نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
2. تير 1395 - 14:35
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسون برنامه و بودجه مجلس در سخنانی به بیان شخصیت برجسته مرحوم "محمد بهمن بیگی" نخستین معلم عشایر ایران پرداخت.

به گزارش آفتاب جنوب،غلامرضا تاجگردون نماینده گچساران و باشت در مراسم بزرگداشت مرحوم "محمد بهمن‌بیگی" در گچساران ،گفت: تاریخ ایران همواره شاهد حضور بزرگانی تأثیرگذار بوده که مرحوم بهمن‌بیگی نیز یکی از این افراد است.

 

وی افزود: خصلت برجسته، تیزهوشی و هوشمندانه مرحوم بهمن بیگی در این بود که امروز در کوتاه‌ترین زمان بعد از فوت در نقطه‌ای مانند گچساران برای وی مراسم بزرگداشت برگزار می‌کنند.

 

تاجگردون تصریح کرد: محمد بهمن بیگی با تولید، ترویج علم و دانش در قلب مردم عشایر ماندگار شد که این نشان از خصلت برجسته وی است.

 

وی با اشاره به سخنان محمد بهمن‌بیگی در خصوص مرمان ایل باوی درمنطقه ،گفت: مرحوم بهمن بیگی در سخنانی گفته است «من به ایل باوی دانشی نیاموخته‌ام اما ایل باوی مرا از همه بیشتر دوست دارد» که این سخن ناشی از محبوبیت وی در میان مردم مختلف است.

 

نماینده گچساران و باشت در مجلس اظهارکرد:اندیشه‌پروری محمد بهمن‌بیگی از نکات برجسته شخصیتی وی بود و یکی از دلایل علاقه مردم به وی همین خصلت بوده است.

 

گفتنی است مراسم یادبود محمد بهمن‌بیگی نخستین معلم عشایر ایران با حضور مردم و مسئولان محلی درسالن آزادی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران برگزار شد.

انتهای پیام/م

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها