نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
13. بهمن 1395 - 7:01
رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج)گفت: دشمن با تمام توان آمده تا جوانان ما را به بیراهه و انحراف بکشاند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم ،جبهه خاتم الاوصیاء به دنبال آن است که جبهه‌های مردمی را تشکیل دهد و به دنبال تشکیل 100 هزار خانه قرآنی در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،محمدعلی خواجه‌پیری رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) درمراسم تجلیل از مربیان قرآنی گچساران که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد،ضمن گرامیداشت دهه مبارک فجرگفت: امروزفعالیت قرآنی کشور نسبت به قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با آن زمان قابل مقایسه نیست ،اما این پیشرفت در حال حاضر رضایت‌بخش نیست و برای رسیدن به اهداف بالاتر باید بیشتر سعی و تلاش کرد.

وی افزود: ما به فرمایشات امام (ره)و رهبری در زمینه ترویج و تعلیم آحاد جامعه و روی آوردن به کلام خدا عمل نکرده و همه این مجموعه چه دولتی و غیردولتی مقصر هستند.

 وجود 5هزار موسسه قرآنی فعال در کشور 

خواجه پیری با اشاره به پیشرفت های  صورت گرفته در ترویج قرآن و موسسات قرآنی، اظهارکرد: در 3 سال اخیر با همکاری وزارت ارشاد یک جمع عظیمی در کشور ایجاد شده است،قبلا تعداد 250 موسسه قرآنی از وزارت کشور مجوز گرفته که بنا با مشکلاتی که داشتند تعدادی از این موسسات رو به تعطیلی رفته ولی در حال حاضر 5هزار موسسه قرآنی فعال در کشور وجود دارد.

وی تصریح کرد: در دوره تربیت معلم یک نقص آموزش قرآنی در کشور وجود داشت و این دوره یا قاری تربیت می‌کرد و یا حافظ قرآن که این آموزش موجب مشکلاتی در نظام آموزشی ایجاد کرده بود.

رئیس کارگروه قرآن و عترت قرارگاه خاتم الاوصیاء(عج) افزود: در حال حاضر با همکاری آموزش و پرورش در 70 درصد مدارس، آموزش صحیح قرائت قرآن ابلاغ شده که این روند یک رویکرد خوبی را به وجود می‌آورد.

وضع عمومی آموزش قرآن در کشور مطلوب نیست

خواجه پیری به وضع آماری عمومی آموزش قرآن در کشور اشاره و خاطرنشان کرد: وضع عمومی آموزش قرآن در کشور مطلوب نیست و ما در این زمینه نباید به دنبال مقصر بگردیم و انرژی خود را به دنبال گشتن مقصر هدر بدهیم و برنامه‌ای که در نظر گرفته شده در بخش مردمی و دولتی یک برنامه با چشم‌انداز 15 ساله در کشور اجرا خواهد شد.

 وی ادامه داد: این چشم‌انداز 15 ساله با همکاری نظام آموزش و پرورش موجب می‌شود که تمام آحاد مردم با کمترین مدرک تحصیلی توانایی صحیح قرآن خواندن و معنی آیات را به درستی فهمیده باشند را اجرا می‌شود.

رئیس کارگروه قران و عترت خاتم الاوصیاء(عج) به برنامه‌های 9 گانه این چشم انداز اشاره کرد و گفت: با اجرایی شدن این طرح موجب می‌شود که یک روانخوانی قرآن، آشنایی با مفاهیم، آشنایی با منابع تحقیقی در قرآن، بتوانند 3 جزء قرآن را حفظ کنند، آشنایی با شناسنامه قرآن، توانایی تدبر در آیات قرآن و همچنین برداشت صحیح از آیات قرآن را داشته و دستورات قرآنی که کلام خداوند است را در زندگی خود عمل کنند.

خواجه‌پیری اظهارکرد: با اجرایی شدن این برنامه بیش از 80 درصد مردم جامعه در کشور با قرآن اُنس می‌گیرند و روزی می‌رسد که مردم نیازهای خود را در قرآن به دست می‌آورند.

ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم

وی درادامه به کتاب‌های آموزشی مدارس اشاره و گفت: تقریبا 75 درصد کتاب‌های دینی و قرآن آموزشی به درست خواندن قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی خوب عمل کرده است.

رئیس کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(عج) با اشاره به حافظان قرآن در کشور اظهار کرد: ما باید طوری در آموزش و یادگیری صحیح قرآن عمل کنیم تا بتوانیم در این زمینه حافظان بسیاری را تربیت کنیم ورهبر معظم انقلاب می‌فرماید:ما باید در کشور 10 میلیون حافظ قرآن داشته باشیم.

وی ادامه داد: رهبری حفظ عمومی قرآن را می‌خواهند نه حفظ خصوصی، ما باید امر رهبر را اطاعت کنیم و با اطاعت از فرمایشات رهبری این 10 میلیون نفر حافظ قرآن محقق خواهد شد.

 وی به موسسات قرآنی در شهرهای دیگر اشاره کرد و گفت: موسسه ای قرآنی درکشور وجود دارد که برای تعلیم قرآن هزینه‌ای از قرآن آموزان نمی‌گیرد و این موسسه بیش از 3 هزار حافظ قرآن و 200 نفر حافظ کل قرآن را تربیت کرده است.

خواجه‌پیری افزود: در این خصوص برنامه ای به نام لبیک امام در کل کشور راه‌اندازی می‌شود که همکاری تمامی خیرین و مسوولان را می‌طلبد.

نجات جوانان از انحراف با سوق دادن به آیات قرآن 

رئیس کل کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(عج) به برنامه‌های دشمن در زمینه فاصله گرفتن جوانان از قرآن اشاره و تاکید کرد: دشمن با تمام توان آمده تا جوانان ما را به بیراهه و انحراف  بکشاند و ما باید در این زمینه هوشیار باشیم و با سوق دادن جوانان و فرزندانمان به آیات قرآن آنها را از این بلای دامنگیر نجات دهیم.

 وی به برنامه دوم جبهه خاتم الاوصیاء (عج) اشاره کرد وگفت: جبهه خاتم الاوصیاء(عج) به دنبال آن است که جبهه‌های مردمی را تشکیل دهد و به دنبال تشکیل 100 هزار خانه قرآنی در کشور است و در حال حاضر تعداد5 هزار خانه قرآنی مسجد محوری در سالجاری در کشور تشکیل می‌شود.

رئیس کارگروه قرآن و عترت خاتم الاوصیاء(عج) تاکیدکرد: مربیان قرآنی با تشکیل کلاس‌های قرآنی به صورت مسجد محوری عمل کنند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها