش ۶ اتاق خصوصی برای زایمان طبیعی به همراه اتاق‌های جانبی برای پزشک و ماما ایجاد شده است.

وی تصریح کرد:فرهنگ نادرستی که از دهه های گذشته بین مردم و زنان باردار شکل گرفته است، که ‌بایدگفت این فرهنگ که سزارین درد کمتری دارد و راحت تر است، تغییر یابد تا مادران باردار به سمت زایمان طبیعی تغییر نگرش دهند که نقش رسانه ها در تغییر نگرش جامعه بسیار مهم است.

رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران گفت: کاهش آمار سزارین در این شهرستان با تلاش ماماها و متخصصان زنان و زایمان محقق شده که باید برای کاهش بیشتر آمار سزارین تلاش انجام گیرد که به‌طور حتم، ترویج فرهنگ زایمان طبیعی به دلیل کاهش مخاطرات برای مادر و کودک ضروری است.

این فوق تخصص نازایی افزود: با توجه به مشکلات سزارین، باید فرهنگ‌سازی اعلام مخاطرات آن برای نوزاد و مادر و از سویی دیگر مزایای زایمان طبیعی در جامعه ارائه شود تا آمارهای بیشتری از زایمان طبیعی داشته باشیم.

رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران درادامه راه اندازی بخش IVF (درمان نازایی و ناباروری) در این شهرستان را یک نیاز اساسی برشمرد و گفت: پیگیری های زیادی در این ارتباط شده است و این مرکز اواخر خرداد سال جاری راه اندازی می شود.

وی افزود: با راه اندازی این بخش مشکل عمده افراد مبتلا به نازایی در شهرستان رفع خواهد شد و نیازی به مراجعه آنها به مراکز درمانی سایر استان و شهرستان ها نخواهد بود،فضای فیزیکی مهیا ،تجهیزات و امکانات پیشرفته خریداری شده  و این مرکز تا اواخر خرداد ماه سال جاری در شهرستان راه اندازی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همانطور که آمار نشان می‌دهد، متاسفانه درصد ناباروری در ایران رو به افزایش است و وزارت بهداشت نیز نسبت به راه‌اندازی مراکز جدید اهتمام ویژه داشته است. همچنین با توجه به این که در حال حاضر همگام با سراسر دنیا تکنیک‌های درمان ناباروری جدید در ایران نیز به انجام می‌رسد، این امکان فراهم شده که بیشتر زوج‌های نابارور قابل درمان باشندو در نتیجه احداث چنین مرکزی در این زمان می‌تواند مشکل خیلی از بیماران را حل کند.

رئیس بیمارستان بی بی حکیمه گچساران اظهارکرد:راه اندازی مرکز ناباروری یک نیاز اساسی برای زوجین نابارور این شهرستان است وهم اکنون این مرکز فعالیت های خود را با ارایه خدمات درمانی بر گروه های هدف کرده آغاز کرده که امیدواریم پس از گذشت چند سال به یک مرکز تحقیقاتی تبدیل شود.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

فقط پول می‌گیرین ،هیچ کاری هم نمیکنن دکان طب صنعتی رو به فناست

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها