نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
14. آبان 1395 - 11:45
امام جمعه شهرستان گچساران گفت: ائمه جمعه معتقدند که ملاک در یک اجلاسیه پول نیست بلکه شناخت کافی از محتوای نماز و تلاش برای تاثیرگذار بودن در اجلاسیه نماز مهم است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی اظهار کرد: ستاد اقامه نماز در کشور از طرف مقام معظم رهبری حجت‌الاسلام قرائتی را مامور به تشکیل ستاد اقامه نماز در کشور کرد که از این طریق در تمامی استان‌ها امام جمعه مرکز استان به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز استان و استاندار به عنوان قائم‌مقام و همچنین در شهرستان‌ها امام جمعه هر شهر به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز و فرماندار یا بخشدار در شهرستان و بخش قائم‌مقام هستند.

وی ابراز کرد: بحث دیگری که از اهمیت خاصی برخوردار است بحث نماز جمعه است که در راس امور قرار دارد و مقام معظم رهبری بیانات متعددی در رابطه با نماز جمعه دارند.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: اصل مشروعیت نظام به رهبری و ولایت برمی‌گردد و اگر رهبری و ولایت نباشد این مشروعیت خدشه‌دار خواهد شد.

وی در ادامه به جایگاه رهبری و ولایت اشاره کرد و ابراز داشت: اگر به جایگاه ولایت و رهبری توجه نکنیم خواسته یا ناخواسته و یا عامدانه یا جاهلانه نظام را به سمت طاغوت سوق می‌دهیم.

حجازی ادامه داد: به این دلیل و دلایل متعدد دیگر در بحث اجلاسیه نماز در استان کهگیلویه و بویراحمد باید اجلاسیه به صورت کارشناسی و تحقیقاتی و متخصصانه به اصل آن سپرده شود.

امام جمعه شهرستان گچساران اذعان کرد: بنابراین لازم بود در جلسات مقدماتی اجلاسیه نماز با حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز استان و رئیس ستاد اقامه نماز شهرستان جلساتی با حضور قائم‌مقام استانی و شهرستانی تشکیل شود تا به صورت تخصصی و کارشناسانه این اجلاسیه در شهرستان برگزار می‌شد و خروجی بهتری داشت.

وی با طرح این سؤال که هدف از برگزاری اجلاسیه نماز چیست افزود: هدف از برگزاری اجلاسیه نماز بررسی علل بی‌رغبتی در بعضی از افراد به نماز و ارائه راهکارهای مناسب برای حل مشکل و تلاش برای این است که نسل جوان با اقامه نماز بیشتر آشنا شوند.

حجازی گفت: در اجلاسیه باید اکثر صندلی‌ها را با نسل جوان پر کرد تا علاقه برای جوانان که مهمترین هدف تشکیل اجلاسیه است ایجاد شود.

امام جمعه شهرستان گچساران تصریح کرد: اما تعداد مدیران استانی و شهرستانی در این اجلاسیه از تعداد جوانان بیشتر بود.

وی در ادامه ابراز کرد: سؤال دیگر از برگزار کنندگان اجلاسیه نماز در شهرستان این است که دستاورد فرهنگی و تاثیرگذاری این اجلاسیه مخصوصا بر روی نسل جوان را چگونه ارزیابی می‌کنید.

حجازی تاکید کرد: ما از محتوای اجلاسیه کاملا بی‌اطلاع بوده‌ایم و هیچ مشورتی با ما در مورد نحوه برگزاری و زمان این اجلاسیه نشده است.

امام جمعه گچساران بیان کرد: زمان برگزاری اجلاسیه زمان مناسبی نبود به دلیل اینکه مصادف با سالگرد رحلت آیت‌الله ملک حسینی نماینده ولی‌فقیه در استان بود طبیعتا اکثر علمای استان در آن جلسه شرکت کردند.

حجازی تصریح کرد: بنابراین اجلاسیه نمازی که نماینده ولی‌فقیه در استان امکان حضور نداشته باشد و امام جمعه مرکز استان در این اجلاسیه شرکت نکند وزانتی ندارد.

وی ادامه داد: در دعوت از علمای نامی استان و ائمه جمعه استان کمال بی‌احترامی و بی‌توجهی صورت گرفته است به گونه‌ای که گفته شد ملاک در تشکیل اجلاسیه نماز پول است و پول در اختیار هر کسی باشد ائمه جمعه موظف هستند که از آنها تبعیت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان گچساران گفت: ائمه جمعه معتقدند که ملاک در یک اجلاسیه پول نیست بلکه شناخت کافی از محتوای نماز و تلاش برای تاثیرگذار بودن در اجلاسیه نماز مهم است.

حجازی افزود: بنابراین عدم حضور ائمه جمعه، عدم امکان حضور نماینده ولی‌فقیه در استان و هم چنین عدم حضور امام جمعه مرکز استان و رئیس ستاد اقامه نماز در اجلاسیه مشهود بود و همچنین بی‌توجهی و بی‌احترامی بلکه تحقیر و تعیین تکلیف به دور از شان ائمه جمعه بود.

امام جمعه گچساران اظهار کرد: دعوت‌نامه‌ من به عنوان امام جماعت نماز صبح شهرستان گچساران بود در حالی که برگزاری نماز صبح را بر عهده اساتید حوزه علمیه که به مسجد نزدیک هستند واگذار کرده‌ام.

وی بیان کرد: به عنوان کسی که در این شهرستان معضلات فرهنگی را می‌بینم دعوت نشده‌ام.

*****

 دومین اجلاس استانی نماز با موضوع کلی، نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی 12 آبان امسال با حضور ۶۰۰ نفر از جامعه هدف اعم از مسئولان، فعالان عرصه نماز، ائمه جمعه و جماعات، روحانیون، کارکنان ادارات ومردم در سالن آزادی شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

در این اجلاس از 35 دستگاه برتر و بیش از 70 نفر از فعالان نماز، امامان جماعت مساجد، یاوران نماز و رسانه‌ها تجلیل شد.

در این آئین که در شهر دوگنبدان مرکز گچساران برگزار شد انگشتر عقیق رهبری انقلاب به پاس تلاش های ” مجید محنایی” معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری اجلاسیه نماز، به وی اهداء شد.

ترک جلسه توسط مدیرعامل شرکت نفت گچساران به دلیل تقدیر نکردن از همکاری های این شرکت در برگزاری این مراسم از حواشی جالب این اجلاسیه بود.

mahnaaa

 

 

دیدگاه‌ها

نمیدونم چرا مسئولین محترم چون دادستان و فرمانده سپاه و رییس شورای شهر و دگر مسئولین دیگر در برابر رفتار های زشت و ناپسند فرماندار سکوت پیشه کردند و با ایشان برخورد نمیکنند. نمیدانم هدف فرماندار بازنشسته ... از بی حرمتی به مقامات والای مردمی چون حاج آقا ملک حسینی و حاج آقا حجازی در چیست. فرماندار چه کینه ی شخصی از مدیر عامل صادق نفت دارد. این همه بها دادن آقای تاجگردون به یک معلم بازنشسته که سابقه فرهنگی درخشانی ندارد و با رفتار ناپسند شعور خود را زیر سوال میبرد برای چیست. یادش باشد نماینده ولی فقیه چه جایگاهی نزد رهبر و مردم دارد. تامل در عزل فرماندار حدی دارد.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها