نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. آبان 1396 - 18:35
فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ،گفت:13 آبان متعلق به همه آحاد ، افکار، جریانات سیاسی و انقلابی است و نباید با نزاع جناح های سیاسی آلوده شود ،لذاخطر نفوذ افکار لیبرالی بر بدنه دستگاه های اداری و اجرایی مهمترین چالش فکری برای ۱۳ آبان های سال های آینده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،یدالله مرادی فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد در گفت و گوبا خبرنگاراین پایگاه خبری تحلیلی در پاسخ با اینکه چرا گرامیداشت این روز بعد ازگذشت ۳۸ سال همچنان برای انقلاب اسلامی مهم است،گفت:حوادث و رویدادها زمینه ساز تحولات و دگرگونی های متعدد و مختلف در ساختار سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی یک کشور و ملت را ایجاد می کنند.انقلابات بزرگ که نقش تاثیرگذار در برهم زدن وضع موجود و استقرار وضعی مطلوب پدید می آورند لذا یک سری حوادث سبب پیدایش و شکل گیری و یک سری رویدادها عامل تثبیت و استمرار آن انقلاب می باشند.

وی افزود:طبیعی است انقلابی بزرگ و اساسی و تحول آفرین در تمامی ابعاد و ارکان جامعه با عنوان انقلاب اسلامی ایران که بر مبنای اهداف و آرمان های بلند اسلام و قرآن در کشوری با کهن تمدن باستانی ایران پدید آمده، الزاماً عواملی سبب شکل گیری و تثبیت و استمرار آن شده که باید از وزانت و تاثیرگذاری عمیق برخوردار باشد بدین وسیله است که باید اذعان نمود که ۱۳ آبان یک واقعه و یک روز یا یک رویداد نمی باشد بلکه یک فصل از تحولات سازنده و پایدار در فرایند استقرار انقلاب اسلامی بوده و هست که لازم است تا سال به سال پر نشاط تر، با صلابت تر، پایدارتر و درس آموزتر گرامی داشته شود.

دانشجویان هیمنه و ابهت استکباری را نشانه گرفتند 

مرادی تصریح کرد:سیزده آبان روزی است، که تاریخی ۱۵ ساله را در درون خود به عنوان یک روز به نمایش گذاشته، مبنایش تبعید حضرت امام (ره) و سرآغاز شکل گیری بحران مقبولیت حکومت پهلوی و زایش مشروعیت نوینی برای حرکت انقلابی بود، در سال ۵۷ دانش آموزان به عنوان قشر فعال، آگاه و آرمانگرا و شجاع با خون خود رسوایی حکومت و فروریختن کاخ ظلم را امضا نمودند و در سال ۵۸ این قشر دانشجوی پیشتاز و انقلابی و عدالت طلب و آرمانگرای برخواسته از آموزه های اسلامی بودند که هیمنه و ابهت استکباری را نشانه گرفتند و در چشم جهانیان حقانیت و مظلومیت تاریخی ایران را با انتشار اسناد لانه جاسوسی امریکا که در قالب سفارتخانه بود به نمایش گذاشتند.

 این حوادث باید پاس داشته شود

این فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد:این تحولات تابع زمان و مکان نمی شناسد که بعد از ۳۸ سال و یا بیشتر تعطیل شود اینها آرمان و اهداف بلندند، نشانه های وجود جنگ نابرابر استکبار با ملت های مظلوم است و تا انقلاب اسلامی بر مدار هویت و شخصیت جهانی خود برای برپائی حکومت جهانی است این مبارزه وجود دارد و این حوادث باید پاس داشته شود پررنگ تر از همیشه.

وی در پاسخ با اینکه برخی دانشجویان شرکت کننده درتسخیر سفارت آمریکا، این اقدام را اشتباه خوانده و به نوعی ابراز پشیمانی کرده اند،اظهارکرد:اولاً گرامیداشت و عظمت ۱۳ آبان تنها به اقدام دانشجویان ختم نمی شود، زیرا ۲ حادثه مهم دیگر هم وجود دارد.

مرادی افزود:ثانیاً در حرکت های بزرگ و انقلابی همیشه شرکت کنندگان تا پایان راه همراه نیستند در حرکت کاروان های بزرگ انسانی که برای تغییرات عمیق راه می افتند، هستند افرادیکه در میانه راه کم می آورند، تغییر جهت می دهند، دچار سکون و سکوت و رکود می شوند مگر یاران پیامبر(ص) تا پایان مسیر همراهی نمودند؟ مگر اصحاب مولا علی(ع) بر عدالت مولا تاب مقاومت آوردند؟

فکر ،جهت و جریان آفریننده حادثه ۱۳ آبان ۵۸ مهم است

این فعال سیاسی ادامه داد:ثالثاً: فکر وجهت و جریان و تشکیلات آفریننده حادثه ۱۳ آبان ۵۸ در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا مهم است نه افراد خاصی که روح قهرمان گرایی و مطرح شدن داشتند.

وی گفت:رابعاً: یک جریان سیاسی موضوع مهم و شکوهمند و عظمت آفرین فتح لانه جاسوسی امریکا را در گفتار عباس عبدی خلاصه می کنند که خود دچار توهم گردید و برای چاپ عکس در رسانه های غربی ادای روشنفکران در آوردوآیا می دانید ضرغامی، ابتکار، سردار سیف الهی، فاطمه رجبی و … ده ها مورد دیگر جز آن دانشجویان بودند و هستند که نه تنها نادم نیستند بلکه قهرمانانه و سرافرازانه به نقش آفرینی در جامعه و همراهی با انقلاب و اهداف بلند امام (ره) و رهبری، با تیزبینی و هشیاری حضور مسئولانه در تمام عرصه ها را دارند.

مرادی در پاسخ به اینکه برخی معتقدند اشغال یک سفارت بر خلاف عرف بین الملل است در سالهای اخیر حمله به سفارت انگلیس و عربستان هم با مخالفت رسمی دولت و حاکمیت همرا شدوآیا واقعاً تسخیر سفارت آمریکا اقدام درستی بود؟،اظهارکرد:طبق مفاد کنوانسیون های بین المللی سفارت هر کشوری در کشور دیگر حکم سرزمین آن کشور را دارد و به همین جهت تنها مکانی که یک کشور می تواند پرچم خود را بر بالای ساختمانی در کشور دیگر برافشاند فقط سفارتخانه و یا کنسولگری آن است.

وی تصریح کرد:این مطلب قابل احترامی است که اتفاقاً خود من در درس حقوق اساسی هم آنرا تدریس می کردم. اما در خصوص موضوع تسخیر لانه جاسوسی آمریکا شرایط و موقعیت زمانی متفاوت بود،زیرا انقلابی عظیم به وقوع پیوسته بود و آمریکا به جای احترام به رای و مطالبه مردم عملاً خود را در برابر آن قرار داد و سفارت خانه اش را به اتاق فکر و جنگ و برنامه ریزی علیه آن قرار داد، گروهک ها را مسلح کرد، تجزیه طلبی ها را در هر گوشه کشور شارژ کرد، اقدام به رهبر تراشی و طراحی کودتا نمود و عملاً روح کنوانسیون حقوق کنسولی سازمان ملل را نقض کرد.

این فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد افزود:از طرف دیگر اقدام اشغال توسط دولت و نهاد حکومت شکل نگرفت جمعی دانشجوی مبارز و انقلابی شرایط حضور سفارتخانه ای برای جاسوسی را تحمل نکردند و در اقدامی دیپلماتیک فردای روز اشغال دولت رسمی و قانونی هم استعفا داد تا عملاً دولتی پاسخگوی حرکت خودجوش دانشجوئی نباشد ضمن اینکه حمایت اقشار مردمی و تشکلات سیاسی و انقلابی هم عزم راسخ آنها را سبب شد.

تسخیرلانه جاسوسی اقتدار و انقلابیگری ایران و ایرانی را رقم زد

وی افزود:اما اینکه می فرمائید که آن حرکت سبب ارائه تصویر نادرست از انقلاب و ایران در عرصه جهانی شد هم عبارتی نادرست و دور از انصاف است و هم ظلمی است که بر اقدام شجاعانه عزیزان دانشجو می شود. اتفاقاً این حرکت که شاخ غول استکباری آمریکا را شکست سبب جرات و جسارت انقلابیون سراسر جهان شد ،مبنای توجه و شناخت جهانی به انقلاب اسلامی گردید، اقتدار و انقلابیگری ایران و ایرانی را رقم زد، چشم های امید و امیدواری را در هر گوشه جهان گشود.

مرادی افزود:موضوع سفارت انگلیس و عربستان با سفارت امریکا کاملاً متفاوت است و مقایسه آنها مع الفارق است اینها سرجنگ با ملت ما نداشتند، این ها قدرت مدیریت جریان ضد انقلاب را نداشتند و شرایط بحرانی سال های اولیه انقلاب هم حاکم نبود ما در دوره ثبات و آرامش به سر می بردیم.

وی تصریح کرد:حرکت دانشجویان پیرو خط امام در سال ۵۸ در فتح لانه جاسوسی آمریکا حرکتی انقلابی و شجاعانه و خود جوش بود که تداوم انقلاب اسلامی را بیمه کرد و ناامیدی و یاس بر اردوگاه استکبار و استعمار برای شکست انقلاب اسلامی ایجاد نمود که لازم است تا هرچه بیشتر واکاوی و ارزیابی دقیق شود و در محافل علمی و روابط بین الملل و مظاهر حرکت های انقلابی سالانه تجزیه و تحلیل شود تا از زنده بودن و توفنده بودن انقلاب اسلامی را بر حفظ جبهه مقاومت و عدالت و پیشرفت سبب گردد.

 مرادی با اشاره به حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی 13آبان سال گذشته ،گفت:در این روز نه تنها حضور مردم و دانش آموزان و فرهنگیان و اساتید و دانشجویان کمرنگ نشده بود بلکه میدان امام (ره) شاهد حضور گسترده آنها تا پایان سخنرانی دکتر عباسی و به آتش کشیدن پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی بودند و هماهنگی های لازم به عمل آمده بود البته حضور بعضی از اشخاص و تشکلات سیاسی همانند حضور و مشارکت آنها در مراسم ۹ دی ملاحظه نشد که این چیزی از عظمت و حرکت انقلابی مردم گچساران کم نکرد.

رسانه ها درترویج اندیشه های انقلاب نقش آفرین باشند

این فعال سیاسی کهگیلویه و بویراحمد اظهارکرد:13 آبان متعلق به همه آحاد و افکار و جریانات سیاسی، انقلابی است و نباید با نزاع جناح های سیاسی آلوده شود و رسانه های انقلابی و تیزبین و مردمی هم در ترویج و گسترش اندیشه های والای انقلاب اسلامی باید نقش آفرینی نمایند.

وی تصریح کرد:الحمدالله در سال جاری هم با هماهنگی های به عمل آمده ستاد بزرگداشت ۱۳ آبان شهرستان به موقع با حضور مسئولان و ادارات ذیربط تشکیل و سه کمیته اجرایی شکل گرفت. برنامه های متعدد فرهنگی، علمی، ورزشی و هنری پیش بینی شده و برای روز ۱۳ آبان ماه هم حرکت دانش آموزی و مردمی و دانشجوئی از سه مسیر مدرسه ۱۲ فروردین، مسجد شهیدان و گلزار شهدای گمنام به سمت میدان امام (ره ) برای روز شنبه ساعت ۹:۳۰ صبح تدارک دیده شده و دکتر خرامین به ایراد سخن خواهند پرداخت. ان شاء الله چون همیشه با حضور و مشارکت گسترده مردم فهیم گچساران مواجه خواهیم شد.

وی در پاسخ با اینکه چه چالش های فکری را متوجه ۱۳ آبان در سال های آینده می دانید،اظهارکرد:تا طنین انقلاب اسلامی برپاست و تنور جوشش انقلابیگری حاکم است و فریاد رسای حضرت امام (ره) برای استقرار حکومت عدالت توسط پابرهنگان و مستضعفان گرم است ۱۳ آبانها، ۹ دی ها، ۲۲بهمن ها و روز قدس ها پایدارند و گرمابخش و روحیه آفرین.

خطر نفوذ افکار لیبرالی مهمترین چالش فکری برای ۱۳ آبان ها

مرادی افزود: اما هرگاه زمینه حاکمیت اشرافیت و سرمایه داران زالو صفت و توبه کنندگان و بریده شدگان از صف انقلابی مردم بر مصدر مناصب حکومت قرار گرفتند این مناسبت ها کمرنگ و از درون تهی می شوند و بر پائی آنها جنبه شکلی و تشریفاتی می گیرند. لذا خطر نفوذ افکار لیبرالی بر بدنه دستگاه های اداری و اجرایی مهمترین چالش فکری برای ۱۳ آبان های سال های آینده می باشد.

وی تصریح کرد:تمرکز خاص سیستم های رسانه ای غرب بر جوانان و نوجوانان دانشجو و دانش آموز برای به انفعال کشاندن آنها و درگیر نمودن با موضوعات سطحی و روحیه ساز شکارانه و لذت گرایانه در همین راستا قابل ارزیابی است و تلاش برای کاهش عزت نفس این اقشار جوشنده و تحول آفرین چالش بزرگی است که در این مسیر در حال شکل گیری است و دستگاه های آموزشی و تربیتی و مراکز علمی باید متوجه باشند.

مرادی در پایان با اشاره به قیام و حرکت عمومی مردم گچساران در ۱۹ آبان ۵۷ افزود:در خصوص رویداد افتخار آفرین مردم گچساران در جریان مبارزات انقلابی، رویداد ۱۹ آبان ۵۷ را داریم که یک قیام تلقی می شود و آن اقدام انقلابی با تقدیم ۶ شهید والا مقام به انقلاب در جنوب ایران بی نظیر می باشدومردم دینمدار گچساران در آن روز حرکتی مهم و خبرساز در عرصه جهانی را رقم زدند.

گچساران محل جوشش حرکت های اعتراضی مردم 

این فعال سیاسی تصریح کرد:گچساران محل جوشش حرکت های اعتراضی مردم در این استان بود و کاملاً تحت کنترل و محاصره امنیتی رژیم پهلوی قرار داشت سه قشر فرهنگیان، کارکنان نفت و بازاریان همگام با هم و همراه با رهبران انقلاب اسلامی اقداماتی چون تظاهرات، تحصن،پخش بیانیه های حضرت امام (ره) و سخرانی های انقلابی فضا را مناسب حرکت توفنده نموده بودند که صبح روز ۱۹ آبان ماه تعداد معدودی از اراذل و افراد بدکاره با هماهنگی ساواک تظاهراتی با عنوان جاوید شاه برپا داشتند که مردم غیرتمند گچساران بنا به دعوت عمومی برپاکنندگان تظاهرات ها مثل حاج بهرام تاجگردون، حجت الاسلام بشارت و محمدزید بهبهانی و با حضور عموم مردم در اعتراض و نفی حرکت انجام شده ساعت ۳ بعد از ظهر جلو مسجد جامع تجمع نمودند که مورد تهاجم وحشیانه و بی رحمانه نظامیان حکومت قرار گرفتند که ۶ نفر در این واقعه به شهادت رسیدند.

وی گفت:شهیدان سید نجف بلادیان خیاط بازاری، حسین امینی، مذکور پارسی و محمد فراشبندی دانش آموز و غریب پرویزی و حسین کیامرثی خون پاکشان حرکت آفرین و تسریع بخش تحول انقلابی گردید.

مرادی ادامه داد:یادآوری نمایم که در این استان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ۸ نفر شهید داریم که یک نفر از حوزه کهگیلویه به نام نورالدینی در تظاهرات بهبهان به شهادت رسید و یک نفر به نام رحمت الله بشارت ساکن گچساران در قم به شهادت رسید و ۶ نفر دیگر در گچساران و به دنبال آن قیام، شربت شهادت را نوشیدند و این هم افتخاری عزت آفرین برای مردم گچساران از همه اقوام و طوایف و اقشار اجتماعی می باشد. ان شاءالله در حال بررسی و برپائی یک مراسم تجلیل در مسجد شهیدان هستیم که متعاقباً اعلام خواهد شد.

گفتگو:احسان دری

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها