نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
5. آبان 1396 - 11:00
دستیار ویژه رییس مجلس در امور بین الملل گفت: تروریست ها در سوریه و عراق شکست سختی خوردند و حامیان آنها مأیوس شدند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه را کلید زده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رییس مجلس شورای در امور بین الملل دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تأکید بر سیاست حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه و عراق در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت: جمهوری اسلامی ایران با قدرت به حمایت های خود از دولت، ارتش و مردم سوریه و عراق در مسیر مبارزه با تروریسم و حفظ وحدت ملی و تمامیت ارضی این کشورها ادامه می دهد.

وی در همین راستا افزود: تروریست ها در سوریه و عراق شکست سختی خورده اند و حامیان آنها مأیوس شده اند، لذا مرحله دوم نقشه خود را برای بسترسازی تجزیه عراق و سوریه را کلید زده اند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سیاست های غلط آمریکا و رژیم اشغالگر قدس تصریح کرد: خطر تجزیه منطقه جدی است و آمریکا تلاش می کند از اهرم اکراد در سوریه و عراق برای نیل به این هدف بهره گیری کند و صهیونیست ها درصدد بالکانیزه کردن منطقه هستند.

وی افزود: ادعای آمریکا مبنی بر کاربرد سلاح شیمیایی از سوی حکومت سوریه، زمینه سازی برای ایجاد بحران جدی در منطقه است.

امیرعبداللهیان مذاکرات آستانه و تقویت روند سیاسی در سوریه را مورد حمایت تهران دانست و خاطرنشان کرد : تهران و مسکو به حمایت های قوی خود از سوریه ادامه می دهند.

دستیار ویژه رییس مجلس شورای اسلامی در پایان افزود: ضروری است کنفرانس بزرگ بازسازی سوریه به ابتکار دمشق و با کمک جامعه جهانی برگزار شود.

در ادامه این دیدار فیصل مقداد قائم مقام وزارت خارجه سوریه با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از دولت و مردم سوریه در مبارزه با گروه‌های تروریستی گفت : سوریه هیچگاه توجه حضرت آیت الله خامنه ای مقام معظم رهبری و دولت و ملت ایران به سوریه را در این شرایط تاریخی از یاد نخواهد برد.

فیصل مقداد با انتقاد از حمایت های آمریکا و کشورهای غربی از گروه‌های جنایتکار تروریستی در سوریه افزود: آمریکا و متحدین این کشور با روحیه نفاق در قبال مردم سوریه و ارسال کمک های انسان دوستانه رفتار می کنند.

وی تصریح کرد: برخی کشورهای غربی به بهانه کمک های انسان دوستانه درصدد تداوم حمایت های خود از تروریست های محاصره شده در مناطقی از سوریه هستند.

قائم مقام وزارت خارجه سوریه افزود: دولت سوریه اجازه توزیع کمک های انسان دوستانه در سراسر سوریه را داده است اما خط قرمز ما رساندن سلاح و تقویت تروریست ها در سوریه است.

فیصل مقداد با اشاره به دروغ پردازی های آمریکا و رسانه های غربی در موضوع کاربرد سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه گفت : آمریکا به دروغ اتهام کاربرد سلاح شیمیایی را مطرح می کند تا همیشه فرصت مداخله در امور داخلی سوریه را داشته باشد.

وی در بخش دیگری افزود: آمریکا و رژیم صهیونیستی مسئول کشتار، ویرانی و آوارگی مردم سوریه هستند و برخی کشورهای منطقه همدست کاخ سفید هستند.

قائم مقام وزارت خارجه سوریه بر مقاومت دولت و ملت سوریه تا پیروزی نهایی تأکید کرد و افزود: رئیس جمهور بشار اسد با قدرت در کنار مردم خود با تروریسم مبارزه و مقاومت می کند.

فیصل مقداد در پایان از تلاش های جمهوری اسلامی ایران در کمک به راه حل سیاسی در سوریه تشکر و قدردانی کرد.

منبع: مهر

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها