نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. اسفند 1395 - 10:57
شهردار گچساران از برگزاری کارگاه آموزشی امداد نجات و اطفاء حریق و بالا بردن توان علمی و عملی آتش نشانان با هدف بالا بردن سطح آگاهی و آمادگی بیشتر در زمینه مسائل ایمنی و نجات خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردلان زینل زاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این دوره آموزشی به مدت هشت روز در دو نوبت صبح و عصر با حضور ۴۷ نفر از آتش نشان شهرداری با هدف ارتقا دانش و توان علمی و عملی آنان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: حیات سازمان‌های آتش نشانی و خدمات ایمنی تا حدود زیادی بستگی به مهارت‌ها و آگاهی‌های کارکنان در زمینه‌های تخصصی حوزه آتش نشانی و ایمنی دارد و هر چقدر این مهارت‌ها به هنگام و بهینه باشند، عملکرد آن سازمان در پیشگیری و مقابله با حوادث و سوانح مناسب‌تر است.

شهردار گچساران تصریح کرد: آموزش و توسعه منابع انسانی نه تنها در ایجاد دانش و مهارت‌های ویژه در مدیران و کارکنان نقش به سزایی دارد، بلکه سبب می‌شود که آنان در ارتقاء سطح کارایی و اثربخشی سازمان سهیم باشند.

زینل زاده عنوان کرد: از آنجا که آتش نشانان نسبت به سایر افراد جامعه بیشتر در معرض حوادث گوناگون بوده و جان انسان‌های در معرض خطر را نجات می‌دهند باید در برابر حوادث گوناگون آمادگی خود را حفظ کنند.

وی افزود: علاوه بر ارائه مسائل تئوری، با برنامه‌ریزی سناریوهای متنوع و اجرای این سناریوها، نفرات شرکت کننده با انواع حوادث آتش سوزی شهری امداد نجات مصدوم در سوانح و تصادفات در جاده‌ها و همچنین کار در ارتفاع و نحوه صحیح مقابله و کنترل آن‌ها به صورت عملی آشنا می‌شوند.

زینل زاده با بیان اینکه امیدواریم با برگزاری دوره‌های آموزشی بتوانیم سطح دانش آتش نشانان را بالا ببریم تا در زمان بروز حوادث عملکرد مناسبی داشته باشند تصریح کرد: این کلاس‌های آموزشی با هدف بالابردن سطح آگاهی و آمادگی بیشتر اتش نشانان در زمینه مسائل ایمنی و نجات در مرکز آموزش این سازمان برگزار شد.

شهردار گچساران ابراز کرد: یک دستگاه خودرو سنگین به ناوگان آتش نشانی شهرداری دوگنبدان با هدف ارتقاء کیفیت خدمات ایمنی اطفاء حریق و مقابله سریع با سوانح و یک دستگاه خودرو سنگین با اعتبار یک میلیارد ریال به صورت یارانه‌ای از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور خریداری شد.

زینل زاده با بیان اینکه با خرید این دستگاه، مجموع خودروهای آتش نشانی شهر دوگنبدان به ۵ دستگاه افزایش یافت افزود: هم اکنون ۴۵ نیروی خدمت‌رسان در دو ایستگاه آتش نشانی شهرستان مشغول به فعالیت هستند.

به گزارش تسنیم، طبق استاندارد جهانی باید به ازای هر دو هزار و ۵۰۰ نفر یک نیروی آتش نشان مشغول به فعالیت باشد و همچنین به ازای هر ۵۰ هزار نفر جمعیت یک ایستگاه آتش نشانی احداث شود که هم اکنون در شهر گچساران دو ایستگاه آتش نشانی فعالیت دارند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها