نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
21. اسفند 1395 - 11:08
مشرح سخنرانی های نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در کهگیلویه و بویراحمد را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، مشرح سخنرانی های نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی در کهگیلویه و بویراحمد را در این بسته خبری بخوانید.برای دیدن متن کامل سخنرانی بر روی تیتر خبر کلیک کنید.

****************************************************************************

اصلاحات واقعی به معنای رفع فساد و فقر و تبعیض است

سعید جلیلی در جمع مردم شهرستان گچساران در مسجد شهیدان این شهر با بیان اینکه شهرها و نقاط مختلف کشور از جمله گچساران منابع و ذخایر زیادی از جمله نفت و گاز دارند اظهار کرد: اما گنج اصلی در کشور جوانانی هستند که در هر عرصه و صحنه‌ای حضور دارند.

جلیلی بیان کرد: اگر قرار باشد در جامعه کسانی با یک زنگ تلفن هزار میلیارد تومان وام بگیرند به آن معنی است که هزاران نفر از مردم از یک فقره وام یک میلیون تومانی محروم می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی‌ها در این کشور برج‌هایی می‌سازند که در اروپا هم نظیر آن را نمی‌توان دید، افزود: متأسفانه اگر بانک‌ها و ادارات یک درب برای مردم و یک درب پشتی برای بقیه داشته باشند با وجود درب پشتی درب اصلی بانک بر روی هزاران نفر از مردم بسته می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: بله؛ باید درب پشتی‌ها را بست زیرا هر چه درب پشتی‌ها در ادارات و بانک‌ها بیشتر شده درب‌های اصلی بر روی مردم بسته شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: مردم برای دریافت یک وام ازدواج گرفتار چند سند و ضامن هستند اما برخی با یک زنگ تلفن میلیاردها تومان وام می‌گیرند که با چنین زنگ‌هایی پولاد نظام زنگار می‌گیرد.

وی با انتقاد از رسانه ملی که در آن به موضوع یک مسابقه ورزشی ساعت‌ها پرداخته می‌شود اما در مورد مناطق محروم بحثی به اندازه مسابقات ورزشی صورت نمی‌گیرد افزود: آن گونه که رسانه ملی و سایر رسانه‌ها به موضوع ورزش می‌پردارند به مشکلات مناطق محروم پرداخته نمی‌شود.

این عضو شورای عالی امنیت ملی در ادامه اظهارات خود با بیان اینکه رهبری می‌فرمایند اصلاحات واقعی به معنای رفع فساد و فقر و تبعیض است خاطرنشان کرد: امروز کشور به مسؤولانی نیاز دارد که سربازان رفع فساد و تبعیض و فقر باشند.

*************************************************************************

دشمن نمی خواهد ملت ایران از سرمایه مادی و معنوی خود با هم استفاده کند

سعید جلیلی عضو شورای راهبردی روابط خارجی در جمع مردم شهرستان بهمئی گفت: امروز کسانی که از ابتدای انقلاب به دشمنی با مردم و انقلاب برخاستند، خودشان اذعان دارند که از ابتدای انقلاب تاکنون هر چه داشتیم به کار گرفتیم اما بیش ازاین برای مقابله با انقلاب جواب نگرفتیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تمام قدرتهای دنیا پشت سر عروسکی به نام صدام می مانند و همه اعتراف می کنند که هر چه داشتیم به صدام کمک کردیم، همه این کارها را می کنند اما امروز صدام کجاست و ملت ایران کجا؟

جلیلی تصریح کرد: این که امروز بعد از 28 سال کسی جرأت نمی کند به مرزهای ما نزدیک شود، این امنیت را همین مردمی به وجود آوردند که باور داشتند اگر می خواستند بایستند، در طول تاریخ جلوی ظالم ایسادند و ابایی نداشتنداز اینکه با امثال رضاخان درگیر شوند.

جلیلی گفت: اگر امروز صحبت می کنیم که نباید فقر باشد، نباید فساد باشد، قبل از آن نباید تبعیض باشد، چون تبعیض است که فقر و فساد را به دنبال دارد.

وی افزود:گاهی کسی برای وام ازدواج دو ضامن و  5 سند می برد و ممکن است به او وام هم ندهند اما بعضی با یک تماس تلفنی فردای آن روز، هزار میلیارد تومان وام می گیرند ؛بله طبیعی است وقتی چنین دری باز شود، هزاران در دیگر به روی مردم بسته می شود.

**********************************************************************

افرادی معدودی در کشور وام های کلان می گیرند اما باز هم طلبکارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم شهرستان چرام استان کهگیلویه وبویراحمد گفت:افراد محدودی هستند که وام های کلان با سود4درصد می گیرند اما برخی دیگر با هزار مشکل نمی توانند حتی یک وام یک میلیونی بگیرند که این تبعیض است.

دکتر سعید جلیلی عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع مردم  شهرستان چرام با اشاره به جریان عدالتخواهی اظهار کرد:عدالتخواهی یک مبنای دینی است و اینطور نیست که برخی بودند و کنون دیگران جایگزین آنها می شوند.

عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:به هرحال ما اگر مسئولیتی را انتخاب کردیم،باید گفتار خود تا عمل خویش را متفاوت ندانیم چراکه یکی از شاخصه های صدق و صالح بودن همین ارتباط گفتار با کردار است.

عضو  مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: در همسایگی چرام خانوارهایی وجود دارند که از نعمت آب و برق بی بهره اند.مگر این عزیزان جزو ملت نیستند؟مشکل و اشکال ما در این است که تولیدکنندگان ما کمترین خدمات دارند و افرادی محدود در رفاه و دارای بیشترین خدمات هستند.

جلیلی اضافه کرد:افراد محدودی هستند که وام های کلان با سود4درصد می گیرند اما برخی دیگر با هزار مشکل نمی توانند حتی یک وام یک میلیونی بگیرند که این تبعیض است.با این عمل افراد محدود هزاران جوان و شهروند را از گرفتن وام محروم می کنند اما بازهم این افراد طلبکارند.

 ***********************************************************************

رشد فقر در کشور نتیجه بی اعتنایی به فرمایشات رهبری است

سعید جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع مردم شهرستان کهگیلویه و در مسجد صاحب الزمان(عج)این شهر گفت:چرا فقر وجود دارد؟ چرا تبعیض هست؟ اینها سوالات مردم انقلابی است،کسانی که مسولان را از خودشان میدانند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود:ملتی که هشت سال مقابل دنیای استکبار ایستادگی کرد آیا نمی تواند مشکلات معیشت و اقتصادی خویش را حل کند؟ آیا نمیتواند معضل بیکاری را حل کنند؟

وی گفت:با داشتن منابع طبیعی مانند گاز ونفت و گنج معنوی «جوانان » و روحیه ی انقلابی و امکانات مناسب در این استان باید کشور به جلو پیشرفت کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد:مبنای نظام بر روحیه ی علوی و عدالت علی علیه السلام بنا شده است، پس چرا فقر شکل میگیرد؟ زمانی که تبعیض وجود دارد و کسانی از برخورداری ها و منفعت طلبی ها سود میبرند ، جامعه در تنگنا قرار میگیرد. کسانی که به فرمایشات رهبر بی اعتنا هستند باعث شده اند فقر و شکاف اجتماعی رشد داشته باشد.

جلیلی اظهارکرد:تبعیض مشکل اصلی جامعه ی ماست، شخصی بایک تلفن میلیارد ها تومان وام میگیرد اما جوانی برای مبلغ کمی وام باید سالهامعطل بماند و این مشکل مربوط به این دولت و دولت قبل نیست، مربوط به تمام دولت هاست،بانک ها دو در دارند یک در برای عوام مردم و یک در برای خواص.
 وی ادامه داد:هروقت کسی از خواص وارد اقتصاد شود در دیگر بر روی هزاران نفر بسته خواهد شد واین موضوع باعث تبعیض شده است،ما در دفاع مقدس موفق شدیم اما چرا در بسط عدالت شکست خورده ایم؟

************************************************************************

گفتنی است نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی طبق روال سفرهای خود و بازدید از مناطق محروم طی سفری دو روزه به استان کهگیلویه و بویراحمد سفرکرد.

یکی از برنامه های سفر دکتر جلیلی دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان و ائمه جمعه و دیدارهای عمومی بود.در ادامه این دیدارها دکتر جلیلی عصر پنجشنبه 19اسفندماه جاری ساعت ۱۵ در مسجد شهیدان گچساران به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در ادامه سفر دو روزه در دهدشت در روز ۱۹ اسفندماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد جامع صاحب‌الزمان(عج)، در چرام جمعه ۲۰ اسفندماه بعد از دعای ندبه ودر بهمئی جمعه ۲۰ اسفندماه پیش از خطبه‌های نماز جمعه سخنرانی کرد.

دکتر جلیلی در ادامه برنامه های خود از برخی مناطق محروم در استان بازدید کرد و با مردم به صورت مستقیم دیدار و گفت‌وگو کرد.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها