نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1396 - 13:42
امام جمعه گچساران گفت:همه و همه مسئولیم و باید تلاش کنیم نسل جوانمان را مطلع کنیم از اوضاع گذشته مملکت، از اینکه اگر کشوری تشری به شاه بی عرضه مملکت می زد بخش اعظمی از مملکت را دو دستی تقدیم می کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت الاسلام سید امین الله حجازی ،امام جمعه گچساران ظهرامروز درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی با اشاره به آغازسی و نهمین فجر انقلاب گفت:توصیه و خواهشی دارم از همه کسانی که سنشان ایجاب می کند و دوران طاغوت را درک کردند، نسل جوانمان را مطلع نمایندو وضعیت تاسف بار مملکت درآن دوران را بازگو کنند.

وی افزود:درست است که الان از وضعیت رفاهی هم گله مندیم و می گوییم همین مردم هم حق دارند و بجاست،اما اینکه دشمن بخواهد سوءاستفاده کند و به نسل جوانی که دوران طاغوت را ندیدند بخواهد القاءکند که این مملکت چه وضعی دارد این موضوع را نمی پذیریم چون خلاف حقیقت است.

امام جمعه گچساران تصریح کرد:اگر بررسی کنیم مثلا در همین استان ما چقدرجاده آسفالت وجو داشت غیر این جاده اهواز به شیراز ،آن موقع ما سه تا شهرستان داشتیم یاسوج ،گچساران و دهدشت و  بررسی کنید بین این سه تا شهرستان چقدر آسفالت بود؟.

حجازی گفت:وضع روستاهای ما درزمان طاغوت چطور بود؟،اصلا دانشگاهی وجود داشت و چند تا فوق لیسانس و دکترا داشتیم درحالی که در خصوص وضع رفاهی مردم حتی گاهی اوقات نان و گندم هم پیدا نمی شد،وضع مسکن اصلا مناسب نبود و جای خود دارد.

وی اظهارکرد:این همه کینه دشمن به دلیل رشد مملکت است و می بیند که این مملکت دنیا را متوجه خودش کرده است .رشد علمی ،رشد نظامی، رشد رفاهی ، رشد اجتماعی و معیشتی هر چند الان گله مندیم اما در مقایسه با آن دوران از هزاربرابر نیز بیشتر است.

امام جمعه گچساران ادامه داد:همه و همه مسئولیم و باید تلاش کنیم نسل جوانمان را مطلع کنیم از اوضاع گذشته مملکت، از اینکه اگر کشوری تشری به شاه بی عرضه مملکت می زد بخش اعظمی از مملکت را دو دستی تقدیم می کردند.

حجازی افزود:اما 8سال جنگ ایران با دنیا بود و درحقیقت جنگ اسلام و کفربود حتی یک وجب از خاکمان را نتوانستند ببرند.اما امروز  ایران اسلامی دردنیا حرف ها برای گفتن دارد و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج)خواهد بود که قرار است برعالم حکومت کند، این مسائل لازم است که نسل جوان ما بدانند.

خطیب جمعه گچساران درادامه تصریح کرد:حضرت امام(ره)فرمودندکه علما حافظ اسلام در همه ابعاد بوده اند، یعنی اگر مملکت را خطری تهدید کرد عالم به میدان می آید و مملکت را از خطر نجات می دهد ،من جمله مرحوم میرزای شیرازی که با فتوای تحریم تنباکو ملت را از سیطره انگلیس نجات داد.

حجازی تصریح کرد:مقام معظم رهبری اخیرا در درس خارج فقه خودشان فرمودند:"آمریکا بدنبال این است که منطقه خاورمیانه روی خوش نبیند و دولت ها و ملت های منطقه به خود مشغول باشند تا به فکر معارضه با عامل خبیث استکبار یعنی صهیونیسم نیافتند.

وی ادامه داد:یعنی تلاش دشمن این است ملت های اسلامی و خاورمیانه را به خود مشغول کنند و مدام با ایجاد داعش و امثال داعش خونریزی و جنگ را بیاندازند و وقتی برای ریشه کنی صهیونیسم پیدا نکنند.

حجازی گفت:مقام معظم رهبری دراین جلسه  به آمریکای ها فرمودند" بدانید که ما رو به رشد هستیم و شما رو به ضعف وباز فرمودند:" ما دردهه 50شما را از کشورمان اخراج کردیم و در دهه 90شما را از منطقه اخراج کردیم" .

امام جمعه گچساران درپایان از برگزاری مراسم روضه 5شب آخر دهه دوم فاطمیه (س)درمصلای بزرگ امام خمینی گچساران خبرداد.

انتهای پیام

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها