نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
23. شهريور 1396 - 8:54
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه در مسیر توسعه شبکه استانی دنا به بیان عملکرد ۴ ساله خود در استان پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سیدموسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برنامه زنده تلویزیونی در مسیر توسعه شبکه دنا به بیان عملکرد ۴ ساله خود در استان پرداخت و اظهار کرد: نیاز اصلی استان ما اقتصاد و کار اقتصادی است و موضوع اقتصاد در بین تمامی مباحث هنوز مهمترین است.

وی گفت: این مبحث به قدری مهم است که هر سال رهبری نیز این موضوع را شعار سال نامگذاری می کند.
 
خادمی با بیان اینکه منظور از سرمایه گذاری خارجی سرمایه گذاری خارج از استان بوده است افزود: باید از طریق مداخله های بیرونی فضای اقتصادی استان را تغییر داد و شکوفا کرد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد سرمایه های بیرونی  را شامل ۳ بخش دانست و گفت: یک بخش دولتی که زیر ساخت های استان را فراهم می کنند یک بخش هم سرمایه گذاری خارجی و یک بخش هم مشارکت خود مردم در کار های اقتصادی است.
 
خادمی با اشاره به اینکه سرمایه گذاری خارجی تا قبل از برجام در کشور قفل شده بود گفت: وضعیت کم کم در حال تغییر است و ما ظرفیت های و فضاهایی سرمایه گذاری را مشخص کردیم تا فضا برای سرمایه گذاران خارجی کاملا فراهم شود.
 
وی ادامه داد هر کسی مطالعه در استان داشته باشد باید فضای اقتصادی و کسب و کار را اهمیت دهد و مشکلات در این بخش ها را برطرف کند.
 
 خادمی اظهار کرد: سفر آقای شریعتمداری به استان دستور دادند که فسفات چرام و سرفاریاب را فارغ از بحث های اقتصادی انجام شود که اقدام بسیار ارزشمندی بود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: سال ۹۳ و ۹۴ در بین استان ها در بحث جذب صندوق توسعه در کشور اول شدیم و معتقد هستیم که این منابع باید اولویت بندی هم شوند و این منابع آزادانه توزیع نشود.
 
خادمی با بیان اینکه درسال قبل ۱۰۵ملیارد تومان وارد پروژه های راک استان شد افزود: با حذف این منابع ۶۶ درصد پروژهای راکد فعال شدند اما هنوز ۳۴ درصد پروژه ها همچنان راکد است.
 
وی با بیان اینکه در بحث منابع دولتی تلاش های زیادی کردیم گفت: اعتبارات استان نسبت به سال ۹۲ رشد چند برابری کرده است اما تخصیص این منابع به طور کامل انجام نشد و موجب شد بسیاری از کار های ما انجام شوند.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: اگر تخصیص منابع به طور کامل انجام می شد وضعیت روستا ها و ورودی شهرهابسیار بهتر از امروز می شد.
 
وی با گلایه از بانک ها گفت: وضعیت بانک ها در این چند خوب نبوده است و همکاری خوبی نداشتند.
 
خادمی ادامه دلد: بانک های خصوصی یکی از مشکلات است که منابع استان را جذب می کنند و از استان خارج و در استان سرمایه گذاری نکردند و این یکی مشکلات مهم ما بود.
 
وی گفت: سفر دولت سفر پرخیر و برکتی به استان بود و آثار خیلی خوبی داشت و منابع بیش از ۷۰ در صد تخصیص دادند.
 
خادمی به آثار سفر رئیس جمهور به استان پرداخت و گفت: جاده پاتاوه دهدشت دریک سال اخیر بسیار پیشرفت کرده است و ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است و ۱۰۰ میلیار تومان برای سال ۹۶ به این جاده اختصاص یافت. 
 
وی ادامه داد: بخشی از جاده پاتاوه دهدشت در بخش لوداب افتتاح شد.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ساخت بیمارستان باشت، بیمارستان یاسوج که تا پایان بهمن ماه افتتاح خواهد شد، تامین اعتبار و واگذاری زمین پارک علم و فناوری را نیز از کار هایی دانست که با سفر رئیس جمهور در استان انجام شده است.
 
وی با بیان اینکه حوزه گردشگری کار های بسیار خوبی در استان شد و پروژه هایی در بیشتر شهرستان ها در حال انجام هست افزود: در حوزه راه ها نیز جاده یاسوج گچساران آماده و چهار بانده شده است و جاده یاسوج شیراز بخش زیادی از آن چهار بانده شده است.
 
خادمی با اشاره به اینکه آب سد کوثر در استان ما بود ولی آب به ما نمی رسید گفت: با ساخت سد بهمئی مشکل آب این شهرستان در حال برطرف شدن است و این کار بزرگی بود که انجام شد و بحث آبرسانی به شهر سوق هم انجام شد.
 
وی خاطر نشان کرد: گازرسانی به بخش های چاروسا و دیشموک از این کار های بسیار مهم بوده که دراستان انجام شده است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کار را فقط نباید کارهای عمرانی بدانیم افزور: یکی از کار های مهمی ک انجام شد انسجامی بود که در استان به وجود آمد و توانستیم در کنار هم کار انجام دهیم.
 
خادمی ادامه داد: تمام نیروهای بومی برای اولین بار در کنار هم به خوبی کار کردند و اثربخش بودند و هر وقت در کنار هم جلو آمدیم کار های بزرگی در کشور انجام دادیم.
 
وی با اشاره به اینکه بیشترین نرخ کاهش بیکاری را در کشور داشتیم اظهار کرد: همه بخش ها در استان بسیار خوب کار کردند و دو انتخابات بسیار بزرگ را در استان به خوبی انجام دادیم و در انتخابات هیچ نقطه قرمزی نداشتیم.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پمپاژهای آب کشاورزی از سال ۸۲ شروع شده بود و تعطیل شده بودند و ما از سال ۹۲ تمام این پروژه ها رو فعال و پایان رساندیم.
 
خادمی با بیان اینکه فرودگاه یاسوج رو ساماندهی و طول باند آن در حال افزایش است و نزدیک به ۲۴ میلیارد تومان در این فرودگاه هزینه شد گفت: در حال دو هواپیما کردن فرودگاه یاسوج بودیم که علاوه بر تهران پرواز به مشهد مقدس را نیز فراهم کنیم.
 
وی ادامه داد: حمل و نقل و ارتباطات برای توسعه یافتن بسیار مهم است که باید مورد اهمیت فرار گیرد و بحث مشکل سوخت گیری فرودگاه گچساران باید برطرف شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه دولت انجام پروژه های با پیشرفت فیزیکی بالا  اولویت قرار داده است گفت:پروژه ریلی استان چون کمتر از ۱۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت در اولویت قرار نگرفت اما در ردیف تامین منابع وجود دارد.
 
خادمی یکی از کار هایی که نتوانست انجام دهد و بسیار اهمیت دارد را  آبی کردن اراضی کهگیلویه و چرام و اظهار کرد: در این شهرها چون صنعت قابل توجهی وجود ندارد مردم از این مناطق مهاجرت می کنند، سد مارون ۲ یا همان سد آبریز یکی از مهمترین کار هایی است که باید در استان انجام شود تا مشکلات این شهر ها برطرف شود.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به جهاتی تمایل داشتم به خدمت کردن در استان ادامه دهم و به جهاتی هم نه گفت: ازجهتی که کار کردن در استان بومی انگیزه خیلی بالایی می دهد و از طرفی هم ۴ سال هم کافی است برای خدمت و باید فرصت را به دیگران هم داد.
 
وی با اشاره به اینکه تقابل های سازمان یافته نسبت به مجموعه استانداری نداشتیم گفت: تقابل هایی بود که دوس داریم دیگر ادامه ندهند و در دوران استاندار جدید دیگر این کار ها را ادامه ندهند و به پیشرفت استان کمک کنند
 
خادمی ادامه داد منظورم کسانی هستند که منتقد نبودند و اهداف دیگری داشتند و عده ای معدود که هدف تخریب داشتند.
 
سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پایان ضمن تشکر از همه مردم و مسئولان که در این ۴ سال با وی همکاری داشتند گفت: هر چیزی در توانم بود برای استان گذاشتم و اگر کاری انجام نشد توان انجام آن کار را نداشتم و گرنه قطعا انجام می دادم.
 
در پایان این برنامه از طرف رئیس سازمان صدا و سیمای استان به سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد لوح تقدیری اهدا کرد و در همین لحظه حاضرین در استودیو استاندار کهگیلویه و بویراحمد را تشویق کردند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها