نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
10. شهريور 1396 - 10:32
امام جمعه گچساران گفت: صلاح نیست این موارد پیش بیاید که افرادی اینگونه وحشیانه حمله ور شوند و آدم بکشند و غارت کنند، یا هر فردی که با شخص دیگری مشکل و خصومت شخصی دارد در شهر ناامنی ایجاد کند،تبر و چاقو بردارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،سید امین الله حجازی امام جمعه گچساران صبح امروز در خطبه های نماز عیدسعید قربان ضمن دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی گفت:عید بزرگ سعید قربان یعنی عیدی که پایان یک دوره عبودیت در تمام ابعادش است و یک تفاوتی که عید قربان با عید فطر دارد، کفر ستیزی آن است.

وی افزود:یعنی در حج اعلام شود که ما با کفر و با کافر اتحاد نداریم و اتحاد فقط در بین امت اسلام است، بنابراین اگر برخی از حکام نالایق کشورهای به اصطلاح اسلامی با کفر اتحاد و ائتلاف ایجاد می کنند معلوم است که اینها در حقیقت مسلمان نیستند.

امام جمعه گچساران با اشاره به بیانیه بسیار مهم مقام معظم رهبری به کنگره بزرگ حج ،اظهارکرد:رهبری فرمودند:"ما در برابر دشمن نابکار به وظیفه دینی و عقلی خود عمل نکردیم هم "أَشِدّاءُ عَلَى الكُفّارِ"را از یاد بردیم و هم "رُحَماءُ بَينَهُم"را.

حجازی افزود:با کافر باید بسیار سخت و با قدرت برخورد کرد و اگر کافر حربی و جنگی بود به شدت بکوب و دل رحم نباش البته در بحث اسارت این موضوع به گونه ای دیگر است، اما در جایی دیگر اگر کافر حربی نبودما وحدت نمی توانیم داشته باشیم اما معاملاتی می توانیم داشته باشیم.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:رهبری فرمودندنتیجه آن است که دشمن ما فهمید و در قلب جغرافیای جهان اسلام درحال فتنه انگیزی است.

وی گفت:حکام نالایق سعودی دست اتحاد و برادری به نتانیاهو صهیونیست می دهند وسر یک سفره می نشینند و شراب می نوشند بعد هم مدعی خادمین حرمین شریفین هستند و ازآنطرف با این کفار اتحاد ایجاد می کنند و دست به دست آمریکایی ها و اسرائیلی ها می دهندو رقص شمشیر می کنند و برعلیه اسلام و مسلمین توطئه و فتنه انگیزی می کنند.

حجازی ادامه داد:اتحاد با کفر جنگ با اسلام است در بحرین جنایت می کنند و در یمن نیز به صورت لحظه ای جنایت ها می کنند و در سایر بلاد اسلامی همانند عراق و سوریه نیز اینچنین است،در حقیقت برخی از حکام نالایق و بی عرضه بلاد اسلامی کافر هستندو با کفر و کافر علیه مسلمین متحد می شوند.

امام جمعه گچساران اظهارکرد:لازمه این عوامل بیداری کشورهای اسلامی است که اینچنین حکام نالایقی را کنار بزنند و دولت و ملت خود را عملا اسلامی کنند.

وی درادامه با اشاره به سالروز شهادت جمع زیادی از حجاج در سال 94گفت:این حادثه ناگوار براثر بی کفایتی و سوءمدیریت آل سعود خائن که جنایت های زیادی در این زمینه مرتکب شدند و زنده زنده و خصوصا اگر می فهمیدند حجاج ایرانی هستند پا روی سینه اش می گذاشتند و با زوردرگُونی می کردند و در کامیون می انداختند.

حجازی درادامه با اشاره به آغاز دهه ولایت افزود:دهه ولایت از عید سعیدقربان تا عید غدیرخم است که بایدجایگاه امامت ، ولایت ، آیات قرآن و سیره پیامبر اکرم(ص) را تبیین کنیم و نسل جوانمان را با جایگاه امامت و ولایت آشنا کنیم.

امام جمعه گچساران درادامه ضمن تبریک هفته دولت تصریح کرد:علو درجات شهیدان والامقام "رجایی" و "باهنر" را از درگاه خداوند منان مسئلت دارم و لازم است دولت را تقویت کنیم و دولت هم تلاش کند به موازین اسلامی و شرعی توجه بیشتری داشته باشد و مباحث فرهنگی را تقویت کند.

حجازی درادامه با اشاره به حوادث اخیر سرقت مسلحانه درگچساران افزود:تقاضا دارم از استاندار محترم کهگیلویه و بویراحمد،دستگاه قضایی استان و شهرستان و در یک کلمه از شورای تامین استان و شهرستان که امکانات ،اختیارات و نیروی بیشتر در اختیار نیروی انتظامی شهرستان قرار بدهند .

وی افزود:گاهی حوادثی در شهرستان اتفاق می اُفتد که انسان نگران می شود در حالی که آبروی شهرستان مهم است و صلاح نیست این موارد پیش بیاید که افرادی اینگونه وحشیانه حمله ور شوند و آدم بکشند و غارت کنند، یا هر فردی که با شخص دیگری مشکل و خصومت شخصی دارد در شهر ناامنی ایجاد کند،تبر و چاقو بردارد که منطقی نیست و قانون فصل الخطاب است.

امام جمعه گچساران ادامه داد:فردی با فرد دیگری مشکل دارد دستگاه قضایی،نیروی انتظامی، اداره اطلاعات و سپاه هستندو قانون،اینکه یک شخص با شخصی مشکل دارد چاقو بکشد و شهر را نا امن کند به نظر می رسد قطعا عاقلانه نیست و دولتمردان و مسئولان نباید اجازه بدهند شهر اینگونه بدنام شود.

وی افزود:از استاندار کهگیلیویه و بویراحمد که رئیس شورای تامین استان هستند خواهش می کنند عنایتی بفرمایند و به صورت ویژه دستور خاص بدهند که نیروی انتظامی و دستگاه قضایی گچساران تقویت شود با امکانات ،اختیارات و نیروی بیشتر و برخورد قاطع و محکم بشود.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها