نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
3. فروردين 1397 - 15:22
امام جمعه گچساران گفت: الان ما جرات نداریم از حجاب و عفاف حرف بزنیم، مسخره می کنند و درمقابلمان کنسرت ها برگزار می کنند با پول بیت المال و با اختیارات و امکانات بیت المال،هیچ کسی هم حرفی نمی زند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهر امروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ،ضمن دعوت نمازگزارن به رعایت تقوای الهی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی برشعار سال افزود: مقام معظم رهبری در نامگذاری این سال به عنوان "حمایت از کالای ایرانی" نکات ارزشمندی را بیان فرمودند و درسخنرانی روز عید درحرم رضوی (ع)راه های بسیار واضح و روشنی را هم برای ملت و دولت ترسیم نمودند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:اگر هم دولت و ملت دقت کنند و این راه ها را درست طی کنند بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد اما به شرطی که نه فقط درگزارش ،شعار و سخنرانی خلاصه شود که به عمل کار برآید.

از ورود کالای قاچاق جلوگیری شود

حجازی درادامه گفت:مقام معظم رهبری فرمودند:" کیفیت کالای ایرانی باید بالا باشد و باید تلاش کردتا از ورود کالای قاچاق و جنس مشابه به مملکت جلوگیری شود.

خطیب جمعه گچساران افزود:رهبری باز فرمودند:":باید باورداشته باشیم که می توانیم پس لازم است چشم امیدمان را از برون کشور قطع کنیم ،اگر در داخل کشور تلاش کنیم و این سرمایه کم نظیر درعالم(نفت و گاز) که دراختیار داریم درست استفاده کنیم دنیا محتاج ما خواهد بود.

وی تصریح کرد:مقام معظم رهبری تاکیدات بسیاری به روی معیشت مردم،اشتغال جوانان ،بحث عدالت اجتماعی ، توجه به نقشه های شوم دشمنان و نفوذ دشمنان بیان داشتند،اما بعد فرمودند:" از همه این ها مهمتر رعایت شریعت و احکام و مبانی دینی است.

مسئولین باید اهل حلال و حرام باشند

امام جمعه گچساران درادامه گفت:اگر مسئولین مملکتی همه اهل رعایت حلال و حرام باشند در این مملکت اینچنینی که همه تصمیم گیران اهل حلال و حرام باشند پس قاعدتا حقوق مردم رعایت خواهد شد و در چنین مملکتی پارتی بازی معنا ندارد و عدالت رعایت می شود.

خطیب جمعه گچساران اظهارکرد:مسئول نظام جمهوری اسلامی باید قاعدتا متقی ترین انسان باشد،چرا که امکاناتی دراختیار مسئولان قرار گرفته است که باید نسبت به دیگر افراد جامعه با تقوا تر باشد تا عدالت درجامعه رعایت شود و مشکلات کمتر شوند.

مسئولان باید از همه باتقواترباشند

وی بیان کرد:مملکتی که خون بهای صدها هزار انسان شریف و بلند مرتبه است سزاوار این است که تصمیمم گیران ، اختیار داران و مسئولانش از همه با تقوا تر باشند.

بنام دین ولی درعمل خلاف دین

حجازی تصریح کرد:برخی ها(مسئولان)علنا بیان کنند که نمی خواهیم تقوا داشته باشیم و دین و شریعت را قبول نداریم،می خواهیم هر جوری که دلمان می خواهد عمل کنیم و نه کاری با شریعت و احکام دین داریم و نه با مبانی نظام اسلامی کار داریم، این ها مردانه بیایند و بگویند اما اینکه بنام دین ،بنام نظام دینی، منصب و اختیاری داشته باشندو اعتباری دراختیار داشته باشند ولی درعمل علیه دین و اهداف شهداء حرکت کنند،خلاف وظیفه و وجدان است.

مملکت دارد سکولار می شود

وی افزود:این مملکت،مملکت دینی و اسلامی است و خون بهای صدها هزار شهید والا مقام است ،اصل انقلاب اهدافی داشت الان مملکت دارد سکولار می شود،الان جرات نداریم بگوییم دین و رعایت موازین شرعی ،جرات نداریم از حجاب وعفاف حرف بزنیم ،لذا آقا فرمودند:" مشکلات را می شود حل کرد و می توانیم و راهش هم رعایت تقوا ،رعایت عدالت و توجه خاص به جوانان است".

مخالفان شورای نگهبان

خطیب جمعه گچساران درادامه با اشاره به جایگاه شورای نگهبان گفت:نعمت شورای نگهبان باعث حفظ و صیانت از قانون و احکام و مبانی دینی می شود که به همین دلیل مخالفان زیادی دارد،در فصل انتخابات چقدر هجمه علیه شورای نگهبان است چون فیلتری است که ملاک ها را تعیین می کند.

مردم فریبی با نام اسلام

وی تصریح کرد:در داخل کشور مشکلاتی است که مقام معظم رهبری نگرانند،برخی شفاف بگویند ما این نظام را قبول نداریم و اهداف این نظام و احکام شرعی را قبول نداریم،اما اینکه در کشور گاهی اوقات طوری برخورد شود، با مردم چند چهره ای برخورد کردن،مردم فریبی با نام اسلام و علیه اسلام نکاتی است که " أینَ عمار" و بصیرت می خواهد.

جرات نداریم از حجاب حرف بزنیم

امام جمعه گچساران درادامه گفت:دوم فروردین مصاف است با ضرب و شتم آیت الله شیخ محمد تقی بافقی توسط دژخیمان رضا خان به خاطر اعتراض به حضور زنان درباری بدون حجاب درحرم حضرت معصومه(س) است،الان ما جرات نداریم از حجاب و عفاف حرف بزنیم، مسخره می کنند و درمقابلمان کنسرت ها برگزار می کنند با پول بیت المال و با اختیارات و امکانات بیت المال،هیچ کسی هم حرفی نمی زند.

وی افزود:دوم فروردین نیز روز جهانی آب است،حیات همه به آب است و مشاهده می کنیم چند سالی است بخاطر اعمالمان آسمان قهر کرده است و باران می بارد خودمان به همدیگر رحم کنیم و آب را هدر ندهیم و اسراف نکنیم.

حجازی درادامه با اشاره با سالروز تاسیس حوزه علمیه قم به همت آیت الله حائری یزدی درسال 1301گفت: اینکه تلاش کنند به جای اینکه نسل جوان را از لحاظ اخلاقی و علمی رشد و توسعه دهند با ساز و دهل سرگرم کنند که اگر حوزه تقویت شود این وضعیت بسیار نگران کننده ای که وجود دارد جای نخواهد داشت.

وی درادامه بیان کرد:علت اینکه عده ای چند صباحی در جایی جمع می شوند این است که نمی دانند،اینکه حوزه  باید تلاش کند شهر را از ولنگاری نجات داد.

 انحراف هنر از معضلات جامعه

خطیب جمعه گچساران درادامه با اشاره به روز هنرهای نمایشی تصریح کرد:یکی از معضلاتی که مملکت دارد باز دربحث انحراف هنر است که البته باید تبریک گفت به هنرمندان مکتبی ،مذهبی و دینی که درمسیرحق قرار می گیرند که موفقیت شان را درگاه خداوند منان مسئلت دارم.

امام جمعه گچساران بیان کرد:امام(ره) فرمودند:"هنری زیبا و پاک است که کوبنده سرمایه داری مدرن و نابود کننده اسلام رفاه و تجمل ،اسلام التقاطی و سازش و فرو مایگی،  اسلام مرفهین بی درد و در یک کلمه اسلام آمریکایی باشد.

گچساران را از ولنگاری نجات دهید

حجازی درادامه با اشاره  خطاب به نخبگان و فرهیختگان این شهرستان گفت:تحصیل کردگان،نخبگان و فرهیختگان این شهرستان و کسانی که از این منطقه در سطح کشور دستشان بند است جلسه ای بگیرد و برنامه ریزی بکنید و برای نجات شهرتان از این وضعیت ولنگاری تلاش کنید.

انتهای پیام    

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها