نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
26. مهر 1396 - 12:57
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: اشتغالزایی از اولویت های دولت بوده و در این زمینه نیز اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است که دولت در سالجاری 5 هزار میلیارد تومان برای مشاغل روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است و ما می توانیم در زمینه اشتغال با تلاش بسیار مدیران از اعتبارات به خوبی استفاده کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی محمد احمدی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جلسه شورای اداری گچساران ،گفت: ما در سالهای آخر دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و در طول این مدت ملت ایران توانسته رنج ها و فرازهای بسیاری را که از سوی دشمنان به آنها وارد شده، به خوبی تحمل کند.

وی افزود: درمدت پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون اوج کینه و ظلم دشمن به کشور ایران اسلامی نشان داده شده و دشمنان تلاش کرده اند تا رشد و پیشرفت کشور را کند کنند،اما با همت ملت بزرگ ایران و تلاش دولتمردان به خصوص دولت یازدهم و دوازدهم تلاش شده تا مسیرپیشرفت کشور با تمام موانعی که دشمن ایجاد کرده به راه خود و سرعت خود را ادامه دهد.

احمدی تصریح کرد: در چهار ساله اول دولت با فشارهایی از قبیل مالی، سیاسی و درآمد وبرخی از فشارهای گفتمان سیاسی روبرو بود و با وجود این دولت تلاش کرد رشد همراه با ثبات را درکشور ایجادکند.

مسیری را که دولت دنبال می کند توام با عقل و صحه صدر است

وی گفت: دولت تلاش کرد تا به شاخص های کلانی مثل افزایش نرخ رشد اقتصادی، کنترل تورم و کنترل نقدینگی و خروج نسبی از رکود دست پیدا کند و این خود نشان دهنده این بود که مسیری را که دولت دنبال می کند توام با عقل و صحه صدر است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: این درحالی بود که در چهار سال قبل مشابه بازه زمانی دولت چیزی حدود بیش از 100 میلیارد تومان فروش نفت داشته است،در آن مدت قیمت فروش هر بشکه نفت 100 دلار بود در حالی که در آغاز دولت یازدهم این قیمت به کمتر از نصف یعنی 30 دلار برای هر بشکه کاهش پیدا کرد.

وی افزود: با تمام فشارها و تحریم ها که نظام سلطه داشت ما توانستیم مقاومت کرده و به مسیر خود ادامه داده و در چهار چوب گفتمان اقتصاد مقاومتی که از مطالبات مقام معظم رهبری بود دولت نیز خود را مکلف دانسته تا برای اینکه باز دارندگی در مقابل تهدیدهای خارجی داشته باشد این مسیر را ادامه دهد.

راهبرد دولت در حوزه اقتصادی رشد توام با اقتصاد است 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: راهبرد دولت در حوزه اقتصادی رشد توام با اقتصاد است و باید در تحقق این راه از تمام نیروها در حوزه های مختلف با ایجاد فرصت ها استفاده کرد.

احمدی تصریح کرد:حوزه های مختلف در کنار اقتصاد اعم از امنیت و فرهنگی نیز برای ما بسیار حائز اهمیت است و اگر ما نتوانیم برای مردم فرصت شغلی ایجاد کنیم نمی توانیم برای آنها فرصت های فرهنگی را به وجود آوریم.

باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دولت تمام عزم خود را برای ایجاد فرصت های شغلی و تقویت آنها به کار بسته است که باید فضای کسب و کار را بهبود بخشید و موانع تولید را مرتفع کردو راه را برای تولید کنندگان باز کنیم.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری از خارج برای کشور و جذب سرمایه گذاری برای استان ها از دیگر مناطق، یکی از راههای ایجاد و تقویت فرصت های شغلی است.

ما از هر فکر و پیشنهادی استقبال خواهیم کرد

استاندار کهگیلویه وبویراحمد خاطر نشان کرد: این مسیر در غالب گفتمان اقتصاد مقاومتی است که باید برون گرایی را همراه با درون گرایی توام کرده تا موفق شویم ،خط مش این دولت اعتدال بوده و ما از هر فکر و پیشنهادی استقبال خواهیم کرد.

 به دنبال توسعه در سطح ملی و استانی هستیم

وی گفت: به دنبال توسعه در سطح ملی و استانی بوده و امید می رود تا با استفاده از این فرصت ها بتوانیم شاهد پیشرفت در منطقه شویم ومنابع ای که به استان تزریق می شود نسبت به سایر استانهای دیگر افزایش پیدا کرده است که برخی از استانها با همین میزان منابع وارده با تدابیر و دوراندیشی بهتر پیشرفت کردند.

پروژه هایی عمومی مردم در اولویت 

وی گفت: با مطالعات استان توانستیم یک برنامه ریزی دقیق و یک راهبرد 5 ساله مناسب برای آن تدوین کنیم ،این برنامه به ما کمک خواهد کرد تا بدانیم چه منابع ای وارد استان می شود و آنها چگونه مصرف می شوند که پروژه هایی را که نیاز عمومی مردم در آنها قرار دارند باید در اولویت قرار داده و آنها را تکمیل کنیم.

وی گفت: اگر از لحاظ شاخص های توسعه دیده یک منطقه دارای رشد بیشتری بود و منطقه دیگر در آن این رشد کمتر بوده است این بدان معنی نخواهد بود که باید جلوی رشد منطقه بیشتر توسعه یافته را بگیریم بلکه باید سرعت ریل قطار پیشرفت در مناطق پیشرفت کرده را بیشتر کرده تا منابع از آنها به دیگر مناطق کمتر توسعه یافته سرریز شده و منابع را به این مناطق کمتر توسعه یافته تزریق کنیم.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد تصریح کرد: تنوع قومیتی و وجود ذخائر نفت و گاز در حوزه انرژی، گردشگری طبیعی و مذهبی، موقعیت دسترسی این شهرستان به استان فارس و خوزستان و دسترسی به آب توانسته یک فرصت بسیار خوب را در اختیار شهرستان گچساران قرار دهد.

احمدی بیان کرد: مسیری که این شهرستان دنبال می کند امید بخش بوده و می تواند الگویی جهت اقدام بر توسعه و مدیریت برای دیگر مناطق شود ویکی از اقدام های بسیار خوب و الگوی این شهرستان احیای و بهسازی بافت فرسوده در آن بوده که این اقدام می تواند فرصت های نابرابری را از بین برده و فرصت ایجاد اشتغال را به وجود آورد.

اشتغالزایی از اولویت های دولت است

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اشتغالزایی از اولویت های دولت بوده و در این زمینه نیز اعتبارات خوبی را در نظر گرفته است که دولت در سالجاری 5 هزار میلیارد تومان برای مشاغل روستایی از صندوق توسعه ملی در نظر گرفته است ما می توانیم در زمینه اشتغال با تلاش بسیار مدیران از اعتبارات به خوبی استفاده کنیم.

 استفاده از نرم افزار ICT را در شهرستان ها 

استاندار کهگیلویه وبویراحمد درادامه خاطرنشان کرد: دشمنان در حال حاضر به وسیله پیشرفت نرم افزاری خود در حال مقابله با ما است و با توجه به این موضوع باید تلاش کنیم تا شرایط زیر ساختی استفاده از نرم افزار ICT را در شهرستان ها ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد:تنها راه مدیریت اشتغال بانوان ورود به عرصه های مشاغل خانگی با استفاده از ظرفیت های منطقه است ،قول های داده شده در سفر ریاست جمهوری به استان جهت تخصیص اعتبارات به پروژه ها اقدام شده است وامید می رود تا با همدلی بتوانیم در راستای توسعه استان کهگیلبویه و بویراحمد گام برداریم.

وی درادامه خطاب به امام جمعه گچساران ،افزود: حضور ائمه جمعه برای دین مداری مردم و رشد فرهنگی یک فرصت بسیار خوب است و انتظار می رود همانگونه که شما مامنی برای مشکلات مردم و انتقال آنها به دولت هستید و دولت هم برای مرتفع کردن آنها تلاش می کند شما نیز خدمات دولت را از تریبون های نماز جمعه به اطلاع مردم برسانید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطر نشان کرد: خدمات دولت برگرفته از خون شهداء بوده و نباید اجازه دهیم بذرامید در دل مردم از بین برود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها