نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
12. دى 1395 - 8:54
کارشناس مسائل اقتصادی همچنین در خصوص معاونت رسیدگی به امور مناطق محروم بیان کرد: در معاونت ریاست جمهوری دفتری بنام رسیدگی به امور مناطق محروم وجود دارد که وظیفه آن حل مشکلات و معضلات مناطق محروم است و باید این نهاد به مشکلات مناطق محروم رسیدگی کند .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،عبدالمجید شیخی، کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با اشاره به موضوع گور خوابی در گورستان نصیرآباد شهریار و علت پدید آمدن چنین پدیده ای گفت: مشکلاتی از قبیل گورخوابی، کارتن خوابی، فاصله طبقاتی در بین اقشار مختلف جامعه و... نتیجه گرفتن حقوق های نجومی توسط مدیران و مسئولان دولتی است و خود دولتی ها باید این مسئله را حل کنند و دیگران را مقصر ندانند.

وی در ادامه در خصوص واکنش دولت به موضوع گور خوابی نیز خاطر نشان کرد: موضوعاتی از قبیل کارتن خوابی و گورخوابی در نتیجه اقدامات دولت بوجود آمده است و باید خود دولت این مشکل را حل و فصل کند؛ اما متاسفانه بجای دولت الان شهرداری وارد عمل شده است، در صورتی که باید خود دولت مستقیما برای حل مشکل گورخوابی در حاشیه تهران وارد می شد ولی متاسفانه این امر از سوی دولت صورت نگرفته و دولت دیگران را مسبب بوجود آمدن چنین پدیده ای می داند.

کارشناس مسائل اقتصادی همچنین در خصوص معاونت رسیدگی به امور مناطق محروم بیان کرد: در معاونت ریاست جمهور دفتری بنام رسیدگی به امور مناطق محروم وجود دارد که وظیفه آن حل مشکلات و معضلات مناطق محروم است و باید این نهاد به مشکلات مناطق محروم رسیدگی کند ولی در حال حاضر می بینیم که بجای دفتر رسیدگی به مناطق محروم سایر نهاد ها به موضوع رسیدگی به مناطق محروم ورود پیدا کرده اند در حالی که متصدی اصلی این امر خود دولت است.

شیخی در ادامه با اشاره به سنگ اندازی دولت به طرح های رسیدگی به مناطق محروم نیز اظهارداشت: دولت بجای اینکه از طرح های ساماندهی به افراد و مناطق محروم استقبال کند بیشتر این طرح ها را به بن بست برده و آنها را به تعطیلی کشانده است؛ طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح هایی بود که بسیاری از افراد را خانه دار کرد ولی با شروع بکار دولت این طرح با مشکلات زیادی روبرو شده است.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ایران در جهان این است که هیچ فردی در ایران بدون آب و نان نمانده است در حالی که در بیشتر کشورها مردم حتی نان و آبی برای خوردن ندارند، طرح مسکن مهر یکی از بهترین طرح هایی بود که باعث می شد دیگر کسی بدون خانه و سرپناه در کشور وجود نداشته باشد ولی دولت اجازه نداد که این امر صورت پذیرد.

این استاد دانشگاه همچنین در خصوص مسکن اجتماعی دولت یازدهم افزود: دولت طرح مسکن مهر را تعطیل کرده است و طرح دیگری را به نام طرح مسکن اجتماعی ارائه داده است ولی تا کنون خبری از این طرح نشده و در حد حرف باقی مانده است، دولت باید فکری به حال مسکن مناطق محروم کند.

انتهای پیام/

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها