نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1395 - 15:58
یک عضو شورای شهر گچساران می گوید:مخالف استعفای شهردار هستم و ” زینل زاده ” باید جوابگوی تخلفات در شهرداری باشد، در بازرسی ها تخلفاتی گزارش شده و باید شهردار استیضاح شود زیراکه ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم و مردم ما را انتخاب کرده اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،اردلان زینل زاده که از مهرماه ۱۳۹۲به عنوان شهردارگچساران انتخاب شده بود ظهر پنجشنبه استعفای خود را اعلام کرد و تاکنون اعضای شورای شهر با استعفای وی به جمع بندی نرسیده اند.این در حالی است که اختلافات شهردار و شمار زیادی از اعضای شورای شهر دریکسال گذشته به حدی بالا گرفت که با شایعه و گمانه زنی استیضاح شهردار از سوی شورا، جمع زیادی از علاقمندان به شهردار را به واکنش های جدی وا داشته بود.

در این بین مشکلات مالی و عدم تعامل دستگاه‌های دولتی و غیردولتی در پرداخت مطالبات شهرداری گچساران، دست‌های مرئی و نامرئی سیاسیون جهت کنار گذاشتن "زینل زاده" و مهم‌تر از همه، تنه برخی اعضای شورای اسلامی شهربه احکام قضایی در قالب جناحگرایی های کور با عقبه‌ای قدرتمندمنجر به بروز مشکلات نیز شده است.

حال به نظر می رسد یکی از اعضای اسلامی شهر گچساران بر مبنای احکام قضایی بر سرهمان موضوع جنجالی "اختلاس در شهرداری "از ادامه فعالیت در شورای شهر تعلیق شده و برخی اعضای دیگر معتقدند که وی براین اساس جهت حضور در جلسات و هرگونه اظهارنظر منع قانونی دارد ولی اراده سیاسی پشت این موضوع درصدد اعمال نظر و مشروعیت دادن به حضور این عضو معلق است!؟ در حالی که بقیه اعضای شورا مدعی هستند طبق قانون باید از عضو علی البدل جهت رسمیت یافتن جلسات دعوت شود.

این در حالی است که در صورت ضمانت اجرای قانون، از عضو معلق مخالف شهردار، سلب رأی خواهد شد و حضور عضو جدید و جایگزین وی به همه منازعات مبنی بر ابقاء یا عزل شهردارپایان خواهد داد. به خصوص اینکه شهردار گچساران استعفای خویش را مشروط  و معطوف به اظهار نظراعضای قانونی شورا نموده است که در یک وزن کشی سیاسی توسط سیاسیون این موضوع مسکوت گذاشته شده و جلسات در بلاتکلیفی این حکم تشکیل می‌گردد.

اخبار افواهی موثق بیانگر آن است که دعواهای سیاسی تا به آن جا پیش رفته که در پروژه مهم کنار گذر این شهر برخی اعضای شورا در مظان اتهام سوء استفاده قرار گرفته و شایعه شراکت و سهامداری در پروژه‌ای که با نماد شیطان پرستی قامت افراشته(پروژه کنار گذر)، فراگیر شده و مورد تأسف وجدان‌های آگاه قرار گرفته است.

مزید بر این مسائل و دعواهای سیاسی،بحث اختلاس در شهرداری گچساران، مطالبات معوق میلیاردی شهرداری مربوط به پتروشیمی، استانداری، دارایی، شرکت نفت و گاز ودر نتیجه عدم پرداخت حقوق کارگران و پیمانکاران عرصه را بر شهردار تنگ کرده است که از آن سو، مجموعه این مشکلات را کارشکنی عمدی خوانده‌اند و خود زمینه ساز دو دستگی شورا و بهانه تراشی برای "زینل زاده" گردیده است.

ایاز اکبری رئیس شورای شهر گچساران در خصوص استعفای اخیر زینل زاده شهردار گچساران گفت: شهردار گچساران تقاضایی مبنی بر استعفاء ارائه داده و علت را مسائل شخصی و خانوادگی عنوان کرده است وتاکنون این استعفاء در شورا بررسی نشده و مسئولان شهری در پی رسیدگی هستند و در هفته جاری در یک جلسه موضوع در شورا بررسی خواه شد.

وی افزود: شهرداری گچساران از بسیاری دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های خدمات رسان بستانکار است و بدهی زیادی هم دارد،۲ ماه حقوق پرسنل ۵۱۲ نفری این نهاد پرداخت نشده، مطالبات بازنشستگان نیزیک میلیارد تومان بوده، ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان در بازار بدهی دارد و حقوق هرماه پرسنل مبلغی بالغ بر یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

اکبری اظهارکرد: هشت میلیارد تومان پیمانکاران از شهرداری گچساران طلبکار بوده که چهار میلیارد تومان آن از اوراق بهادار استانداری تامین می شود و  ۱۳ میلیارد تومان تخصیص اعتبار از استانداری لحاظ شده و ۱۳ میلیارد تومان از پتروشیمی طلب داریم و از سویی بیش از سه الی چهارماه شرکت نفت و گاز گچساران ۶۰۰ میلیون تومان بدهی خود به شهرداری را پرداخت نکرده اند.

رئیس شورای شهر گچساران تصریح کرد: بدهی اداره مالیات و دارائی نیز به شهرداری مشخص نیست و باید علت و انگیزه شهردار از استعفای خود را دانسته و با اعضا رایزنی و هماهنگی شود،باید رضایت مردم در رفتن یا ماندن شهردار را جویا شویم و اگر ماندنش به نفع مردم و یا ضرر مردم است واکاوی شود.

وی افزود: بدهی پتروشیمی هم به شهرداری پرداخت نشده و برای پیگیری مطالبات به تهران می رویم و هیچ درگیری لفظی بین نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و شهردار پیش نیامده و شهردار دوگنبدان تعامل خوبی با نماینده و فرماندار دارد.

این عضو شورای اسلامی دوگنبدان گفت: نظر همه دوستان شورای شهر بر این است که شهردار دست پاکترین مدیر گچساران بوده و تنها برخی رفتارهای تندروی وی قابل نقد است و مردم از نوع برخورد شهردار گچساران انتقاد دارند.

وی درادامه تصریح کرد: در مرکز استان و تهران نیز هم مشکلات حاشیه نشینی شهری ، عمران و اقتصاد، پرداخت نشدن حقوق کارگران وجود دارد و پرسنل از فشار پرداخت نشدن حقوق در رنج هستند.

 درادامه کیانوش بلوطی یکی دیگر از اعضای شورای شهر گچساران در این خصوص اظهارکرد:علاقمند به شهردار شدن نیستم و با شهردار کنونی مشکلی نداریم وبا ماندن “زینل زاده ” بعنوان شهردارگچساران هیچ مخالفتی نداریم و اگر قبول کند بر ماندنش نیز اصرار داریم.

بلوطی گفت: شهردار برای اولین بار است که به طور رسمی استعفای خود را تسلیم شورای اسلامی این شهر نموده است.

حمید بخشائی عضو دیگر شورای اسلامی گچساران، رسانه ها را عامل اساسی حاشیه های استعفای شهردار این شهر برشمرد و تصریح کرد: این هجمه سایت های محلی تنها در جهت تخریب است و سایت های خبری باید در جهت تنویر افکار مردم نسبت به رویدادهای پیش رو صحبت کنند برخی سایت ها از متن به حاشیه نوشته و متاسفانه رسانه های ما جنبه تخریب در پیش گرفته اند.

وی افزود:ما دچار یک سوء تغذیه مدیریتی شدیم و به رغم اینکه گچساران مثل مرجان های دریائی رشد بی رویه داشته اما مدیریت های آن نتوانسته اند جلوی این رشد بی رویه و نابهنجار را بگیرد ،ما از خدمات چشمگیر زینل زاده رضایت داریم اما در رفتنش هیچ رای ندارم چنانکه در آمدنش هم رای ندادم.

فرزاد حیدری عضو دیگر شورای اسلامی شهر گچساران نیز در این خصوص تصریح کرد: با توجه به شرایط داخلی شورا راضی به شهردار شدن نیستم و متاسفانه دو دستگی در شورای اسلامی این شهر سبب نبود انسجام وعدم وحدت میان اعضاء شده است.

وی افزود:مخالف استعفای شهردار هستم و ” زینل زاده ” باید جوابگوی تخلفات در شهرداری باشد، در بازرسی ها تخلفاتی گزارش شده و باید شهردار دوگنبدان استیضاح شود زیراکه ما با کسی عهد اخوت نبسته ایم و مردم ما را انتخاب کرده اند.

حیدری در ادامه از عملکرد شورای اسلامی این شهر  انتقاد کرد و افزود:این شورا طبق سند ساختار شکنی کرده است و شهردار یک حس خودبرتر بینی نسبت به شورا دارد و جایگاه شورا را حفظ نمی کند.

این عضور شورای شهر گچساران گفت: برای آسفالت معابر در شورای شهر اولویت بندی داشتیم اما شهردار با نظر خودش اقدام نمود و از سویی اختلافات و جناح بندی های سیاسی در دوران مدیریت ” زینل زاده ” پر رنگ شده است.

وی گفت: پیشنهاد من برای دوره بعدی شورا به مردم این است که به کسانی رای دهند تا شورای یکسان و یکدست باشد و این شورا به دور از تعصبات سیاسی کار کنند.

حیدری درادامه تصریح کرد:پروژه دریاچه مصنوعی با ۶ میلیارد بدهی موجود در شهرداری و پروژه چهار میلیاردی تومانی، این دریاچه به صرفه نیست اما شهردار ممانعت کرد و با اینکه تنها ۳۰ درصد از کار اجرا شده است اما تخمین زده اند ۱۵ میلیارد تومان هزینه نهائی کار خواهد بود و این در حالی است که منبع اعتبار را استان عنوان کردند و این اعتبار هرگز تخصیص نیافت.

وی درپایان افزود:علاقمند به شهردار شدن نیستم چون بدون اعتبار نمی‌توان پاسخگو بود و شهرداری گچساران منابع مالی ندارد و تزریق نشدن اعتبارات به شهرداری، بسیار لطمه زده است.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

منظورتون اینه که رسانه ها هم مثل خودتون دروغگو و دو دره باز بشن و واقعیتها رو بازگو نکنن، پرونده کاریتون رو طلایی کنید تا خبر ها هم رنگ و روی طلایی بگیرند، رسانه ها فقط واقعیتها رو بیان میکنند. برید اصل خودتون رو اصلاح کنید .تا کی رابطه و دزدی و رشوه....

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها