نظرسنجی

عملکرد شورای ششم دوگنبدان را تا کنون چگونه ارزیابی می کنید؟
19. اسفند 1394 - 23:34
به تازگی سایت های اروپایی از تبانی فدراسیون بحرین در بعضی بازی های ملی پرده برداشته اند. یکی از بازی هایی که بحرین در آن تبانی کرد بازی با ایران بود که توانست با نتیحه 4-2 پیروز شود.

 به گزارش آفتاب جنوب،خبرآنلاین؛  روز 10 شهريور سال 88‌؛ بازي دوستانه ايران و بحرين. در كمال ناباوري ايران با 4 گل شكست خورد. مسابقه‌اي كه بحث‌برانگيز بود و حتي واكنش فدراسيون فوتبال را به همراه داشت. آن شب، داوري افتضاح بود و بازيكنان ايران هم بعضاً اشتباهاتي كردند. در 9 ارديبهشت 94، يعني نزديك به 6 سال پس از اين بازي، جنجال بزرگي به راه افتاد و يكي از شرط‌بندهاي بزرگ شرق آسيا اعلام كرد نتيجه بازي از قبل معلوم شده بود. او پرده از تباني در اين مسابقه برداشت و البته واكنش‌هايي هم در پي داشت اما اگر جزئيات اين مسابقه را مرور كنيم معلوم مي‌شود كه از همان شب بازي، ايراني‌ها به داور مسابقه مشكوك بودند. روز گذشته هم يكي از رسانه‌هاي فرانسوي دست روي همين بازي گذاشت و اعلام كرد شيخ سلمان رئيس فعلي AFC كه آن زمان رئيس فدراسيون بحرين بود، اين بازي را براي تيم ملي كشورش خريده بود! اين نشريه نوشت وليسون راج پرومال فردي بود كه اين كار را براي شيخ سلمان و بحرين انجام داد. اگر جزئيات زير را درباره آن مسابقه بخوانيد، كاملاً متوجه خواهيد شد كه چطور آنها نقشه خود را پياده كردند. 
بازي ايران و بحرين در ورزشگاه منامه برگزار شد. تركيب ايران در مسابقه شامل: وحيد طالب‏لو، محمد نصرتي، هادي عقيلي، سيدجلال حسيني، 46- احسان حاج‏صفي، حسين كعبي، 80- عليرضا محمد، خسرو حيدري،80- مجتبي زارعي، فرزاد آشوبي، 75 حسن اشجاري، پژمان نوري، 56- حسين كاظمي، محمدرضا خلعتبري، 42- هادي نوروزي، فريدون زندي و آرش برهاني. گل‌هاي بحرين توسط عبدا... اسماعيل (9)، اسماعيل عبدلعطيف (28)، سلمان عيسي (53) و عبدالوهاب علي (‌98-پنالتي) به ثمر رسيد و دو گل ايران را هم فريدون زندي در دقايق 35 و 83-پنالتي، زد. افشين قطبي در اين مسابقه سرمربي تيم ملي بود و پس از بازي، كارشناس‌ها به انتقاد شديد از او و تيمش پرداختند. 
 پس از اين بازي، هرقدر از فريدون زندي تعريف شد، از هادي عقيلي انتقاد شد چراكه كارشناسان اعتقاد داشتند او مقابل مهاجم‌هاي سرعتي بحرين كم آورده است. 
 پس از اين مسابقه، ديلي نيوز چاپ بحرين با تعريف و تمجيد از تيم ملي كشورش نوشت: «شجاعان بحرين تيم ملي فوتبال ايران را شوكه كردند.» اين نشريه نوشت: «باخت به بحرين، اولين شكست تيم ايران با مربيگري افشين قطبي است.» پيش از اين تيم ملي با قطبي مقابل كره‌جنوبي و كره‌شمالي به تساوي رسيده بود و امارات و بوسني را شكست داده بود. 
 رفتار داور در طول اين مسابقه بسيار مشكوك بود. فدراسيون فوتبال ايران هم پس از اين بازي بيانيه‌اي صادر كرد و به انتقاد شديد از داور بوسنيايي بازي پرداخت. فدراسيون اين شكست را بودار ناميد و در ادامه بيانيه خود آورد: «جدا از حاشيه‌هاي بازي، برخوردهاي داور بوسنيايي مخصوصاً در دقيقه 100 بازي و در حالي كه سه دقيقه از وقت اضافه هم گذشته بود، عجيب بود. او براي بحرين پنالتي گرفت و در پاسخ به اعتراض محمد نصرتي، او را با كف دست به عقب هل داد! بحرين نشان داد كه تيم منسجمي است و به خوبي خودش را براي رويارويي مقابل عربستان آمده كرده است تا سبزهاي عربستان كار سختي پيش‌رو داشته باشند. البته داور بوسنيايي قضاوت خوبي نداشت و دو موقعيت تك‌به‌تك آرش برهاني را خطا اعلام كرد. اتفاقي كه باعث شد تا افشين قطبي هم به نحوه قضاوت داور بوسنيايي اعتراض كند.» * به نوشته رسانه‌ها در سال 88، وحيد طالب‌لو دروازه‌بان ايران هم در دريافت حداقل دو گل بحرين، مقصر بود و در مجموع نتوانست انتظارات را برآورده كند. 
 محمد نصرتي مدافع تيم ملي پس از اين مسابقه به شدت ناراحت بود و در بازگشت به تهران به خبرنگاران گفت: «داور آنها را برنده كرد وگرنه بحرين نمي‌توانست ما را ببرد.» 
 به گفته كارشناس‌ها، زرنيچ داور بوسنيايي در اين مسابقه كاملاً يكطرفه قضاوت كرد. او در 20 دقيقه پاياني مسابقه، سوت‌هاي جهت‌دار زد كه باعث عصبانيت بازيكنان تيم ملي از جمله هادي عقيلي و محمد نصرتي شد. او كاملاً با كمك‌هايش هماهنگ بود و دو موقعيت تك‌به‌تك آرش برهاني را سوت زد تا اين بازيكن دروازه بحرين را باز نكند. اشتباهات تيم داوري به حدي فاحش بود كه افشين قطبي به سمت كمك‌داور اول مسابقه رفت و به او پرخاش كرد.
 زرنيچ حتي با آرش برهاني هم برخورد فيزيكي داشت و باعث عصبي شدن مهاجم تيم ملي شد. 
 وقت تلف شده نيمه دوم بازي 7 دقيقه بود كه با اصرار عجيب داور بوسنيايي نيمه دوم اين بازي دوستانه 56 دقيقه طول كشيد. 
 تيم بحرين در دقيقه 9 از وقت‌هاي تلف شده صاحب ضربه پنالتي شد، در حالي كه طبق وقت اعلام شده از سوي داور اين بازي، بايد 7 دقيقه وقت تلف شده تمام مي‌شد.

 

 

نظرات کاربران

تازه های سایت

پربازدیدها