نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. تير 1396 - 16:30
رئیس دادگستری گچساران گفت:رسیدگی به بیش از 32هزار پرونده کاری است بس عظیم که با تمامی کمبودها توسط همکاران بنده رقم خورده است و ملاک ما دردادگستری رعایت قانون و شرع اسلام است و چپ و راست،میانه رو اصلاح طلب و اصولگرا ثروتمند و نیازمند برایمان تفاوتی ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،رضا میشان رئیس دادگستری گچساران پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی این هفته گچساران به مناسبت هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران صدیق انقلاب اسلامی گفت: قوه قضاییه که برابر با قانون اساسی قوه ای مستقل درکنار دوقوه دیگر را می توان به جرات سوپاپ اطمینان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامید.

وی افزود:بنابراین این قوه و به تبع آن مجموعه دادگستری گچساران فارغ از جناح بندی های سیاسی ،آنچه را که ملاک عمل خود قرار داده رعایت قانون و شرع مقدس است و لاغیر.

میشان اظهارکرد:اگرچه ما مدعی نیستیم دستگاه قضا عاری از هرگونه عیب و ایراد و اشتباه است اما به جرات و قاطعیت می توانیم ادعا کنیم با تمامی کمبودها اعم از معیشتی،نیروی انسانی وبار سنگین روحی و روانی حاصل از برخورد مستقیم به مشکلات و گرفتاری ها مردم ،همکاران قضایی و اداری بنده در طول شبانه روز تمامی تلاش خود را در جهت رسیدگی عادلانه و منصفانه به حق و حقوق مردم به کار بسته اند.

رئیس دادگستری گچساران تصریح کرد:با افتتاح ساختمان جدید دادگستری این شهرستان در حال حاضر مجموعه شوراهای حل اختلاف،دادسرا و دادگاه ها در یک مکان قرار دارند و مردم بدون رفت و آمد اضافه به تمام مجموعه های سه گانه دسترسی دارند.

وی اظهارکرد:هدف ما در داگستری گچساران رسیدگی سریع توام با عدالت و انصاف به پرونده ها و حل مشکلات مردم است ،اما انتظار و توقع ما از مردم هم این است که قدری مشکلات ما را درک کنند و با ما همکاری کنند.

میشان ادامه داد:در سال گذشته حدود 32هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف،دادسرا و محاکم حقوقی کیفری در دادگستری گچساران تشکیل شد و همکاران بنده به بیش از این مقدارکه مربوط به سال های قبل می شد رسیدگی کرده اند.

رئیس دادگستری گچساران افزود:در بحث صلح و شازش نیز یک هزارو 188فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف که نقش اساسی در برقراری این میزان صلح و سازش داشته اند بهرمند هستیم.

وی گفت:از حیث فراوانی جرائم در سال 95 دو عامل تهدید و توهین رتبه های بالای جدول را به خود اختصاص داده اما از جهت کاهش نزاع های دسته جمعی، آدم ربایی،سرقت های مسلحانه بسیار موفق عمل کرده ایم.

میشان تصریح کرد:در زمینه حفظ و صیانت از اراضی و منابع ملی بنا بر اعلام رسمی اداره منابع طبیعی درسال گذشته به میزان  609هزار651مترمربع (بیش از 60هکتار)از اراضی ملی از ید متجاوزان خارج و به دولت بازگردانده شده است.

رئیس دادگستری گچساران ادامه داد:در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست درسال 95،تعداد41پرونده با شکایت اداره حفاظت محیط زیست تشکیل که 30مورد منتهی به صدورحکم محکومیت ،7مورد منع تعقیب یا برائت و 4مورد نیز در جریان رسیدگی است.

وی افزود:در خصوص عملکرد ستاد دیه در سطح شهرستان در سال گذشته 174نفر از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد با کمک این ستادآزاد و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز 47نفر با پرداخت های ستاددیه آزاد شدند،اداره ثبت اسنادکه از سازمان های زیر مجموعه قوه قضاییه است درسال گذشته 12هزارو790سند تک برگ صادر و به مالکین تسلیم نموده است.

میشان درادامه اظهارکرد:مادر مجموعه دستگاه قضایی و دادگستری گچساران افتخار می کنیم که خداوند قادرو متعال این نعمت را نصیبمان کرده که می توانیم گره ای از مشکلات مردم را باز کنیم پس نگاه ما به مردم نگاه یک خدمتگزار به ولی نعمت خود است.

وی گفت:رسیدگی به بیش از 32هزار پرونده کاری است بس عظیم که با تمامی کمبودها توسط همکاران بنده رقم خورده است و ملاک ما درداگستری رعایت قانون و شرع اسلام است و چپ و راست،میانه رو اصلاح طلب و اصولگرا ثروتمند و نیازمند برایمان تفاوتی ندارد.

میشان تصریح کرد:تنها و تنها قانون را اجرا می کنیم و از چیزی ترس و واهمه ای نداریم چنان که در انتخابات اخیر در این شهرستان این موضوع به اثبات رسید،خط قرمز ما حفظ نظم و امنیت و آسایش و آرامش شهروندان است و با هر کسی که بخواهد این امنیت و آرامش را مختل کند و یا از سلاح گرم و یا سرد استفاده کند به شدت وباقاطعیت برخورد کرده و در این راه تعارفی با کسی نداریم.

رئیس دادگستری گچساران افزود:الحمدالله تلاش و کوشش همکاران بنده در مجموعه دادگستری،نیروی انتظامی،سپاه مقدر پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج)باعث شده درحال حاضر امنیت پایداری در سطح شهرستان بوجود بیاید.

وی افزود:هیچگاه در هیچ جامعه ای نمی توان میزان ارتکاب جرم را به صفر رسانداما می توان با اقدامات فرهنگی،اجتماعی و قضاتی آن را به حداقل کاهش دادکه خوشبختانه در سطح استان و شهرستان گچساران امنیت پایداری وجود دارد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها