نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. آذر 1395 - 14:07
تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد به یک موضوع پر بحث و چالش در این استان تبدیل شده است و امروز یکی از سایت های پر بیننده کشور به نام "ورزش سه"، دو شهرستان باشت و گچساران که در این استان هستند را جز استان فارس معرفی کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،چند مدتی است که تغییر نام استان کهگیلویه و بویراحمد از سوی سید موسی خادمی استاندار این استان و بازگو شدن این موضوع مهم در شورای فرهنگ عمومی می گذرد که در این بین انتقادات و حتی تحلیل برخی چهره سیاسی درباره تغییر نام در سایت های استانی و حتی اپوزیسیون های بیرون مرزها شنیده و دیده می شود.

موضوعی که از یک طرف می تواند یک فرصت و طرف دیگر تهدید برای متون تاریخی این استان باشد.

اصلی ترین موافق برای تغییرنام استان، نماینده محترم شهرستان های گچساران و باشت بوده، جایی که تاجگردون به جد خواهان تغییر نام استان شد و از استاندار برای این تغییر نیز تقدیر به عمل آورد.

موضوعی که به مشام برخی از معتمدین خوش نیامده و در اعتراضات خود حتی در دیدار با استاندار با لحن های تند خواهان تمام شدن این قضیه و عدم تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمد به دلیل داشتن صبغه تاریخی و دلاوری های آن شدند.

 

اما این تغییر نام ناگهان به برخی از سایت های معتبر و پر بازدید کشور حتی" ورزش 3" بعد از سانحه تصادف خودروی حامل بازیکنان کیان بختیاری با سرمربی گری بازیکن سابق استقلال نیز سرایت می کند تا جایی که این سایت پر بازدید کشور نام شهرستان های باشت و گچساران که تحت مدیریت اصلی ترین گزینه تغییر نام استان کهگیلویه وبویراحمد بوده را به نام استان فارس قلم می زند و این دو شهرستان را جزء حوزه استحفاضی استان فارس میداند.

 هنوز کسانی هستند که با نام کهگیلویه وبویراحمد آشنا نیستند و حتی شهرستان های این استان را به نام استان همجوار و همسایه استان می دانند.

پس شاید از طرفی دیگر تغیبر نام استان هم بتواند در برهه ای کمک به شناساندن این استان و ظرفیت های آن برای هم میهنانمان باشد.

انتهای پیام/l

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها