نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. فروردين 1397 - 23:32
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: به عنوان وکیل شما عرض می کنم هیچگاه از این بیم نداشته باشیم حتی در بالاترین مرجع رسمی که قرار می گیرید اصالت و فرهنگتان را فراموش نکنید و فراموش نکنید که یک لر هستید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در همایش فرهنگی اجتماعی و توسعه اقتصادی منطقه ای لیشتر که با حضور وزیرارتباطات برگزار شد، گفت:یکی از افتخاراتم درمجلس شورای اسلامی این بود که از جناب "آذری جهرمی" وزیرارتباطات در چندجلسه اولی که با ایشان داشتم ،احساس کردم که جمهوری اسلامی و دولت محترم باید به جوانان اعتماد کند.

رقیب تاجگردون درانتخابات ریاست جمهوری

وی افزود:جوان پخته ای همچون آذری جهرمی که در این مدت کم نشان داد که پختگی لازم را دارند و ان شاءالله خداوند کمک کند که در همین مسیر خوب جلو بروند البته به شرطی که رقیب بنده در انتخابات ریاست جمهوری نشوند که جناب آذری جهرمی ان شاءالله رئیس جمهور چند دوره بعد خواهند بود.

تاجگردون تصریح کرد: امروز خیلی خوشحال شدیم که  مردم عزیز لیشتر در کنار بزرگان و ریش سفیدان خود به فکر اصالت منطقه خودشان هستند.

وی درادامه گفت:این همایش ،همایش فرهنگی اجتماعی و توسعه اقتصادی منطقه است و وقتی می گوییم توسعه ابعاد مختلف دارد و تنها یک بخش آن چیزهایی هستند که ما درظاهر می بینیم درباب آب ،برق، جاده و مسائلی از این قبیل که خداوند توفیق داده و نعمت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم نصیب این مردم کرده است .

چند واحد توسعه اقتصادی خوانده ام

رئیس کمیسیون برنامه و بدجه مجلس افزود:اما آنچیزی که بیشتر از همه ارزش دارد به نظر بنده به عنوان کسی که چند واحد توسعه اقتصادی خوانده است مهمترین رکنی که می بایستی همواره به آن توجه کرد اصالت به خصوص در مقوله فرهنگ است .

تاجگردون تصریح کرد:بنده همیشه عرض کرده ام درخت توسعه ریشه اش فرهنگ است و اگر فرهنگ را از مدار توسعه یک جامعه حذف کنیم ریشه درخت را زده ایم و فرهنگ هم بدون اصالت هم معنا ندارد.

باید این اصالت را حفظ کنیم

وی اظهارکرد: زندگی و آینده خودمان را هم براساس دین مبین اسلام ورق می زنیم، باید این اصالت را حفظ کنیم که اصالت منشا انسانیت و تمدن دارد و این خطه هم به دلایل متعدد چه از حیث آثار باستانی که از لیشتر و خیرآباد مشهود است و ده ها اثر باستانی موثر در منطقه می بینیم و چه از لحاظ اقوام که اصالتشان محرز است.

 نماینده گچساران و باشت درمجلس گفت:درهمین لیشتر شما تصور کنید فارق از اقوام کوچک 3طایفه دراین دشت نه چندان بزرگ سکنی گزیده اند سادات محترم ،ایل بزرگ باتولی که الان در اکثر نقاط مفید کشور هستند و برادران و خواهران عرب عزیزمان که قریب 150سال دراین منطقه حضور دارند.

وی تصریح کرد:اولا سادات محترم در کل مناطق زاگرس چینش آنها یک ویژگی خاص دارد و در بین طوایف مختلف سادات وجود دارد چون محل صلح هستند و جایی هستند که منشا پیدایش صلح دربین اقوام مختلف هستند.

کی لهراسب، سردار بزرگ پایمردی

تاجگردون گفت:ایل بزرگ باتولی که امروز دوستان در سخنانشان اشارات خوبی به تمدن ایران از گذشته تا الان در این نقطه بیان کردند که وقتی به سردار بزرگ پایمردی برای اصالت منطقه یعنی "کی لهراسب باتولی" اشاره می کنند "کی لهراسب ها" یک نماد هستند که می تواند بیانگر اصالت یک منطقه یا فرهنگ یک جامعه باشند.

 وی اظهارکرد:به طور مثال هر کسی به تخت جمشید یک نوع نگاه دارد یکی نگاه به اصالت تخت جمشید نگاه می کند،یکی به ظلم ظالمین نگاه می کند و یکی به تمدن نگاه می کندو  یکی هم به فرهنگ نگاه می کند ولی همه اینها را که نگاه می کنیم به یک چیز برمی خوریم قدمت، اصالت، تمدن وفرهنگ.

فراموش نکنید که یک لر هستید

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود:بنده به عنوان وکیل شما عرض می کنم هیچگاه از این بیم نداشته باشیم حتی در بالاترین مرجع رسمی که قرار می گیرید اصالت و فرهنگتان را فراموش نکنید و فراموش نکنید که یک لر هستید و فراموش نکنید که یک عرب هستید و فراموش نکنید که سادات هستید.

این برنامه ها را همه ساله داشته باشید

وی درادامه گفت:چرا که انسانی که اصالتش را بگیرند مرده است و شما انسان های با اصالتی هستید که در این سرزمین الهی چند صباحی میهمان عزیزخداوند هستید و زندگی می کنید در هر صورت اولین سال این همایش است و بنده به سروران ارجمند و دوستان خواهش می کنم که سعی کنید این برنامه را همه ساله داشته باشید.

تاجگردون افزود:توفیق داشتیم که امسال یک وزیر خوش فکری اینجا حضور پیدا کند و این قول را خدمتان عرض کنم اگر این یکسال را خوب کار کنید خود آقای "آذری جهرمی" را مامور می کنیم که هرسال یک وزیر و یا مقام عالی رتبه را در این همایش و دشت زیبای لیشتر دعوت کنیم و سال های بعد این برنامه ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

 

دیدگاه‌ها

جناب تاجگردون شما سری بعد تو شهر خودتون رای بیار ریاست جمهوری پیش کش شما حوزه انتخابیتونو نتونستید اداره کنید اونوقت میخوای ایران رو اداره کنید شما نتونستید بین چندتا ایل در حوزه انتخابیه تون به عدالت رفتار کنید و از زمان روی کار آمدنتون تفرقه و دو دستگی بین ایل ها و طایفه های گوناکون رو چندبرابر کردید اونوقت این مملکت رو با هزاران ایل و طایفه رو میخواید اداره کنید شما باعث و بانی خیلی از تبعیض ها فسادها رانت ها می باشید بهتر است به جای این حرفها پاسخگوی اعمال خود باشید
تا کور شود آنکه نتوان د ببیند
ضمن احترام به جناب تاجگردون بخاطر شخصیت و سیاستمداری و شجاعتی که دارند،ولی پیشنهاد میدم در مورد اشخاصی همچون کی لهراسب مطالعه داشته باشند و تجدید نظر کنند. گاه تعصب مارو از واقعیت دور می‌کنه. چه سربازانی وطنی شهیدو حامی امنیت میهن و چه بیگناهانی که بدست افرادی بظاهر قهرمان! کشته نشدند. نگاهی به قبرستان سمیرم بندازید تا تصویر سنگ قبر سه شهید راه امنیت میهن رو ببینید. ازجمله سرهنگ شقاقی شجاع سروان کریمیان و سروان زابلی قهرمان.
سلام .دوست عزیز کی لهراسب تنها شخصیت مبارزی بود ک مهره انگلیس و روس نبود و تنها و ب پشتوانه مردم و تفنگ در مقابل ظلم رضا خانی ایستادگی کرد و آنجا ک ظلم نمود پیدا میکند آنکس ک در راستای آن گام پیش بگذارد دیگر سرباز وطن نیست و بخشی از مکانیزم ظلم موجود است.کی لهراسب جنگید ،آدم کشت و حتی گاهی غارت کرد تا امروز استانی ب اسم کهگیلویه و بویراحمد داشته باشیم آ ری او سربازان زیادی را کشت سربازانی ک قبل از اینکه سرباز وطن باشند ...

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها