نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
20. شهريور 1396 - 21:01
همایش بزرگ مداحان اهل بیت (ع) و استقبال از محرم با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس ،مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و جمعی از مداحان درگچساران برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،همایش مداحان شهرستان گچساران با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی و دیگر مسئولان محلی و استانی در سالن اجتماعات فرمانداری گچساران برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام حمید برازش مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با تبریک عید بزرگ غدیر گفت:در حال حاضر یک هزارو 280 هیأت مذهبی فعال در سطح استان وجود دارد که در مناسبت‌های مذهبی فعالیت می‌کنند و در حال حاضر یک هزار و ۵۰۰ مداح ثبت شده در سطح استان مشغول فعالیت هستند که بخش عمده آن در گچساران است.
این مسئول با اشاره به توانمندی های تاجگردون در سطح کشور ،افزود: انتظار می‌رود ایشان همچون گذشته نگاه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ داشته باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه مداحان نیز انتظاراتی در جامعه دارند، عنوان کرد: انتظار می‌رود در استخدام ها امتیازاتی به مداحان و یا فرزندان مداحان تعلق بگیرد و از این رو با توانایی نماینده مردم گچساران که افتخار این استان به شمار می‌رود، ایشان در این خصوص مساعدت بفرماید و پیگیر شوند.

وی با اشاره به اینکه حدود یک هزار مسجد در سطح استان وجود دارد ،تصریح کرد: این مساجد بعضا نیازمندی‌هایی دارند که امیدواریم با کمک نماینده مردم گچساران در بخش تجهیز مساجد بتوانیم کمک‌هایی داشته باشیم.

برازش گفت: در سال گذشته ۳۰ روحانی مستقر داشتیم که هم اکنون این تعداد را به ۷۶ نفر رسانده‌ایم و در حال حاضر ۳۰۰ مبلغ در نمازجماعت و مدارس مشغول فعالیت هستند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به نقش دبیرستان صدرا در جامعه گفت: این دبیرستان در حال حاضر با همکاری رئیس آموزش و پرورش گچساران ۶۰ دانش‌آموز دختر دارد که امیدواریم با همت دکتر تاجگردون یک دبیرستان پسرانه نیز در گچساران ساخته شود.

برازش خاطرنشان کرد: در حال حاضر کلنگ مدارس صدرا در چرام و بهمئی به زمین زده شده است، وامیدواریم با همت نماینده و امام جمعه شهرستان بتوانیم شاهد کلنگ‌زنی دبیرستان پسرانه صدرا در گچساران باشیم.

درادامه این همایش غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مجلس اظهارکرد:تبریکی عرض می کنم به خاطر طراحی این برنامه که هم غدیری باشد و هم حسینی.

وی افزود:اسلام و انسان مجموعه ای از شادی ها و غم هاست وخداوند همه این ها را در کنارهم قرارداده است و هنر می خواهد همه این ها را در یک جا جمع کرد.

تاجگردون تصریح کرد:حاج آقای برازش جوهری وجودی این بچه هاست با این هنرمندی هاپارسال وقتی رئیس مجلس آمد محرم بود و وقتی این هنرنمایی مداحان را دیدم که اشک لاریجانی در آمد و گفت این ذوق هنری چقدر بالاست که هنرنمایی می کنند.

وی افزود:عید غدیر عید ولایت و امامت که پشت سر گذاشتیم که آغاز امامت بوده است و تا ظهور امام زمان (عج) ادامه خواهد داشت،هر دو عید غدیر و محرم یک وجه مشترک بنام حج دارد.

نماینده گچساران و باشت درمجلس تصریح کرد:محمد(ص) از حج برمی گردد و علی علیه السلام  را جانشین اعلام می کند،حسین علیه السلام از حج نیمه تمام بر می گردد و این درحالی است کهکه یکی علی (ع) را جانشین می کند و دیگری حسین(ع) را در کربلا به شهادت می رساند.

تاجگردون گفت:کوه عرفه جایی است که امام حسین علیه السلام دعایی می خواند که اگر معجزه ای ندیده باشید فکر نکنم حج کامل شود.حسین علیه السلام  در دعای عرفه می گویند: خدایی که عریان بودم و پوشاندیم و گرسنه بودم و سیرم کردی و ...

وی اظهارکرد:حضرت امام(ره) می فرمایند: ما هرچه داریم از این محرم و صفر است و نه مداح و نه آخوند بر محرم منتی ندارد و این محرم و صفر است که یک سال مداح را واکسینه می کند و این ارتباط متقابل است.

نماینده گچساران و باشت اظهارکرد:همه چیز هایی که لازمه موضوع دینی است باید در کنار هم باشد از مداح و مدح و منبر وکسی نمی تواند بگوید دین را از پای منبر نیاموختم و از تلویزیون و ماهواره یاد گرفتم.

وی افزود:هنر یک فردی چون شهید حججی چیست که یک جامعه را تحت الشعاع قرار می دهد که حتی مقام معظم رهبری را به واکنش وا می دارد.

تاجگردون گفت:هر چیزی را سر جای خود انجام دهیم ،غدیر به جای خود و محرم با متانت خاص خود ،خیلی ها به یک تار مویی به اسلام شاید وصل شود و آن شبی که پای مدح شما مداحان می نشیند پس قدر خود را بدانید و اگر حتی یک نفر را از طریق امام حسین علیه السلام به اسلام وصل کنید کار خود را انجام داده اید.

وی تصریح کرد:اگر بتوانید یک همایشی چون زنجان و یزد در گچساران به شکل زیبایی ایجاد کنید خیلی فضای معنوی خوبی ایجاد می کند،امکانات خوبی برای کانون مداحان در نظر داریم که ان شالله هر سال یک چیز جدیدی عرضه شود وما هم همه جانبه کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/م

تصاویر تکمیلی: 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها