نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
15. آذر 1396 - 9:32
نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد گفت:اگر انسان ظرفیت بزرگی باشد می تواند دلهره در دشمن ایجاد کنداگر این ظرفیت ایمانی ، دینی واگر فرهنگی باشد می تواند برای دشمن تهدید و رعب آور باشد ومی تواند او را در دست یازیدن به شما مایوس کند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی، نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمد در جشن بزرگ وحدت که با حضور جمعی از مسئولین درمصلای بزرگ امام خمینی(ره)گچساران برگزار شد،اظهارکرد:شخصیت هر انسان ترکیبی از شخصیت و تربیت اوست، ظرفیت یعنی آنچه را که خداوند بزرگ آن انسان را با او خلق می کند و در مسیرحیاتش بدون انتخاب اختیار،در اختیار او قرار می دهد.

وی افزود:اما تربیت، یعنی تلاش در زیر سایه هدایت دیگری برای رشد و به فعلیت رساندن آن ظرفیت و نبی مکرم اسلام(ص) از این قاعده مستثنی نیستندو او هم با ظرفیتی به این دنیا می آیند و تربیتی می شود و مثل همه انسان ها مشمول "کلُّ نَفسٍ ذائِقَةُ المَوت" است.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد:اما 4مرحله که برحیات انسان می گذرد برنبی مکرم (ص)هم گذشت و باید ببینیم که پیامبر (ص)با چه ظرفیتی آمد یعنی چگونه متولد شد و آیا تولدش می تواند برای ما هم درس داشته باشد،آیا این اسوه در حقیقت تربیت نبوی است و شخصیت اخلاقی او و یا زاویه به زاویه وجود نبی مکرم(ص) می تواند برای ما درس و الگو باشد.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدگفت:چگونه می توانیم از ظرفیت پیامبر(ص) هم درس بگیریم و برای آینده ظرفیت سازی کنیم.پیامبر از نسل ابراهیم ،از نسل اسماعیل، از نسل هاشم، از نسل عبدالمطلب و از نسل عبدالله فرزند عبدالمطلب است،یعنی از مردان و مادرانی پاک و از انسان هایی که موحد بودند و مسیرتوحید و هدایت را شناختند که باید توجه داشت که پشت های پاک و دامن های مقدس می تواند برای انسان ها ظرفیت سازی کند.

وی تصریح کرد:کدام انسان است که حامل نوری از انوار نورخدانیست و هر انسانی که دارای فطرت الهی است حامل نور توحیدی است و آیا همه انسانها همه این نور را به نسل های بعدی منتقل می می کنند یا این چراغ را در وجود خود خاموش می کنند.

آیت االله ملک حسینی اظهارکرد:این خلقت نوری پیامبر(ص)بود اما وقتی نور در صلب آدم قرار گرفت، آدم باید ظرفیتی بزرگ می داشت و تربیتی بزرگتر تا بتواند این نور را حفظ کند و به نسل های دیگر تا برسد به عبدالله بن عبدالمطب و این نور را حفظ کند تا برسدبه ابوطالب ابن عبدالمطلب،نور و این حقیقت در عبدالمطلب دو نیم شد که نیمی در صلب ابوطالب و نیمی در صلب عبدالله که از یکی محمد (ص)پا گرفت و از دیگر علی علیه السلام پا گرفت.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدگفت:باید یاد بگیریم که اگر انسان ها بتوانند نور توحید و فطرت را در خود حفظ کنند می توانند انسان های پاک و سالم را متولد کنند خداوند سوگند یاد می کندکه اگر پدر،پدر باشد می تواند ظرفیت را به فرزندش تقدیم کند و اگر مادر چون آمنه باشد می تواند انسان متولد کند.

آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: ظرفیت پیامبر(ص) ظرفیتی ویژه بود که اگر همین ظرفیت هم مثل ظرفیت های دیگر من و شما در معرض تربیت قرار نمی گرفت خاموش می شد،اما انسانی که خود را درک کرد و تمام قابلیت های خودش را در معرض تربیت قرار داد رشد می کند.

وی افزود:اما انسانی که قدر خودش را بداند و بدانند نور توحید در وجود اوست و خود را در معرض شعاع تربیت خداوند قرار دهد این ظرفیت به فعلیت و به شکوفایی می رسد و شخصیتی است که نبی است و شخصیتی است که رسول است و محمد(ص) شکل می گیرد.

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد:آیا از این تولد نمی شود درس گرفت از لحظه لحظه پیامبر(ص) و از حیات نبی مکرم اسلام می شود درس گرفت.اگر امروز بگویند اصول بهداشتی را رعایت کنید اگر بگویند هر چه می خورید و هرچه می آشامیدویا هر گندآبی در عروسی سرمی کشید در نسل های آینده تاثیرمی گذاردو به جنون و نکبت می کشاند.

وی افزود:اما اگرتو پاک بخوری  و سالم زندگی کنی فرزند تو زیبا و موزون می شود که این را می تواند از خلقت پیامبر(ص)یاد گرفت و گرنه معنی نداشت در احادیث از خلق پیامبر(ص)هم بگویند.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدگفت:هر روحی لایق هر جسمی و هر جسمی لایق هر روحی نیست و یک مناسبت باید بین جسم و روح باشد و این پدر و مادر باید تلاش کنند تا جذابیت و زیبایی های خلقی و جسمی را هم به فرزندشان تقدیم کنندکه باید از میلاد پیامبر(ص) درس گرفت.  

وی افزود:چنین انسانی وقتی متولد می شود اتفاقاتی رخ می دهد یعنی این انسان ویژه است تاریخ را باید خواند و روایات را باید فهمید ،اتفاقات پیرامون میلاد پیامبر(ص) ساده نبود اگر کاخ کسری لرزید و شکاف برداشت اگر دریاچه سماوه فوران کرد،اگر معبد آتش پرستان پس از چند هزار سال خاموش شد اگر کاهنان و خواب گزاران فراموش کردند هر چه می دانستندو ده ها اتفاق دیگر برای چه بود.برای این بود که تمامی حواس ها و توجهات به چنین انسانی جلب شود.همه باید می فهمیدند که خداوند با این مولود طرحی دیگری در جهان خواهد انداخت.

آیت الله ملک حسینی اظهارکرد:اگر انسان ظرفیت بزرگی باشد می تواند دلهره در دشمن ایجاد کنداگر این ظرفیت ایمانی ، دینی واگر فرهنگی باشد می تواند برای دشمن تهدید و رعب آور باشد ومی تواند او را در دست یازیدن به شما مایوس کند.

وی گفت:پیامبر(ص) همه چیزش معجزه بود،تولدش نشان داد به همه انسان ها که ظرفیت ها را بالا برید و ظرفیت ها بسازید تا بتوانید آینده را به دست بگیرید و با تربیت الهی شکوفا شوند.هر موقعیتی که برای پیامبر(ص) بوجود آمد قدر شناخت تا توانست این ظرفیت را شکوفا کند و به سمت رسالت برود.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدگفت :انسان وقتی غیرت کشید و ظرفیت هایی که پدرانش در وجودش به غایت گذاشه است را شکوفا کرد ،خدا او را لایق بزرگی و نبوت و رسالت می داندساده نبود پیامبرشدن و رسول شدن.

آیت الله ملک حسینی گفت:اگر پول و سرمایه ای دست انسان سالم و امانت داری باشد آن را بارو می کند و نمی گذارد روز رکود برسد ،اندیشه می کند تلاش می کند و خیانت نمی کندو این ثروت، ثروت با برکتی می شود وقتی درست پول خرج شد و درست به بار نشت خداهم به آن برکت می دهد.

وی افزود:وقتی پول حضرت خدیجه(س) به دست پیامبر(ص) رسید آنچنان این پول را رشد دادند که تبدیل شد به سرمایه ای برای رشد دینی و فرهنگی نبی مکرم اسلام ؛سه چیز اسلام را رشد دادثروت خدیجه(س)،اخلاق پیامبر(ص) و سوم شمشیرامیرالمونین علیه السلام.

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمدگفت:ثروتی که بد خرج شود و با حرام آغشته شودوثروتی که با سفاهت به سمت رکود و کسری برود ،ثروتی نیست که بتوان با آن فرهنگ و جامعه را ساخت.

انتهای پیام 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها