نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. آذر 1396 - 19:47
مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمدگفت:بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات اختصاص داده شده به اوقاف کهگیلویه و بویراحمد به امامزادگان شهرستان گچساران تخصیص داده شده است

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،پیش از ظهر امروز به مناسبت هفته وقف همایش وقف و رسانه با حضور مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه استان، فرماندار و روسای ادارات در سالن فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این همایش  حجت‌الاسلام سید نورالله جنتی‌پور با اشاره به  نقش اصحاب رسانه در ترویج و توسعه فرهنگ وقف در جامعه اظهار کرد: اصحاب رسانه همواره به عنوان پیام رسانان و خادمان بی‌منت به جد در راه ترویج فرهنگ وقف در جامعه تلاش می‌کنند..

وی ادامه داد:  وقف ریشه در عقیده و ایمان انسان دارد و برای ماندگاری و جاودانگی اموال و بهره‌مندی همیشگی از خیرات و برکات آن قرار داده شده است.

جنتی‌‌پور با اشاره به واقفین گفت: واقفینی که از مال خود گذشت کرده و با تاسی از امیرالمومنین که از آسایش خود گذشت  تا دیگران در آسایش باشند.

این مسئول افزود: امیر المومنین (ع)  سالانه بیش از ۳۰ هزار دینار از درآمد موقوفات خود را برای رفاه حال مردم هزینه می‌کرده است.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: امیر المومنین (ع) به عنوان  انسانی که تمام فضائل را  در خود جمع کرده و به عنوان واقف نمونه معرفی شده است.

جنتی‌پور با اشاره به اولین موقوفه پیامبر(ص) ابراز کرد: اولین موقوفه پیامبر اکرم (ص) ایجاد مسجد بود که به عنوان یک پایگاه دینی معرفی شده است.

وی  با تبریک پیروزی سرداران برای دفاع از کیان ایران و کشورهای همسایه مانند پاکستان، افغانستان و لبنان بیان کرد:  این پیروزی به رهبری امام خامنه‌ای و با سرداری قاسم سلیمانی این شجره خبیثه داعش که دشمن برای آن سرمایه‌گذاری فراوان کرده بود از بین رفت را تبریک می‌گوییم.

مدیرکل اداره اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شهرستان گچساران رتبه اول استان را در موقوفات منفعتی دارد، تصریح کرد:  در این زمینه بانوان شهرستان گچساران در وقف موقوفه منفعتی نقش اول را دارند.

وی با اشاره به آماری که در زمینه همکاری بانوان در وقف اموال صورت گرفته، ابراز کرد: بیش از ۴ هزار موقوفه ازسوی بانوان ایرانی و بیش از ۲۵ هزار در امورات مختلف وقف اموال از سوی این قشر انجام گرفته است..

حجت‌الاسلام جنتی‌پور بیان کرد: امروز شرایطی فراهم شده تا مردم با خیال آسوده اموال خود را در اختیار دین قرار داده و آن را وقف امور خیریه کنند.

وی تاکید کرد: بیش از ۵۰ درصد از اعتبارات اختصاص داده شده به اوقاف کهگیلویه و بویراحمد به امام زادگان شهرستان گچساران تخصیص داده شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد:  یکی از بقاع شاخص استان حرم بی بی حکیمه(س)  بوده که در شهرستان گچساران قرار دارد.

وی گفت: این امام زاده هرساله پذیرای خیل عظیمی از عاشقان اهل بیت و گردشگران است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: تاکنون جهت رفاه حال زائران این بقعه متبرکه اقدامات بسیار خوبی  صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام جنتی‌پور افزود: وقف یک سنت حسنه بوده که می‌تواند ذخیره‌ای برای آخرت شخص محسوب شود.

 از اصحاب رسانه که در ترویج فرهنگ وقف همکاری داشتند با اهدای لوح تقدیر تجلیل به عمل آورد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها