نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
4. تير 1395 - 19:36
امام جمعه گچساران گفت: عیب است که دانشگاه آزاد اسلامی در کشوری اسلامی کاملا از روحانی خالی باشد.

به گزارش آفتاب جنوب،حجت‌الاسلام سید امین‌الله حجازی امام جمعه گچساران در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران،با اشاره به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر ارزش‌ گذاشتن به نخبه‌ها و دانشجویان نخبه کشور گفت: مقام معظم رهبری در بخشی از سخنان اخیر خود درباره تخریب یا تضعیف روحیه دانشجویان نخبه کشور سخن گفتند و اینکه تضعیف روحیه دانشجویان توسط بعضی اساتید مبنی بر ضعف کشور و خروج برای ادامه تحصیل به خارج کشور را خیانت برشمردند.

 

حجازی در ادامه با اشاره به اقدامات اخیر آل‌خلیفه در خصوص سلب تابعیت آیت‌الله شیخ عیسی قاسم ،افزود: این شخصیت مبارز و مؤمن در تلاش برای خارج کردن ملت بحرین از سیطره منافقانی که اسم اسلام را یدک می‌کشند، بود که با این اقدام روبرو شده است.

 

امام جمعه گچساران تصریح کرد: آل سعود و آل خلیفه در حال ظلم به ملت بحرین هستند که باید در این خصوص بررسی شود که اصالت آل خلیفه چه بوده و خود آنها کجایی هستند.

 

خطیب جمعه گچساران با اشاره به نگرانی‌ و دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مسائل فرهنگی ،گفت: وضعیت فرهنگی کشور نامطلوب بوده و دشمن نیز در حال هزینه کردن میلیاردها دلار در این خصوص است.

 

امام جمعه گچساران درادامه با تأکید بر لزوم وجود روحانیون در دانشگاه‌ها ،اظهار کرد: اگر دانشگاه‌های ما خالی از روحانیت باشد، این عیبی بزرگ است که دانشگاهی هیچ روحانی نداشته باشد.

 

وی ادامه داد:به عنوان مثال در دانشگاه آزادگچساران یک روحانی در دانشگاه فعالیت دارد، و آن‌گونه که به ما گزارش داده‌اند اعلام کرده‌اند این روحانی تحت فشار است که انشاالله این مسائل خلاف واقع باشد و صحت نداشته باشدوعیب است که دانشگاه آزاد اسلامی در کشوری اسلامی کاملا از روحانی خالی باشد.

 

وی تصریح کرد: در ادوار گذشته نیز عذر یکی دیگر از روحانیون را محترمانه در دانشگاه خواسته‌اند واگر وجود این روحانی در دانشگاه به نفع ارزش‌های دینی، رشد دانشجو و اساتید و دانشگاه است، عذر وی را خواستن منطقی نیست اما  اگر وجود وی برای دانشگاه مضر بوده باید برود اما اگر مضر نیست و ایشان سبب رشد حجاب، اخلاق و توسعه فرهنگ در دانشگاه است، عذر وی را خواستن خلاف عقل و منطق است.

 

حجازی تأکید کرد: با توجه به فضای نامطلوب کنونی فرهنگ در کشور اعمال این مسائل برای حکومت اسلامی و شیعی عیب بوده و تحمل آن سخت است.

 

امام جمعه گچساران حمایت از افرادی که سبب تقویت مسائل دینی و فرهنگی در جامعه می‌شوند را لازم و ضروری دانست.

 

حجازی درادامه  با اشاره به فضایل برگزاری لیالی قدر ،افزود: در فضیلت شب‌های قدر آیات و روایات زیادی وجود دارد؛ اینکه خداوند در این شب‌های قدر در لطف و رحمت خود را برای بندگان خود باز گذاشته است.

 

وی با بیان اینکه شب قدر شب ولایت علی(ع) و شب توسل به ولایت علی(ع) است، گفت: در شب‌های قدر اگر ولایت علی(ع) مورد توجه و عبادت قرار نگیرد و توسل به او صورت نگیرد، شب قدر را احیاکردن فایده‌ای ندارد.

 

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها