نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
31. خرداد 1396 - 9:11
فرماندار گچساران گفت: آقای مدیر و مسئول اگر توان انجام کاری را ندارد از مسئولیت خود استعفا بدهد، در برخی ادارات وقتی مراجعه کنندگان در جهت انجام امورات خود به آن اداره رجوع می‌کنند مشاهده می‌‌شود که رئیس و معاون هر دو به مرخصی رفته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالرحیم رحیمی فرماندارگچساران  در نشست شورای اداری این شهرستان گفت:در استعلاماتی که از سوی ادارات برای متقاضی نوشته شده توقعی برای متقاضی ایجاد کرده است وهنگامی که یک متقاضی زمینی را در حد فاصل ۵ الی ۱۰ کیلومتر با جاده فاصله دارد در ابتدا به او نامه‌ای داده می‌شود مبنی بر اینکه این زمین با تانکر آب داده شود و بعد از مدتی که انشعابات به آن منطقه برسد آب به همان  زمین داده خواهد شد.

وی ادامه داد: اینگونه کارها موجب شده که توقعاتی برای متقاضیان و یا برعکس برای ادارات به وجود بیاید،برخی از متقاضیان در ارجاع به اداره تقاضای زمین برای یک کاربری می‌دهند،این متقاضی بعد از مدتی تغییر کاربری می‌دهد و آن زمینی را ۵ هزار متر مربع به عنوان اشتغالزایی از اداره‌ای گرفته بعد از مدتی این زمین را به ۱۰ قسمت تقسیم کرده و به مبالغی به فروش می‌رساند.

رحیمی تاکید کرد:اداره راه و شهرسازی باید بررسی کند و ببیند که چه کسی در کجای زمین در محدوده راه و شهرسازی ساخت و ساز انجام می‌دهد، آموزش و پرورش باید مشاهده کند آن زمینی را که برای احداث مدرسه اعطا کرده آیا مدرسه‌ای در این چند سال ساخته شده است.

فرماندار گچساران تصریح کرد: آقای مدیر و مسوول اگر توان انجام کاری را ندارد از مسئولیت خود استعفا بدهد، در برخی ادارات وقتی مراجعه کنندگان در جهت انجام امورات خود به آن اداره رجوع می‌کنند مشاهده می‌‌شود که رئیس و معاون هر دو به مرخصی رفته‌اند.

وی  گفت: مدیر شهرستان باید تابع فرماندار باشد در شهر اتفاقی صورت می‌گیرد و به فرماندار اطلاعی داده نشده است،هر اتفاقی که در شهر بیفتد از فرماندار سوال می‌شود و برخی از ادارات می‌گویند که مسائل محرمانه اداره خودمان است.

فرماندار گچساران با اشاره به برگزاری جلسه شورای اداری در اوایل ماه رمضان گفت: در شورای اداری قبلی به ادارات به مدت دو هفته زمان  داده شد که تمام گزارش عملکرد مربوطه و اعتبارات جذب و هزینه شده را طی نامه‌ای به فرمانداری ارجاع داده شود که در این زمینه ۵۰ درصد این ادارات گزارشات اداره خود را به فرمانداری ارجاع نداده‌اند.

رحیمی اظهار کرد: پایان تیرماه مهلت زمان مشخص کردن اعتبارات استانی، ملی و نفت است لذا تاکید می‌کنم اگر اداره‌ای گزارش عملکرد خود را به فرمانداری ارجاع ندهد یعنی نیازی به اعتبارات ندارد. روسای ادارات برای مطالبات اداره خود از مدیرکل نترسند چرا که تعویض آنها بستگی به مدیرکل ندارد.

وی بیان کرد:هفته آینده تخصیص اعتبارات ۹۶ است که برخی از اداراتی که ردیف مالی و اعتبارات چندانی به آنها اختصاص داده نمی‌شود در این زمینه برنامه کاری خود را به فرمانداری ارائه داده‌اند

رحیمی با اشاره به تعطیلی برخی از برنامه‌های پیشنهادی تاجگردون برای گچساران خاطرنشان کرد: یک مسئله‌ای وجود دارد که اگر در فرمانداری جلسه‌ای برگزار شد کار انجام می‌شود و اگر جلسه‌ای یا نشستی برگزار نشد کار رو به تعطیلی می‌رود.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها