نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
30. خرداد 1396 - 16:01
تاجگردون با اشاره به رفع معضل بیکاری درگچساران گفت: بیش از چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شدکه این طرح ها شامل واحد الفین یک میلیونی، واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن، طرح MTP و زنجیره تولید متانول و پروپیلن و تولید محصولات اسید فرمیک و وینل استات منومر است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران وباشت در مجلس ظهر امروز در نشست شورای اداری گچساران گفت: حدود یک سال قبل برنامه پیشنهادی 4 ساله گچساران طراحی و به مدیران ابلاغ شده است که با اجرایی شدن این برنامه گشایش مطلوب در جهت کار و اشتغالزایی در این شهرستان در زمینه اقتصادی، فرهنگی و مذهبی  به وجود خواهد آمد.

وی افزود: در یک سال گذشته جلسات متعددی با کارگروه‌های مشخص شده در فرمانداری تشکیل شد و ستاد اصلی برنامه‌های اجرایی نظارت بر پروژه‌ها با همکاری و مشارکت همه دستگاه‌ها و شاخصه‌های ذی‌ربط و ادارات مربوطه مورد پیگیری ومورد ارزیابی قرار گرفته است که 6 برنامه و جلسه پیرامون طرح‌های محرک و شتابنده در زمینه احداث جاده، بهداشت و صنعت همچنین احداث بیمارستان‌های تخصصی صورت گرفته است.

تاجگردون اظهارکرد:با اجرایی شدن این برنامه ها تامین سهمیه تخصیص آب‌ها از سدکوثر و چم‌شیردر حوزه کشاورزی واجرای طرح‌های بزرگ تحولی چشمگیر در ایجاد شغل و درآمدزایی برای مردم شهرستان‌های گچساران و باشت در پی خواهد داشت.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد:اختصاص 70 میلیون متر مکعب آب برای آبیاری دشت لیشتر گچساران، 10 میلیون مترمکعب برای دشت مور باشت از سد کوثر، 55 میلیون متر مکعب برای دشت امامزاده جعفر(ع) و 22 میلیون متر مکعب در منطقه آبدهگاه باشت از سد در حال ساخت چم شیر به دستگاه های مربوط ابلاغ شده است.

تاجگردون بیان کرد: با تخصیص این میزان آب 14 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان‌ها آبیاری خواهد شدوبا  بهره برداری فاز اول طرح انتقال آب به دشت امامزاده جعفر(ع) و با اجرایی شدن این فاز بیش از سه هزار و 500 هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان آبیاری شد.

نماینده گچساران و باشت در مجلس گفت: در شرایط کنونی کشور و آمار بالای بیکاری، رونق تولید کشاورزی بهترین راهکاربرای ایجاد شغل پایداراست و با توجه به اینکه 60 میلیون متر مکعب آب از سد چمشیر برای توسعه صنعت کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده است با این کار زمینه برای توسعه صنایع تبدیلی و ایجاد شغل و افزایش درآمد مردم از این طریق نیز فراهم شده است.

وی گفت: دو شهرستان‌گچساران و باشت  60 هزارهکتار زمین کشاورزی دارند که در حال حاضر بیش از 12 هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان‌های گچساران و باشت به آبیاری‌های نوین تجهیز شده است.

تاجگردون در ادامه  با اشاره به رفع معضل بیکاری در این شهرستان افزود: بیش از چهار طرح صنایع پایین دستی پتروشیمی در گچساران اجرا خواهد شدکه این طرح ها شامل واحد الفین یک میلیونی، واحد 500 هزار تنی پلی اتیلن، طرح MTP و زنجیره تولید متانول و پروپیلن و تولید محصولات اسید فرمیک و وینل استات منومر است.

نماینده گچساران و باشت اظهارکرد:عملیات طرح تولید اسید فورمیک و اسید استیک در زمان سفر هیات دولت به استان کهگیلویه و بویراحمد در این شهرستان آغاز شد که محصولات تولیدی این طرح در چرم سازی، نساجی و خوراک دام و به عنوان آنتی بیوتیک و ماده ضد باکتری و جلوگیری از قارچ استفاده خواهد شد وبا بهره برداری از این طرح بیش از 700نفر مشغول بکار خواهند شد.

وی افزود: میزان تولید این طرح در فاز نخست پنج هزار تن اسید فورمیک و چهار هزار و 500 تن متیل استات است که این طرح اقتصادی با سه هزار و 2000 میلیارد ریال اعتبار احداث خواهد شد.

تاجگردون با اشاره به احداث بیمارستان بی‌بی حکیمه(س)این شهر گفت: بیمارستان 96 تختخوابی گچساران در سالجاری از مهمترین طرح های عمرانی این شهرستان بود که امسال به بهره برداری رسید که در آیین بهره برداری از این طرح وزیر بهداشت برای تجهیز این واحد درمانی به نخستین بیمارستان زنان در کشور قول مساعدت داد.

وی به رشد بیش از دو درصد اعتبارات نفت در این شهرستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات 2 درصد نفت این شهرستان از 30 میلیارد تومان به صد میلیارد تومان در سالجاری رسیده است.

تاجگردون گفت:در سال گذشته 12 درصد از اعتبارات عمرانی شهرستان گچساران به طرح های فرهنگی اختصاص یافت واین میزان اعتبار به طرح های مجتمع فرهنگی هنری، مصلی، مجتمع فرهنگی ورزشی، تجهیز کانون‌های مساجد، ساخت پایگاه مقاومت در مساجد، ساماندهی مساجد و مجتمع پردیس هنری شهرگچساران اختصاص یافته است.

وی ادامه داد:مجتمع فرهنگی هنری شهرگچساران در زمینی به مساحت 9 هزار و 600 متر مربع و با زیربنای سه هزار و 700مترمربع در پنج طبقه درحال ساخت است و این  در زمینی به مساحت سه هزار و 700 مترمربع و با زیربنای سه هزار و 550 مترمربع ساخته می‌شود.

نماینده گچساران و باشت ادامه داد:گرد آوری آثار عکاسان، جشنواره سینمای زاگرس نشینان، جشنواره مرحوم حسین پناهی، راه اندازی سینما گچساران، تکمیل طرح‌های در دست اجرا و برگزاری نمایشگاه‌های متعدد از مهمترین برنامه‌های در دست اجرا در سند چشم انداز چهار ساله است.

تاجگردون افزود:برای ساخت، تعریض و بهسازی راههای ارتباطی این استان از جمله جاده‌های چرام و گچساران اعتبارات ویژه‌ای در نظر گرفته است.که تسهیل در عبور و مرور، کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، کاهش تصادفات، افزایش ایمنی جاده، تأمین رفاه و آسایش مردم از اهداف اصلی این طرح‌هاست.

تاجگردون اظهارکرد:این طرح به چهار قطعه تقسیم شده وهر قطعه توسط یک پیمانکار مجرب ساخت و بهسازی خواهد شد در محورگچساران، باباکلان و بی‌بی حکیمه قطعه اول این طرح به طول 12 کیلومتر و با پیشرفت فیزیکی 15 درصد در حال اجراست و میزان اعتبار این قطعه  بیش از 200 میلیارد ریال است.

تاجگردون تصریح کرد: ساخت و بهسازی قطعه سوم جاده گچساران - بابا کلان - بی بی حکیمه به طول 10 کیلومتر و پیشرفت فیزیکی 12 درصدی و اعتباری بیش از 200 میلیارد ریال در حال اجراست و قطعه چهارم این طرح به طول پنج کیلو و 600 متر و با پیشرفت 12 درصدی و با اعتباری بالغ بر 200 میلیارد ریال در حال اجراست وقطعه سوم به مناقصه گذاشته شده است.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها