نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
29. مهر 1395 - 20:22
طرفهای ذی‌ربط تمام آمادگی‌های امنیتی را برای خروج عناصر مسلح و غیر نظامیان از محلات شرقی حلب، کامل کردند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب، با کامل شدن تمام اقدامات در استان حلب، مراحل اولیه مقدماتی برای خروج عناصر مسلح و غیرنظامیان از محلات شرقی حلب آغاز شد.

در همین راستا یک منبع محلی در شهر حلب گفت که طرف‌های ذی‌ربط تمام آمادگی‌های امنیتی را کامل کرده و خاکریزها را از مسیری که قرار است اتوبوسها امروز پنجشنبه برای رسیدن به گذرگاه‌ها از آن عبور کنند، برداشته‌اند.

این منبع گفت که 8 گذرگاه برای خروج غیرنظامیان و عناصر مسلح مشخص شده است که 6 گذرگاه برای خروج غیرنظامیان و دو گذرگاه آخری برای خروج عناصر مسلح است.

گذرگاه‌هایی که برای خروج غیرنظامیان به حومه حلب اختصاص یافته گذرگاه اول به فرودگاه بین‌المللی حلب، گذرگاه دوم به سمت الشیخ سعید و گذرگاه سوم به دو منطقه الکسارات و فلکه الجندول در شمال حلب منتهی می‌شود. گذرگاه چهارم در بستان القصر، و گذرگاههای پنجم و ششم نیز در حی المیدان در داخل شهر حلب مشخص شده است.

این در حالی است که گذرگاههایی که به منظور خروج عناصر مسلح از محلات شرقی مشخص شده است دو گذرگاه است که یکی در فلکه الجندول و دومی گذرگاه حی السوق در نزدیکی بستان القصر است.

شمار عناصر مسلحی که خواهان خروج از محلات شرقی حلب هستند، حدود یک هزار نفر است که وابسته به گروه تروریستی النصره هستند و به همراه خانواده‌هایشان، تعداد آنها به 4500 نفر می‌رسد. این عناصر مسلح طی سه روز از ساعت 8 صبح الی 16 عصر خارج خواهند شد و گذرگاهها از صبح امروز پنجشنبه به طور کامل باز می‌شوند.

اتوبوسهایی که عناصر مسلح را منتقل خواهند کرد، کاملا پوشیده است. فرماندهان نظامی در شهر حلب گفتند که دلیل پوشیده بودن این اتوبوسها به خاطر این است که غیرنظامیان هدف هیچگونه آزار و اذیتی قرار نگیرند.

دستگاههای ذیربط در حلب نیز تاکید کرده‌اند که نباید هیچ کدام از عناصر مسلح هدف هیچگونه آزار و اذیتی قرار گیرند، زیرا این تجربه می‌تواند سرآغازی برای آشتی‌هایی باشد که دولت سوریه به دنبال تحقق آن است تا الگویی برای آشتی ملی و پایان دادن به درگیری در حلب باشد.

 

 
منبع: تسنیم

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها