نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. بهمن 1396 - 18:53
تاجگردون خطاب به وزیرنفت گفت:شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای 7 هزار نفر پرسنل است، از مجموع این تعداد 4 هزار نفر به صورت نیروی قرار دادی موقت، پیمانکاری و حجمی مشغول به کار هستند که تقاضا می‌شود برای تبدیل وضعیت کاری و معیشتی آنها اقداماتی صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون ،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در نشست شورای ادارای  گچساران که با حضور وزیر نفت  و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در سالن کنفرانس فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار کرد: از اینکه وزیر نفت به عنوان نماینده دولت در شهرستان گچساران حضور پیدا کرده‌اند از ایشان تقدیر و تشکر می‌کنم.

وی افزود:متاسفانه معذورات وزارت نفت در این مدت بیشتر شده است،اما با این وجود در چند ساله دوره شما عنایت لازم از سوی شما صورت گرفته است وتا کنون چندین پروژه از سوی اعتبارات نفت در این شهرستان شروع شده است.

کندی روند بهسازی و تعریض جاده بی‌بی حکیمه

وی با اشاره به پروژه‌های عام المنفعه نفت در این شهرستان گفت: تعریض و بهسازی جاده دسترسی به تاسیسات بی‌بی حکیمه و جاده پازنان از جمله پروژه‌هایی هستند از که وزارت نفت تامین مالی می‌شوند و با توجه به کندی روند بهسازی و تعریض جاده بی‌بی حکیمه ،اگر بتوانیم در این پروژه نقدینگی را افزایش دهیم موجب رضایت بخشی مردم خواهد شد.

اشتغال و افزایش تولید با نوسازی تاسیسات نفتی

نماینده گچساران و باشت درمجلس درادامه اظهارکرد:تاسیات نفتی این شهرستان دارای قدمتی بیش از 50 سال است که با انجام بازسازی تاسیسات نفتی موجب می‌شود که قدرت تولید بیشتر و تعدادی از جوانان تحصیل کرده دانشگاهی و جویای کار در جنوب کشور مشغول به کار شوند که اگر بتوانیم در کل جنوب تاسیسات نفتی را نوسازی کنیم موجب افزایش تولید در نفت و تسریع در آن خواهد شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: در زمینه آب و ذخایرآبی، حجم قابل توجهی از آب منطقه امامزاده جعفردر تاسیسات نفت هزینه می‌شود و با توجه به تخصیص خوبی که از وزارت نیرو برای تسریع در روند سد و نیروگاه چم‌شیر اختصاص داده شده پیشنهاد می‌کنیم که صنعت نفت نیز به جای استفاده از آب مخازن به سمت استفاده از آب سد چمشیر روی آورد.

 استفاده نفت از آب سدچمشیر

وی گفت: بیش از 15 حلقه چاه آب برای تاسیسات نفتی هم اکنون استفاده می‌شود که با جا به‌جایی آن و استفاده نفت از آب سدچمشیر می‌توان به سفره‌های زیر زمینی کمک کرد.

وی با اشاره به وضعیت نیروهای حجمی شرکت نفت اظهارکرد: تعدادی از فرزندان شهداء در این صنعت با حقوق کم به صورت نیروی حجمی مشغول به کار هستند که تعداد این افراد در صنعت نفت گچساران زیاد نیست.

تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی نفت

تاجگردون ادامه داد: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران دارای 7 هزار نفر پرسنل است که از مجموع این تعداد افراد 4 هزار نفر به صورت نیروی قرار دادی موقت، پیمانکاری و حجمی مشغول به کار هستند که تقاضا می‌شود برای تبدیل وضعیت کاری و معیشتی اقداماتی صورت بگیرد.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

در خصوص آب چاههای نفت از سفره زیر زمینی امامزاده جعفر اولویت مصرف با حیات و بهداشت مردم شهر است یا نفت؟ تبدیل وضعیت حرف خوبی است اما جذب چی شد؟ اولویت فعلی مردم و جوانان بیکار اشتغال است . نفت به جوانان این شهر بزرگترین خیانت را کرده که همه فکر آنها فقط اشتغال در آن شده است و مسولان هم همصدا با آنها فقط به نفت اندیشه می کنند. کاش به کارخانجات وابسته به نفت فکری می شد؟ کاش سهمیه آب سدهای کوثر و جم شیر از قبل پیش بینی می شدند. کاش با این همه نفت و گاز در طول 50 سال یک پالایشگاهی در این شهر پیش بینی می شد؟ کاش و کاش و کاش ... در این حداقل جذب ها به جوانان و افراد بیکار علنا خیانت نمی شد و راه و یا روشی عدالت محور پیش بینی می شد؟ کاش یک مردی پیدا می شد و این همه حق کشی و خیانت را برای همیشه ریشه کن می کرد.مردم ما هیچگاه از نفت احساس رضایت نکرده اند.و هر روز شاهد خیانت های پنهان و آشکار در جذب و اشتغال و حتی بکارگیری ماشین آلات اجاره ای آن هستیم و متاسفانه کسی هم اعتراضی نمی کند و کسی هم جلوی این بی عدالتی و خیانت ها را نمی گیرد .گویا عادت کرده ایم در این مسیر شاهد کسانی باشیم که در طول تاریخ زیر پای بی عدالتی له شوند و هرگز عرق شرمندگی آنها جلوی خانواده و فرزندان و مادر و ...هرگز خشک نشود. اما حالا که کسی نیست به داد کسی برسد حتما خدایی هست و ما فقط آنهایی را قدم و قلم انها در راه بی عدالتی و حق کشی برداشته اند را به خدا واگذار می کنیم و امیدواریم همیشه شرمنده خانواده و فرز ندان خویش باشند .و از خدا می خواهم به کسانی که قدمی هر چند کوچک به عدالت و حق برداشته اند همواره و روز به روز موفق تر و شادمان و سرزنده باشند.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها