نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
1. مرداد 1395 - 14:34
امام جمعه گچساران با بیان اینکه فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد، افزود: چه کسی باید به داد این شهر برسد؛ کجای دنیا سراغ دارید که کسی نان قرضی تهیه کند.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی ظهر امروز در خطبه‌های نماز سیاسی عبادی جمعه این شهرستان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت‌های داخلی ،گفت: امروز خاورمیانه به عنوان ثقل مرکز جهان اسلام شناخته شده و در این منطقه نعمت‌ها  و ثروت‌های خدادادی زیادی در کشورها از جمله ایران وجود دارد که باید از این نعمات بهره کافی را برد.

 

وی با تأکید بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری افزود: مقام معظم رهبری بارها در این خصوص سخنرانی کردند و بر استفاده از مغزهای داخلی به جای توجه به مفزهای خراج کشور تأکید کردند.

 

حجازی با بیان اینکه بزرگترین سرمایه مغز دانشمندان و نسل جوان است، تصریح کرد: متأسفانه در این خصوص آنگونه که باید کار نشده و سرمایه‌های کشور شناسایی نشده است.

 

امام جمعه گچساران در ادامه با اشاره به معضل بیکاری در کشور و گچساران ،اظهارکرد: در گچساران چیزی حدود ۱۸ هزارنفر بیکار وجود دارد و در سطح کشور هم بی‌کاری وجود دارد اما به عنوان مثال آیا میانگین بیکاری در یزد و گچساران یکسان است.

 

حجازی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرموده‌اند یک اقتصاددان باید با مبانی دینی آشنا باشد، گفت: اقتصاددان باید با قرآن و نهج‌البلاغه آشنا باشد باید درد دین داشته باشد تا مشکل نسل جوان را برطرف کند.

 

وی  درادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر برطرف شدن مشکلات اقتصادی کشور و طرح سئوالی مبنی بر اینکه چرا مشکل اقتصاد حل نمی‌شود، افزود: اقتصاددان متدین با تقوا که درد مردم را داشته باشد، کم داریم؛ اقتصاددان باید اقتصاد را از آیات قرآن استخراج کند، مشکل ما اینجاست که نظر اقتصاددان ما به بیرون کشور است با قران و نهج‌البلاغه آشنا نیست.

 

امام جمعه گچساران اظهارکرد:دشمنان ما از قرآن و نهجابلاغه درس گرفته‌اند ،اما امید ما به بیرون از کشور است.

 

امام جمعه گچساران با اشاره به بخشی از سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم دیده شدن عدالت اجتماعی در رونق اقتصادی گفت: این یعنی اگر نیروهای غیربومی یک استان از آن خارج شوند، کار در آن استان زیاد شده و کارگر کم می‌آورد.

 

حجازی با اشاره به نقل خاطره‌ای از یکی از مسؤولان رده بالای گچساران ،گفت: این شخص عنوان کرد در ایام لیالی قدر تصمیم بر پرداخت مبلغی به یکی از نانوایی‌های شهر برای پخت نان به صورت رایگان برای مردم داشتم که با مراجعه به نانوایی؛ نانوا گفت که به جای این کار بدهی افرادی که توانایی خرید نان نداشته‌اند و نان قرضی گرفته‌اند را پرداخت کنید.

 

وی متذکر شد: در گچساران بام نفتی که بعضی افراد در دیگر شهرستان‌ها این شهر را غنی می‌دانند، بعضی از خانواده‌ها توان خرید نان ندارند و نان را قرضی تهیه می‌کنند.

 

حجازی با انتقاد شدید از این وضعیت تصریح کرد: در کجای دنیا نان قرض می‌دهند، این حرف من نیست؛ حرف یکی از مسؤولان رده بالای گچسارانی است.

 

امام جمعه گچساران با بیان اینکه فقر از در و دیوار گچساران می‌بارد، تصریح کرد: چه کسی باید به داد این شهر برسد؛ کجای دنیا سراغ دارید که کسی نان قرضی تهیه کند.

 

حجازی با بیان اینکه  اقتصاد اسلامی بر عدالت اجتماعی تأکید دارد، متذکر شد: اگر در خانواده‌ای هشت نفر تحصیل‌کرده وجود دارد، دو نفر را مشغول به کار کنید نه اینکه دو نفر بیکار خانواده‌ای شاغل شود و هیچ‌کدام از هشت نفر تحصیل‌کرده خانواده دیگری بیکار باشند ،این ظلم و بی عدالتی به شمار می‌رود و سبب فقر و فساد می‌شود.

انتهای پیام/م

دیدگاه‌ها

آزادی اجتماعی و فردی بدین، فضا رو معمولی کنید، زن ها رو اذیت نکنید، شان انسان رو حفط کنید، دزدی نکنید، همه چی درست می شه هر کسی هم اگه چیزی بلده برمی گرده ایران تا اونجا رو اباد کنه. هر ادمی از مفید بودن لذت می بره تحصیل کرده و غیر تحصیل کرده نداره.

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها