نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
18. مهر 1395 - 0:38
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد:
دشمن شناسی درس بزرگ عاشوراست

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد در جمع عزاداران حسینیه ثارالله در گچساران به تفسیر فرازهای از زیارت عاشور پرداخت و گفت:زیارت عاشور اساس نامه و مرام نامه عاشورا است و تنها یک زیارت نیست بلکه یک امامت نامه و رسالت نامه است.

 

وی افزود:پایان و لقاءانسان به عرصه قیامت در زیارت عاشورا نهفته است که هم زیارتی سیاسی ،اجتماعی واخلاقی است؛هر اتفاق و رویدادی که در جهان رخ می دهد بر چهار مقطع  ورود،حضور،شهود و پایان استوار می شود.

مجلس اباعبدالله(ع) قلب های انسان ها را متحول می‌کند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به مصائب ابا عبدالله(ع) درروز عاشورا تصریح کرد:اینکه اشک از روی رحمت و شفقت برای امام حسین علیه السلام ریخته شود انسان را بهشتی می کندوقلب یک انسان با حضور در مجالس عزاداری و بیان مصائب عاشورا باید متحول شود.

 

ملک حسینی گفت:ابا عبدالله الحسین علیه السلام در روز عاشورا حماسه و عاطفه آفرید ،همان حماسه و عاطفه ای که همه چیز را در جهان هستی بنیان نهاد و نگرش و تمدنی بنیادی برای بشرشکل داد.

 

وی افزود:انسان قبل از عاشور با انسان بعد از عاشورا متفاوت است و باید دانست که اهل بیت علیهم السلام چگونه خودوآینده و نیز وظایف انسانها را توصیف کرده اند.

 

نماینده ولی فقیه درکهگیلویه و بویراحمداظهارکرد:شان و منزلت حسین بن علی علیه السلام در نزد آسمانیان بس بزرگتر است تا به نزد انسانیان،و امام حسین علیه السلام شخصیتی است که برای هدایت صحیح تفکر بشری همچون مصباح است.

 

ملک حسینی با بیان اینکه واقعه عاشورا بزرگترین تجلی گاه مصادیق ذکر الهی است، تصریح کرد:تمدن عاشورایی امام حسین علیه السلام موجب تغییر نگرش در انسان می شود و در حقیقت  فرهنگ عاشورا همانند قرآن انسان را به فراگیری بالاترین ارزشها رهنمون می سازد.

 

عاشورا تابلویی از ارزشهای الهی و انسانی است

وی افزود:عاشورا صفحه ای بود که تمامی دین در آن تجلی یافته بود و تابلویی از ارزشهای الهی  و الهی همچون آزادگی،بزرگمردی،ایثار،شجاعت،فداکاری،گذشت و غیرت در کربلا نمود پیدا می کند در مقابل هم در روز عاشورا ضد ارزش ها از سوی کفار در اوج خود به نمایش در می آیند.

 

ملک حسینی اظهارکرد:در طول تاریخ موقعیتی به جز کربلا نبوده که همه ارزش های الهی و انسانی در آن متبلور شده باشد.نه هیچ روزی عاشورا می شود و نه هیچ سرزمینی به کربلای ابی عبدالله(ع) می ماند و در حقیقت کربلای ابا عبدالله(ع) به وسعت و پهنای جهان و به بلندای تاریخ سایه افکنده است.

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت:شهدای انقلاب و دوران دفاع مقدس نسبت خود را به نهضت سرخ عاشورا نشان دادندو با نثار خون خود در راه اسلام پیام آزادگی را به جهانیان نشان دادند.

 

دشمن شناسی درس بزرگ عاشوراست

وی تصریح کرد:نهضت عاشورای حسینی سراسر درس دشمن شناسی است و امروز در صیانت از ارزش های انقلاب، هوشیاری در برابر توطئه های دشمنان بسیار مهم است،چرا که دشمن از طریق نفوذ جریانی در حال تلاش و نفوذ در لایه های مختلف جامعه است.

 

ملک حسینی درادامه به دوری از هر نوع نفاق در جامعه تاکید کرد و افزود:مهم ترین پیام نهضت عاشورا احیاء فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است و باید نهایت استفاده را از این پیام عاشورا ببریم.

انتهای پیام/م

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها