نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
16. مهر 1395 - 11:41
لاریجانی با بیان شرایط موجود کشور ، کمبودها و مشکلات گفت: سیاست کلی باید تهسیل شرایط سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای توسعه بستر تولید برای جوانان مستعدباشد و کارآفرینی را باید در کشور رشد دهیم چرا که راهگشای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی آفتاب جنوب،علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست شورای اداری شهرستان‌های گچساران وباشت گفت: زندگی واقعی باید در پرتو عزت باشد وگرنه مردگی است و اگر امروز جوانان ما با غیرت سخن می گویند ودر برابر استکبار مقابله می کنندبدلیل الگوگیری از تفکر اهل بیت(ع) است که خوشبختانه در پس انقلاب این تفکر در ابعاد مختلف عمیق‌تر شد. 

 

وی افزود:ممکن است در افکار سیاسی، قبیله‌ای و قومی تکثر در کشور وجود داشته باشد،اما در یک  چیز همفکر هستیم و آن محب اهل بیت (ع) بودن است و این حب که از طریق ولایت شکل می گسرد موجب انسجام ملت است.

 

لاریجانی تصریح کرد:در بسیاری از کشورها اختلافات آنها به افتراق‌های بزرگ مبدل شده  اما در کشور ما اختلافات توسط ولایت فقیه به وحدت منجر شده است.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ولایت فقیه ستون وحدت آمیز نظام جمهوری اسلامی است،افزود:در احادیث و روایات نیز آمده است که در زمان غیبت به فقها و مراجع باید مراجعه کرد که تحقق عینی آن در کشور در وجود مقام معظم رهبری است

 

لاریجانی در ادامه با بیان شرایط موجود کشور ، کمبودها و مشکلات گفت: 200 هزار میلیارد تومان از بودجه کشور هزینه حقوق و مزایای ادارات می‌شود و تنها 20 هزار میلیارد تومان صرف عمران و آبادی می شود و این در حالی است که 90 درصد منابع را باید صرف ادارات و حقوق و مزایا کنیم.

 

وی افزود: اینکه مقام معظم رهبری در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بر کوچک و چابک سازی دولت تاکید دارند مهمترین هدف افزایش سهم بودجه عمران و آبادانی در کشور است.

 

لاریجانی تصریح کرد: متاسفانه سیستم بخش جاری بیش از عمرانی اعتبارات را از آن خود کرده است که با این توصیف دچار بیماری بزرگی در این بخش هستیم لذا بخش های  تولیدی باید فعال شوند با دولت کوچک و چابک می‌توان مشکل بیکاری را حل کرد.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه  باید بسترهای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی را در کشورفراهم کنیم گفت: مقام معظم رهبری امر فرمودند که باید متوسط رشد 8 درصد باشد تا بتوانیم در سال‌های آینده جهشی را در اقتصاد خود داشته باشیم.

 

وی افزود: سیاست کلی باید تهسیل شرایط سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی برای توسعه بستر تولید برای جوانان مستعدباشد و کارآفرینی را باید در کشور رشد دهیم چرا که راهگشای حل مشکلات اقتصادی کشور است.

 

لاریجانی گفت: هیچ کشوری صرفاً با بخشنامه و قانون توسعه پیدا نمی‌کند وقانون باید تنها مسیرها را مشخص کند و طبق فرموده مقام معظم رهبری مجلس باید ریل‌گذاری کند اما لوکوموتیو آن خود مردم هستند.

 

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: خوشبختانه در کهگیلویه و بویراحمد و گچساران ظرفیت‌های خوبی در بخش آب و خاک و نیز گردشگری وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها نیز به خوبی استفاده شود.

انتهای پیام/

 

دیدگاه‌ها

ایا تولید سیب درختی و ...همان کار افرینی و اقتصاد مقاومتی نیست یا واردات برای مدیران لذت بخش تر است چرا باغدار با همه مخارج هال نتواند محصول خود را بفروشد

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها