نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
9. تير 1395 - 18:43
رئیس حفاظت محیط زیست گچساران از حمله دو قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای دیل گچساران به دام های یک دامدار خبر داد.

به گزارش آفتاب جنوب،عبدال دیانتی نسب رئیس حفاظت محیط زیست گچساران از حمله دو قلاده پلنگ در ارتفاعات روستای دیل به دام های یک دامدار خبر داد و گفت: در حمله شب گذشته دو راس گوساله از دامهای یک دامدار از اهالی روستای دیل در این شهرستان طعمه دو قلاده پلنگ شد.

وی با بیان اینکه دام های این روستا بارها مورد حمله پلنگ واقع شده است ،افزود:بیش از ۶قلاده پلنگ در ارتفاعات دیل و خامی زیست دارند که گستردگی قلمرو این درندگان تا مناطق امامزاده جعفر(ع) و گناوه در این شهرستان ادامه دارد .

 

 

دیانتی نسب درادامه از دستگیری 12 شکارچی متخلف در مناطق حفاظت شده و آزاد این شهرستان  درسال جاری اشاره کردو گفت: از این شکارچیان متخلف هشت قبضه سلاح شکاری ساچمه زنی کشف شد.

وی بیان کرد: شکارچیان متخلف این شهرستان در سه ماهه نخست امسال ۳۳ میلیون و ۸۰۰ هزار ریال جریمه شدند.

رئیس حفاظت محیط زیست گچساران نیز درادامه از رهاسازی سه قطعه کبک، پنج بهله سار، دو بهله جغد و یک بهله دلیجه در مناطق حفاظت شده دیل و کوه سرخ و مناطق آزاد این شهرستان در سال جاری خبر داد.

گفتنی است کوه خامی با بیش از ۲۶ هزار هکتار، کوه سرخ با ۳۲ هزار هکتار و کوه دیل با ۱۰ هزار هکتار مساحت جزو مناطق حفاظت شده گچساران محسوب می شوند که ۹ محیطبان از آنها محافظت می کند.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها