نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. اسفند 1396 - 8:00
نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس گفت:در برنامه ششم قانون سال جدید جهت ارائه خدمات پرستاری به خانواده شهدا و ایثارگران 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که متأسفانه به هر دلیلی دولت در لایحه خود یک بخش عمده از این بودجه را نادیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دردیدار با خانواده های شهداء،جانبازان و ایثارگران گچساران با اشاره به اینکه  در برنامه ششم قانون سال جدید جهت ارائه خدمات پرستاری به خانواده شهدا و ایثارگران 5 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است،گفت:متأسفانه به هر دلیلی دولت در لایحه خود یک بخش عمده از این بودجه را نادیده است.

وی افزود: تمام تلاش فراکسیون ایثارگران بر این است که در جهت اوراق و اسناد خزانه بخش اعظمی از این کسری اعتبار تامین شود ومتاسفانه بنیاد شهید نتوانسته اعتبار لازم را  در جهت حق پرستاری  والدین  شهدا  که دارای کهولت سن  هستند، تأمین کند.

جعفرزاده ایمن آبادی اظهار کرد: بنیاد شهید به صورت جدی‌ تر در زمینه جذب اعتبار لازم از دولت تلاش خواهد کرد.

نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس در ادامه با اشاره به تصویب قانون ارائه خدمات پرستاری به والدین شهدا که دارای کهولت سن هستند، گفت: قانون ارائه خدمات پرستاری به خانواده شهدا  یک قانون بسیار خوب بوده که در سنوات گذشته وجود نداشته و مورد توجه قرار نگرفته که از سال گذشته تاکنون به تصویب رسید.

جعفرزاده ایمن آبادی بیان کرد: هم اکنون قوانینی خوبی  به تصویب و اجرای آنها هم چه از لحاظ پذیرش آن توسط مسئولان و از نظر تامین اعتبار سختی‌های خود را دارد.

وی  در ادامه با بیان اینکه حقوق و مزایایی برای این افراد در نظر گرفته شده است، تصریح کرد:  با توجه به میزان مراقبت‌های که این افراد نیاز دارد و بر اساس در کمیسیون‌های پزشکی که معروف به ضریب" کا" است که به ازای هر ضریب آن حداقل حقوق دستمزدی کارگری برای پرستاری  از والدین شهداء در نظر گرفته  و پرداخت خواهد شد.

 نائب رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس ادامه داد: قانون جامع خدمات رسان جامعه ایثارگران پایان سال 95 دوره آزمایشی خود را پشت سر گذاشت و در همان ابتدای قانون ششم احکام آن را دائمی شد.

جعفر زاده ایمن آبادی  در ادامه  با اشاره به اعتبار مورد نیاز بنیاد  شهید و امور ایثاگران خاطرنشان کرد: برای سال 97 بنیاد شهید 11 هزار میلیارد تومان اعتبار را تقاضا داده است که از این میزان هزار و 900 میلیارد تومان کسری اعتبار رابرای سال آینده  پیش بینی می‌کنیم.

وی افزود: این میزان کسری همراه با 5 هزار میلیارد تومان برنامه ششم ایثارگری و لایحه جامعه خدمات رسانی به ایثارگران بخش اعظم آن با تلاش رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس برطرف شده است.

انتهای پیام

تصاویر تکمیلی: 

دیدگاه‌ها

سلام خدمت جناب تاجگردون عزیز.افتخار میکنم ای مرد بزرگ شهرم.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها