نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
11. مهر 1396 - 17:23
شهردارگچساران گفت:شهرداری هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این شهررا تخریب و با سازندگان این نوع ساخت‌ها برخورد جدی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،مسعود ظفری عصر امروز در بازدید از ساخت و سازهای در سطح شهر گچساران  با بیان اینکه در روز گذشته با همکاری پلیس ساختمان شهرداری ،5فقره ساخت و ساز غیرمجاز در این شهرمتوقف شد، اظهار کرد: از ساخت‌های غیرمجاز با جدیت تمام جلوگیری می‌شود.

ظفری با بیان این‌که تعدادی ساخت و ساز  فاقد پروانه در سطح شهر گچساران در حال اجرا بود اضافه کرد: در این رابطه 2دستگاه بیل مکانیکی توسط پلیس ساختمان توقیف و از ادامه عملیات جلوگیری شده است.  

شهردار گچساران تصریح کرد: به منظور جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری، مصمم هستیم این رویه را با همکاری دستگاه قضایی شهرستان، با جدیت ادامه داده و با متخلفان برخورد قانونی شود.

شهردار گچساران با اشاره به حساسیت و اهمیت جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز شهری گفت: ممانعت از رشد حاشیه نشینی و ساخت و سازهای غیر ایمن و مغایر با اصول و ضوابط مهندسی و همچنین مقابله با برخی از افراد سودجو، از اهداف راه اندازی پلیس ساختمان بوده است. 

ظفری با اشاره به برخورد جدی و قاطع با هرگونه ساخت و سازهای غیر مجاز در سطح شهر افزود: شهرداری دوگنبدان جزء پیشتازان عرصه مقابله با تخلفات ساخت و ساز در سطح استان بوده و مانع از گسترش مرز های شهری خارج از محدوده معین شده است. 

وی به شهروندان گچساران توصیه کرد که قبل از هرگونه خرید ملک، زمین و ... به استناد تبصره هشت ماده 100 شهرداری‌ها و بند یک ماده یک قانون تحصیل و تنظیم اسناد رسمی، از شهرداری‌ها استعلامات لازم را اخذ کنند تا وضعیت ساختمان، کاربری اراضی، صدور پروانه ساختمان و ... آنها مشخص شده باشد.

ظفری درادامه با اشاره طرح تعریض مسیر میدان محله سادات تا پل سنگی این شهر گفت:عملیات اجرایی تعریض مسیر میدان سادات تا پل سنگی به معبر ۲۰ متری با هدف تسهیل در عبور و مرور وسایل نقلیه و شهروندان در این منطقه فردا یازدهم مهرماه صورت خواهد گرفت.

وی درادامه از خریداری و تخریب ۲۵ واحد مسکونی در طول این مسیر به ارزش ۱۵ میلیارد ریال برای بازگشایی معبر خبر داد و گفت: ۱۰۰ درصد از پول واحدهای مسکونی خریداری شده به مالکان پرداخت شده است.

ظفری افزود: شماری از املاک مسکونی در مسیر این معبر با انجام توافق شهرداری تعیین تکلیف شده و تخریب ۲۵ واحد که در مسیر میدان سادات تا پل سنگی(خیابان تربیت معلم) قرار داشتند انجام گرفته است که این مهم بسیاری از مشکلات ترافیکی مسیر را می‌کاهد.

شهردار گچساران اجرای طرح تعریض خیابان‌های بافت فرسوده شهر دوگنبدان را از برنامه‌های مهم شهرداری دانست و گفت:عملیات اجرایی تعریض مسیر میدان سادات تا پل سنگی به طول ۳۰۰متر از فردا وارد عملیات اجرایی خواهد شد و با اتمام این عملیات مسیر۲۰ متری برای تسهیل در عبور و مرور شهروندان در این منطقه بازگشایی می‌شود.

وی ادامه داد: این مسیر تا ۳ ماه آینده مورد بهره‌بردای قرار خواهد گرفت.

ظفری با اشاره با گشایش این مسیر ضمن خروج محله سادات از بن بست، ساخت و ساز در این منطقه رونق می‌گیرد، خاطرنشان کرد: اعتبار اولیه این طرح سه میلیارد ریال خواهد بود.

وی  افزایش رضایتمندی مردم از شهرداری را از اهداف مهم مدیریت شهری دوگنبدان عنوان کرد و گفت: مردم از شهرداری توقع خدمت دارند و در این راستا باید نهایت همکاری بین حوزه مدیریت شهری و مردم ایجاد و تقویت شود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها