نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. دى 1395 - 23:51
خبرگزاری آمریکایی از عزم رییس جمهور منتخب این کشور برای ساخت بزرگترین ناوگان دریایی برای مقابله با تهدیدهای روسیه و چین خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با توجه به عزم «دونالد ترامپ» رییس جمهور منتخب آمریکا در برخورداری از ناوگان دریایی قدرتمندتر، اینک این کشور در پی ایجاد قوی‌ترین نیروی دریایی و ساخت کشتی‌های زیاد بعد از خاتمه جنگ سرد برای مقابله با تهدیدهای روسیه و چین است. 

 

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس» طرح ساخت 355 کشتی که ماه گذشته انتشار یافت حتی بزرگتر از شعارهای انتخاباتی ترامپ است که متعهد به افزایش میزان کشتی سازی در آمریکا شده بود. 

 

البته اینک کمبود سرمایه گذاری موجب محدودیت‌ها در این زمینه شده و رسیدن به این هدف نیاز به اضافه شدن 5 میلیارد دلار به 5 میلیارد دلار هزینه اختصاص داده شده سالیانه در این پروژه سی ساله است. 

 

بر اساس، بررسی‌های صورت گرفته نیاز به 47 کشتی جنگی از جمله یک ناو هواپیمابر، 18 زیردریایی جنگی و کشتی‌های آبی- خاکی پیش بینی شده است. 

 

«ماتیو پکستن» رییس کارخانه کشتی سازی آمریکا در این زمینه گفت که این امر نه تنها برای امنیت ملی آمریکا بلکه برای ملوانان این کشور نیز بهتر است. 

 

وی افزود: «روسیه و چین در حال تقویت نیروی دریایی خود هستند و نیروی دریایی مقدم‌تر از دیگر نهادها قرار دارد و ما در حال رفع نیازهای آن هستیم.» 

 

نیروی دریایی آمریکا اینک 247 کشتی جنگی فعال دارد.
 
منبع: فارس
 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها