نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. آذر 1396 - 12:29
این جوان گچسارانی گفت:تمامی اصلاحیه های چندین ساله در ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز شرکت نفت و گازگچساران در این نقشه لحاظ شده و این نقشه برای کارکنان ، بازدیدکنندگان و همچنین برای گروه های چند گانه تعمیرات و مهندسی فرآورش راهگشا است که می تواند راهبری مناسب برای نیروهای عملیات ایستگاه در مواقع ضروری باشد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یعقوب وفایی از جوانان گچسارانی شاغل در شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران است که به موفق ترسیم نقشه ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز در این شرکت شده است.

وی درخصوص کارایی واهمیت ترسیم این نقشه در شرکت نفت و گازگچساران گفت:این نقشه با نرم افزار اتوکد در کلاس "Piping Instrument Diagram" با شرح کامل جزئیات در ابعاد 2متر در یک متر بصورت کاملا رنگی تهیه شده است.

وفایی افزود:ایستگاه تقویت فشار و تزریق گاز به عنوان یک ایستگاه مادر ، مجموعه گازهای استحصال شده از نفت را پس از مایع گیری در واحد گاز و گازومایع 1200در دو مرحله با فشار افزایی توسط کمپرسور ها گازی و سپس مایع گیری ، گاز را در مخزن تزریق می کند که هدف از این تزریق تثبیت فشار مخزن جهت تسهیل در برداشت نفت، جلوگیری از سوزاندن گازهای همراه نفت و نیزحفظ محیط زیست منطقه است.

این جوان خلاق گچسارانی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع ترسیم نقشه جامع به همراه جزئیات فنی ایستگاه به همراه قسمتی از مجتمع پلایشگاهی گاز و مایع 1200 گچساران در دستور کار قرار گرفت که این نقشه پس از صرف ساعت ها مطالعه و کار نقشه کشی بعد از گذشت یک سال تهیه و چاپ شد.

وی ادامه داد:تمامی اصلاحیه های چندین ساله در این ایستگاه در این نقشه لحاظ شده است امروزه این نقشه برای همکاران و بازدیدکنندگان و همچنین برای گروه های چند گانه تعمیرات و مهندسی فرآورش شرکت نفت وگاز گچساران راهگشا و از اهمیت خاصی برخوردار است این نقشه می تواند راهبری مناسب برای نیروهای عملیات ایستگاه در مواقع ضروری باشد.

وفایی درخصوص وجه تمایز این نقشه با دیگر نقشه ها اظهارکرد: مشخصات خطوط گاز و مایعات گازی همچون سایز و کلاس خطوط،مشخصات کلی ولوها شامل سایز و کلاس ولو، حجم مخازن و نقاط تنظیمی فشار و دما، اطلاعات مربوط به فشار و دما مخازن که می بایست در عملیات های اورهال تست شوند در این نقشه ترسیم شده است.

وی افزود:مشخصات تمامی سفتی ولوهای ایستگاه با مشخصات کلی سایز و کلاس ولوهای آن و نقاط تنظیمی این ولوها،شماره ادوات ایستگاه،محل قرار گرفتن تمام Switch مربوط به فشار و دما و جریان گاز، فشار تمامی خطوط ورودی و خروجی ایستگاه،مشخصات فنی توربین گازی و کمپرسورهای گازی ،گیربکس و توربین نیرو یا Power Tourbine -مشخصات تمامی پمپ ها اعم از شماره پمپ و نوع پمپ حجم و توان پمپ از دیگر ویژگی های این نقشه است.

وفایی اظهارکرد:از دیگر ویژگی های این نقشه می توان به مشخصات کلی مربوط به مبدلهای گازی ، مشخصات کلی مربوط به مایع گیرها ،مشخصات مربوط به تمامی موتور های برقی ،سیستم روغنکاری توربین،سیستم روغنکاری گیربکس و کمپرسور گاز و توربین نیرو،سیستم نشت بندی کمپرسور ها ،سیستم سوخت توربین،مشخصات کلی مربوط به مشعل های ایستگاه و گودال سوخت،مشخصات کلی ادوات آتش نشانی و محل قرار گرفتن تمامی انشعابات و خطوط اطفاء حریق، مشخصات کلی ادوات مربوط به ورودی و خروجی واحد پالایشگاهی 1200 نیز در این نقشه ترسیم شده است.

انتهای پیام
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها