نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
28. آبان 1396 - 20:01
فرمانده سپاه ناحیه گچساران خبرداد؛
اجرای 40 ویژه برنامه به مناسبت هفته بسیج در گچساران
نشست خبری فرمانده سپاه ناحیه گچساران با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه برای اعلام برنامه‌ها و فعالیت‌های متعدد و متنوع بسیجیان در زمینه‌های گوناگون فرهنگی، اقتصادی، ورزشی، علمی و هنری به مناسبت فرارسیدن هفته بسیج برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سرهنگ سید علی اصغر نورایی نسب عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تسلیت ایام آخرماه صفر و حادثه غم انگیز زلزله کرمانشاه ،گفت:حضرت امام(ره)در5آذر 58 فرمان تاریخی تشکیل بسیج مستضعفین را صادر می کنند و آن زمان هم کسی فکر این موضوع را نمی کرد که بسیج نقشه های شوم دشمن و استکبار جهانی را در آینده خثی کند.

وی افزود:فرهنگ بسیجی برگرفته از آرمان ها و اندیشه های ناب حضرت امام (ره) است که امروز به عنوان یک الگوی بی بدیل در سراسر دنیا مطرح شده است، بسیج امروز در خط مقدم مبارزه با جنگ نرم دشمنان قراردارد و امروز تفکر و فرهنگ بسیجی مرزها را در نوردیده و دشمنان را درعراق، سوریه ،یمن و لبنان زمین گیر کرده است.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران تصریح کرد:در واقع الگوگیری این کشورها از تفکر و فرهنگ بسیجی است که مردم مظلوم آن مناطق را به مقابله با استکبار وا می دارد وامروز نیز شاهد شکل گیری هسته های مقاومت در سراسر جهان هستیم که درمقابل نقشه های شوم استکباری ایستادگی می کند.

نورایی نسب اظهارکرد:دشمنان با همه ترفندها و توطئه های خود ،از این روحیه‌ عاشورایی بسیجیان در هراس افتاده اند چرا که دشمن به خوبی می داندکه تفکر بسیجی از مکتب انسان ساز ابا عبدالله الحسین (ع)نشات گرفته و خنثی کننده توطئه های آنان شده است.

وی ادامه داد:امروز تفکر و فرهنگ بسیجی در جامعه ما بهترین ابزار بازدارنده مقابل هجمه ها و تهدیدهای دشمنان شده است و بسیجیان به عنوان پیشقراولان عرصه های مختلف، در طول حیات 38ساله انقلاب اسلامی بوده اند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود:بسیج همواره در تمامی عرصه ها درکنار مردم بوده و از امنیت مردم دفاع می کند، در سطح سازمان بسیج با دو رویکرد روبرو هستیم که یکی بحث مسجد محوری است که انقلاب اسلامی از مساجد شکل گرفت و لذا دشمن تلاش دارد که نسل جوان و نوجوان ما را از مساجد دور نمایند.

نورایی نسب ادامه داد:رویکرد دوم بحث خدمت رسانی به عموم جامعه بویژه محرومین و مستضعفین با تشکیل گروه های جهادی است که این گروه های جهادی در یک منطقه خاص مستقر می شود تا بتواند مشکلات مختلف عمرانی ،فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی آن منطقه را برطرف کنند.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران درادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته بسیج در گچساران ،اظهار کرد: بسیج مظهر مردم سالاری دینی شعار محوری هفته بسیج امسال است ودر هفته بسیج بیش از 40ویژه برنامه در این شهرستان اجرا خواهد شد.

وی افزود:نخستین روز این هفته با عنوان بسیج ، اقتصاد مقاومتی و سازندگی آغاز خواهد شد که در این روز بسیجیان بازدیدهای علمی جهت تقویت روحیه خودباوری و نیز اردوی یک روزه جهادی را در برنامه خواهند داشت.

نورایی نسب گفت:بسیج ،محرومیت‌زدایی و خدمت‌رسانی عنوان روز دوم این هفته است که در این روز برنامه صبحگاه مشترک واحدهای دانش آموزی،افتتاحیه تلویزیون شهری ،آشنا سازی فرهنگیان با سند تحول آموزش و پرورش،اعزام گروهای پزشکی به مناطق محروم و بازدید از مزارع نمونه شهرستان برگزار می‌شود .

فرمانده سپاه ناحیه گچساران اظهارکرد:روز سوم هفته بسیج با عنوان اعتلای فرهنگی و اجتماعی نامگذاری شده است که در این روز دیدار و تجلیل از خانواده شهدای دانش آموز و فرهنگی،کوهپیمایی فرهنگیان بسیجی،نشصت بصیرتی با موضوع انقلابی گری و جهاد کبیر،محفل انس با قرآن و مسابقات ورزشی برگزار خواهد شد.

وی درادامه غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهداء،نشت با کشاورزان،دعوت از کارآفرینان،یادواره شهدای پایگاهی،برگزاری نشست حلقه مربیان را از برنامه‌های روز چهارم هفته بسیج با عنوان اندیشه ورزی و تولید علم برشمرد.

نورایی نسب گفت:روز پنجم این هفته بسیج ، مسجد محوری و ولایت‌مداری نام‌گذاری شده و فرمانده سپاه ناحیه سخنران قبل از خطبه ها خواهد بود.در این روز قرائت دعای پرفیض ندبه در جوار شهدای گمنام ،ملاقات عمومی فرماندهی و شورای فرماندهی سپاه ناحیه با مردم،  برپایی ایستگاه سلامت در محل نماز جمعه و حضور باشکوه اقشار مختلف بسیج در نماز جمعه از دیگر برنامه های این روز است.

وی به برنامه های ششمین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج ، دولت مقاومت و استکبار ستیزی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: افتتاحیه استخربسیج،فعال کردن گشت های محله ای،نشست روشنگری با موضوع بسیج و انقلابی گری،تشکیل شورای قشر،برگزاری مراسم ویژه فقه بازار و روزی حلال برگزار خواهند شد.

فرمانده سپاه ناحیه گچساران افزود:در آخرین روز از هفته بسیج با عنوان بسیج ، جهاد کبیر و عمل انقلابی همایش سازمان یافته شکوه مقاومت با حضور پرشور و باشکوه بسیجیان در محل مجموعه ورزشی پدخندق برگزار خواهد شد و همچنین در این روز نیز برگزاری یادواره شهدای هنرمند و برگزاری نشست افزایش جمعیت را خواهیم داشت.

انتهای پیام/

 

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها